Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen 49,9 of 50 cc snel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40314 - tunen 49,9 of 50 cc snel
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Timmetje1990 12-12-2006 20:24 Print reply

Posts: 801
Ik zou voor de Org. honda belgische 50snel gaan.

Ik rij der ook mee(verder niets mee gedaan), ik haal de 65 met 12mm carb, begrenzde luchtfilter en standaard uitlaat.
 
Tim heeft gesproken :'D
Woutjuh 12-12-2006 21:27 Print reply

Posts: 4422
ik denk dat je beter een gianelli uitlaatje kan kopen, die presteren geloof ik het best op een 50(snel) of een proma 50..
 
veel MT spul te koop!
mblover 12-12-2006 21:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
idd, en dan zeggen die am6 koters tegen de Honda mannen dat wij een plank voor onze kop hebben

Honda is niet sloom, alleen moeilijker snel te krijgen
met wat aandacht van iemand met een beetje verstand van zaken, is het gewoon even snel/sneller als am6/derbi

maare het mooiste zou een HM167 tunen zijn, dan heb je tenminste betrouwbaarheid.

je moet die MH167 laten tunen, en dan zelf ff op de goeie hoogte/squish zetten. (kun je ook nog laten doen, maar dan moet je je hele blok langs brengen)

enne, een immi is een afrader. tenzij je veel tijd hebt, en weinig geld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

geef jij maar bewijs dat am6 sneller is, ik ga niet voor de zoveelste keer informatie over 50cc blokken van honda zoeken..

Denk maar zelf eens na waarom een honda blok langzamer zou moeten zijn dan een am6 blok...

de hele opbouw is namelijk hetzelfde..
Dat eeuwige AM6- is - beter- gedoe moet ook maar eens stoppen..


Net zoals dat hele honda ownt en de rest is nieuw en dus niet degelijk, gaar en kut gezeik ook maar eens moet stoppen.

Honda-blokken zijn vast ook snel te maken, maar wil je echt hard gaan dan kan je of je halve blok verbouwen of 80 blok nemen en dat verbouwen.
Neem je een am6 en schroef je daar een leuke cilinder op dan ben je ook klaar.
You got the point?
Verder ben ik het kansloze honda-am6 gezeik eigenlijk spuug en spuugzat, maar zolang de honda mensen de andere blokken blijven afzeiken blijft het bezig.

Overigens heeft Honda een langere slag als am6, en dus kan je er minder hoge toeren mee draaien. (langere slag veroorzaakt hogere zuigersnelheid).
Verder wil ik eerst zien dat een honda 50 blok sneller kan zijn als een am6 blok.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


okey, even alles op een rijtje zetten:

honda= even snel als am6.
honda= betrouwbaarder als am6.
honda=goedkoper als am6.

waarom rijd bijna iedereen en zeker de meer competieve rijders dan niet met honda?


of een blok snel te krijgen is is trouwens wel degelijk afhankelijk van de opbouw van het blok.
factoren die meespelen:
carterinhoud.
vorm van het carter.
boring/slag verhouding.
plaatsing van de inlaat.
spoeling in het carter.
koeling van carter en cilinder.




Honda is niet betrouwbaarder als am6 imo.
Als je een am6 brom hebt dan kan je daar ook gewoon elke dag mee naar school kachelen.
Net zoals met een goede niet afgeragde honda. (niet dat ze er veel zijn maar dat is een ander verhaal).

Overigens is betrouwbaarheid in die zin niet het aller belangrijkste. Als hij net een wedstrijd uit houd is goed zat.
Tenzij je endurance oid gaat rijden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
ik denk dat je beter een gianelli uitlaatje kan kopen, die presteren geloof ik het best op een 50(snel) of een proma 50..


Proma 50 is afaik hetzelfde als de proma 70?
Ik zou nog eerder een homoet onderlangs nemen.
mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar yasuni r1 of hmr2 onderlangs pas maken, of een leuke bovenlangse pijp van een moderne brommer

Kan je geen opmaatje bakken evt?
 
Sypie_Honda 12-12-2006 21:57 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Verder wil ik eerst zien dat een honda 50 blok sneller kan zijn als een am6.


kom eens naar de brommerspint in jubbega zou ik zeggen.

kijk maar eens naar de NSR van Van Schie...
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
drd erik 12-12-2006 22:35 Print reply
Posts: 363
en am blok v. v.d schaar dan?
 
honda-mbx 12-12-2006 22:53 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ik heb ook nog nooit een honda blok gezien wat sneller is dan een am6 blok op max.


kanzlose discussie, het grote verschil zit hem er in dat je voor honda(50cc blokjes) enkel en alleen maar cilinder kan krijgen met een ovale uitlaatpoort.
ook zijn vrijwel alle cilinders lager getimed dan een pittege am6 cilinder.
vooral dit laatste punt maakt het dat honda minder vermogen levert, want ommes vermogen is afhankelijk van het toerental bij een 2takt en dus deels van de timing.

ten 2de is er geen 1 fatsjoenlijke fabriekspijp voor een honda die tot boven de 12k loopt, omdat de cilinder dat ook niet doen.

een feit is:
-versnellingsbakken van honda zijn soepeler handteerbaar
-er meer en beter opvoerspul voor am6 te krijgen is.
-am6 een voordeel(tje) heeft met carterinlaat
-lagerpassingen @ krukgedeelte is beter bij am6 dan bij honda.

voor de rest, voor mensen die nog steeds beweren dat honda niet snel en knallen wil.
nou bij deze ben je uitgenodigd @ jubbega 2007...



Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 12-12-2006 om 22:55 uur.
 
ik vlam je..
drd erik 12-12-2006 23:05 Print reply
Posts: 363
+ de tuningsmerken al jaren niet meer doorontwikkelen voor honda en wel voor am6

zoals krukkassen
versn bakken
inlaatjes
koppeling
cilinders
uitlaten
etc

Dit bericht is gewijzigd door drd erik op 12-12-2006 om 23:07 uur.
 

Dit topic is 2604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved