Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste 50cc honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40323 - beste 50cc honda
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 11-12-2006 22:19 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SCHOENENPOETSERSMURF
[...]

begonnen ze neit bij 39 ?


dan zal je 38 idd niet vinden nee :P



ge2 volges mij bij 38
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Frysk 11-12-2006 22:22 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SCHOENENPOETSERSMURF
[...]

begonnen ze neit bij 39 ?


dan zal je 38 idd niet vinden nee :P




uhhm
iig niet 38


hij is 39.75

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-12-2006 om 22:23 uur.
 
giggitybyte
driver004 11-12-2006 22:24 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



uhhm
iig niet 38


hij is 39.75

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-12-2006 om 22:23 uur.


das geen 50cc meer
(ivm als je in een klasse moet crosse)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
barry 11-12-2006 22:26 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



uhhm
iig niet 38


hij is 39.75

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-12-2006 om 22:23 uur.



39,75? lijkt me stug voor een nikasil toch?
is het nikasil: dan is het echt op zijn eind de cil
is het gietijzer: ja dan kun je nog 1 a 2 overmaatjes honen. en dan houdt het ook op.


 
He?
Frysk 11-12-2006 22:29 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]



39,75? lijkt me stug voor een nikasil toch?
is het nikasil: dan is het echt op zijn eind de cil
is het gietijzer: ja dan kun je nog 1 a 2 overmaatjes honen. en dan houdt het ook op.





heb het hier over de 167 cilinder nog he

is gewoon giet volgens mij

maarja
word me dan te duur voor dat kaartje..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-12-2006 om 22:29 uur.
 
giggitybyte
driver004 11-12-2006 22:30 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



heb het hier over de 167 cilinder nog he

is gewoon giet volgens mij

maarja
word me dan te duur voor dat kaartje..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-12-2006 om 22:29 uur.


is gietijzer
heb ge2s gezien die tot 44mm waren gehoned
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mblover 11-12-2006 22:43 Print reply

Posts: 5391
tik ze allebei op de kop en ga testen?
Zoiezo zal een sprintcilinder veel hoogtoeriger zijn als een cross cilinder lijkt me. (geen cross-ervaring maar wss wil je bij het crossen een cilinder met veel koppel (en dus veel compressie)).
Bovendien duurt crossen redelijk lang en dus is het niet verstandig om net zoveel toeren te gaan maken als bij sprinten (redelijk korte belasting).

Dus ga je zowel crossen als sprinten, dan zou ik 2 snelle cilinders op de kop tikken.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-12-2006 22:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
tik ze allebei op de kop en ga testen?
Zoiezo zal een sprintcilinder veel hoogtoeriger zijn als een cross cilinder lijkt me. (geen cross-ervaring maar wss wil je bij het crossen een cilinder met veel koppel (en dus veel compressie)).
Bovendien duurt crossen redelijk lang en dus is het niet verstandig om net zoveel toeren te gaan maken als bij sprinten (redelijk korte belasting).

Dus ga je zowel crossen als sprinten, dan zou ik 2 snelle cilinders op de kop tikken.


zijn er ook genoeg die met sprinten voor het koppel gaan ?

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
SCHOENENPOETSERSMURF 11-12-2006 22:53 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]



39,75? lijkt me stug voor een nikasil toch?
is het nikasil: dan is het echt op zijn eind de cil
is het gietijzer: ja dan kun je nog 1 a 2 overmaatjes honen. en dan houdt het ook op.



16.7 is gewoon een giet cilinder

is op te boren tot 42 mm en wordt dan moeilijker ivm zuigers en dikte hemt en wand

rijd zelf met een 42 mm belg dus het is iig mogelijk


 
barry 11-12-2006 22:58 Print reply

Posts: 7387
ja kijk de cilinder kan wel verder opgeboord worden. maar je krijgt dan gewoon gekloot met cilinders + je komt dan echt ind e buurt van 70cc. en dat is niet de bedoeling.

tot 1mm overmaat (Dus 40mm) is nog redelijk makkelijk zuiger voor te krijgen. daarna wordt het lastiger.

 
He?
mblover 11-12-2006 22:59 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


zijn er ook genoeg die met sprinten voor het koppel gaan ?



Afaik gaan er een hele hoop mensen met sprinten toch echt voor een hoogtoerige cilinder.
Vermogen=koppel*toerental
Door een hoger toerental kun je meer vermogen creeren, evenals door meer koppel. Meer koppel kan je echter in beperkte mate doen, aangezien de mogenlijkheden tot meer vulling in je cilinder beperkt is aangezien je geen mechanische drukvulling mag gebruiken.
Met het toerental kan je echter wel heel hoog gaan. Bovendien kan je de powerband heel kort houden (evt icm een close ratio bak).
Je hoeft geen bochten uit te accelereren e.d. dus daarvoor heb je geen brede powerband nodig.
Mooiste is nog, veel koppel en een hoog toerental.
Ook goed op je cilinderkop letten.
 
KaWaReZ 12-12-2006 0:05 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
tik ze allebei op de kop en ga testen?
Zoiezo zal een sprintcilinder veel hoogtoeriger zijn als een cross cilinder lijkt me. (geen cross-ervaring maar wss wil je bij het crossen een cilinder met veel koppel (en dus veel compressie)).
Bovendien duurt crossen redelijk lang en dus is het niet verstandig om net zoveel toeren te gaan maken als bij sprinten (redelijk korte belasting).

Dus ga je zowel crossen als sprinten, dan zou ik 2 snelle cilinders op de kop tikken.



mss een toevoeging...

schijnt iemand te zijn, die in een ARcilinder een bus heeft gezet van een kawa crosser (iig timingen, vormen enz enz enz). complete nieuwe bus zegmaar.. bijgewerkt en wel en daarmee de sobw in is gegaan en eea heeft gewonnen..
die heeft zegmaar met een "cross" cilinder een race gedaan.. (wsl omdat die poort-layout gewoon stukken beter was dan wat je ooit uit een ar-cilinder kunt halen)..

dat kwam iig in me op toen ik dit las.

wat overmaten betreft... (zal wel wat meer in de imi-zuigersfeer terechtkomen).
voor kawa heb je bijvoorbeeld na de 41mm de peugeot buxy zuigers.. die beginnen bij de 40.. wellicht is er voor mb/t een equivalent op scooter/brommergebied, welke een kortere slag heeft en dus een bredere diameter op de 50cc

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved