Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda nsr circuit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 732 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40319 - Honda nsr circuit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Burningtux 11-12-2006 19:58 Print topicpost

Posts: 242
Weet iemand wat er juist allemaal gedaan is aan de honda nsr's (50cc blokjes) op circuit?

Ik dacht dat ze vertrokken van een malossi cilinder die ze dan tunen.

Weet iemand meer over hun setup?

Ze gebruiken de ori krukaswangen, maar zou wel graag willen weten wat voor drijfstang ze gebruiken, wat voor cilinder (eventueel de timings), welke carburator, welk merk van uitlaat (of misschien opmaat), welke ontsteking etc.

Groetjes
Tux
 

jossy 11-12-2006 22:48 Print reply

Posts: 162
Ik heb nog een nsr racer die op rust is in de schuur staan.
setup:
-h.p.i.oud model
-mikuni 20mm sp 180
-koppeling mbx 80
-honda ge2 cilinder getuned met kitaco zuiger(timingen of poortmap heb ik niet)
-honda cilinderkop op maat gemaakt
-uitlaat op maat
-orgineele krukas +drijfstang(drijfstang is weg opgekuist en gepolierd)
 
mblover 11-12-2006 22:50 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
Weet iemand wat er juist allemaal gedaan is aan de honda nsr's (50cc blokjes) op circuit?

Ik dacht dat ze vertrokken van een malossi cilinder die ze dan tunen.

Weet iemand meer over hun setup?

Ze gebruiken de ori krukaswangen, maar zou wel graag willen weten wat voor drijfstang ze gebruiken, wat voor cilinder (eventueel de timings), welke carburator, welk merk van uitlaat (of misschien opmaat), welke ontsteking etc.

Groetjes
Tux


Beter tune je een ge2 cilinder.
En wat voor een raceklasse is dat? Bij welke organisatie?
Ik denk dat elk team een beetje een andere setup heeft.
 
Burningtux 12-12-2006 20:05 Print reply

Posts: 242
Het is niet echt de bedoeling op circuit te gaan racen.

Maar ik had graag op men nsr ongeveer dezelfde setup willen hebben.

Ik gebruik een malossi cilinder oud model, 47mm uitgeboord met oo jawel een malossi zuiger erin (lang achter moeten zoeken)

Mijn grootste zorg is de big-end, maar ik weet niet zeker of een prox drijfstangkitje wel sterker is dan de ori.

Iemand raad?

Mijn setup wordt:

21mm delorto
omgelaste tecno uitlaat
ori ontsteking
aangepaste cilinderkop (47mm)
squish op +/- 0.7
compressie op 11:1

timings van cilinder ben ik nog over aan het twijfelen.
Tenslotte wordt het een brommer voor op de baan af en toe.
Ik dacht met een uitlaatpoorttiming van 180° toch niet boven de 14k rpm te komen?

Als iemand de ori timings weet van een malossitje voor nsr, wil ik ze graag hebben heb nog geen tijd gehad om ze op te meten.
 
khpoppema 12-12-2006 20:28 Print reply

Posts: 3199
met ori ontsteking kom jij denk niet ver
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
mblover 12-12-2006 21:35 Print reply

Posts: 5391
180 graden is niet zo heel hoog nee. Maar je blowdown is ook belangrijk.

Overigens wordt het aantal toeren voor een heel groot deel door je uitlaat bepaalt.
 
gonzales 29-7-2007 13:43 Print reply

Posts: 1319
gebruik aub origi drijfstang , der bestaat gewoon niks beter bij , tenzij je naar kitaco grijpt maar dan betaal je je blauw als je al je handen erop kan leggen , denk als je malossi deftig getuned is richting een 28mm carbu met hpi ontsteking , by the way techno uitlaatje werkt best op deze set-up is namaak malossi cheap-ass en werkt goed !
 
burn your rubber not your soul
bart de scootergek 29-7-2007 13:46 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales
gebruik aub origi drijfstang , der bestaat gewoon niks beter bij , tenzij je naar kitaco grijpt maar dan betaal je je blauw als je al je handen erop kan leggen , denk als je malossi deftig getuned is richting een 28mm carbu met hpi ontsteking , by the way techno uitlaatje werkt best op deze set-up is namaak malossi cheap-ass en werkt goed !



Woei, jij weer terug.

Maar je kicked wel een oud topic...
 
Honda RC-33

Dit topic is 1498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved