Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aankoop motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40330 - Aankoop motor
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju Rick 12-12-2006 16:27 Print topicpost
Posts: 124
Weet het, is geen motorforum maar toch.

Mn pa wil een motor aanschaffen. Het betreft een Yamaha Diversion. Ik weet wel een klein beetje waar ik op moet letten maar lang niet alles.

Waar moet je op letten bij aankoop motor? En specifiek het motorische gedeelte? Kijk speling wiellagers balhoofd etc weet ik maar qua motorisch niet echt.

Iemand handige en bruikbare tips?

Alvast bedankt!
 

Toon 12-12-2006 16:30 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Weet het, is geen motorforum maar toch.

Mn pa wil een motor aanschaffen. Het betreft een Yamaha Diversion. Ik weet wel een klein beetje waar ik op moet letten maar lang niet alles.

Waar moet je op letten bij aankoop motor? En specifiek het motorische gedeelte? Kijk speling wiellagers balhoofd etc weet ik maar qua motorisch niet echt.

Iemand handige en bruikbare tips?

Alvast bedankt!



4 takt mag niet roken, en tja gewoon of hij geen rare geluiden maakt. Of hij mooi gepoetst is en onderhouden...
 
Rieju Rick 12-12-2006 16:32 Print reply
Posts: 124
Oke, en als hij rookt. Wat is er dan mis?
 
Frysk 12-12-2006 16:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Oke, en als hij rookt. Wat is er dan mis?


zuigerveren of cilinder versleten

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-12-2006 om 16:35 uur.
 
giggitybyte
Rieju Rick 12-12-2006 16:36 Print reply
Posts: 124
Blauwe of witte rook?

En nog meer handige tips , want hier heb ik echt wat aan!
 
Frysk 12-12-2006 16:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Blauwe of witte rook?

En nog meer handige tips , want hier heb ik echt wat aan!



wit = KVS of water
blauw = olie

als hij koud is rookt hij altijd wel een beetje maar echt niet veel (denk aan een auto)
 
giggitybyte
Rieju Rick 12-12-2006 16:40 Print reply
Posts: 124
Oke thnx, dus als zuiger of zuigerveren zijn versleten krijg je blauwe rook?
 
Frysk 12-12-2006 16:42 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Oke thnx, dus als zuiger of zuigerveren zijn versleten krijg je blauwe rook?



bij 4-takt zit er olie in het carter bij de krukas..

als de zuigerveren of cilinder versleten is gaat die olie erlangs
 
giggitybyte
Toon 12-12-2006 16:43 Print reply

Posts: 1679
En eens met het gas spelen, dan kan je horen of de kleppen niet versleten zijn
 
Rieju Rick 12-12-2006 16:53 Print reply
Posts: 124
Oke dankje!

Nog meer handige tips?!
 
christianos 12-12-2006 16:53 Print reply

Posts: 20445
kijken naar de algehele indruk..

oftewel op je intuitie afgaan..

desnoods naar een handlezer als je twijfelt..
 
SCHOENENPOETSERSMURF 12-12-2006 16:56 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
kijken naar de algehele indruk..

oftewel op je intuitie afgaan..

desnoods naar een handlezer als je twijfelt..

idd

zo heb ik mijn laatste aankopen ook gedaan en tot nu toe GEEN spijt van gehad


moet je natuurlijk wel het goede gevoel hebben
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-12-2006 17:04 Print reply

Posts: 10835
algehele staat natuurlijk.
of hij fatsoenlijk start en goed stationair blijft lopen.


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Rieju Rick 12-12-2006 17:10 Print reply
Posts: 124
Ja dat begrijp ik, maar ik bedoel specifiek dingen om naar te kijken. Net zoals dat van dat roken. Of er nog meer van zulke dingen zijn?
 
christianos 12-12-2006 17:12 Print reply

Posts: 20445
altijd handig om even te lezen:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/15
 
Blukaap2 12-12-2006 17:16 Print reply

Posts: 9957
Roken is weer heerlijk gelul....
Als je m koud start komt dr altijd witte rook uit (condens).
Maar dat vervliegt na een meter of 2 en als je je hand dr in houdt word ie nat.

Blauw roken kun je op 2 manieren controleren:
1: Als ie warm is, toerental een 10sec op 6-7000 houden en dan volgas geven, als ie dan flink blauw begint te roken zal de olieschraapveer wel niet 100% meer zijn.
2: Gaan rijden met iemand dr achter, dan in de 2 ofzo vol doortrekken, abrupt het gas dichtgooien, af laten remmen tot je weer wat lager in toeren zit en dan weer gewoon verder rijden.
Als er dan blauwe rook uit komt zijn je klepseals naar de klote.
Ietsje blauwe rook mag best wel, zeker met een wat hogere kilometerstand (>70-80K ofzo), maar het moet absoluut niet zo zijn dat je een mistbank binnen rijdt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
En eens met het gas spelen, dan kan je horen of de kleppen niet versleten zijn

Knappe jongen als je dat kunt, houd je mond als je dr niks van weet

@TS: is het een 600 of een 900 ?
 
Stoere brommers

Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved