Roken is weer heerlijk gelul....
Als je m koud start komt dr altijd witte rook uit (condens).
Maar dat vervliegt na een meter of 2 en als je je hand dr in houdt word ie nat.
Blauw roken kun je op 2 manieren controleren:
1: Als ie warm is, toerental een 10sec op 6-7000 houden en dan volgas geven, als ie dan flink blauw begint te roken zal de olieschraapveer wel niet 100% meer zijn.
2: Gaan rijden met iemand dr achter, dan in de 2 ofzo vol doortrekken, abrupt het gas dichtgooien, af laten remmen tot je weer wat lager in toeren zit en dan weer gewoon verder rijden.
Als er dan blauwe rook uit komt zijn je klepseals naar de klote.
Ietsje blauwe rook mag best wel, zeker met een wat hogere kilometerstand (>70-80K ofzo), maar het moet absoluut niet zo zijn dat je een mistbank binnen rijdt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
En eens met het gas spelen, dan kan je horen of de kleppen niet versleten zijn
Knappe jongen als je dat kunt, houd je mond als je dr niks van weet
@TS: is het een 600 of een 900 ?
|