Menu2t |
11-12-2006 18:39 |
Posts: 2815 |
ori natuurlijk. vanwege de reden die je zelf al noemt. ik denk dat je blij moet zijn met een 70/75 km
50 imi is niet direct 50 snel hea maar met een ''echte'' 50 snel is dat wel goed te doen
Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 11-12-2006 om 18:41 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
MTRudolf |
11-12-2006 18:40 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
ori natuurlijk. vanwege de reden die je zelf al noemt. ik denk dat je blij moet zijn met een 70/75 km
en als ik een 50 cc snel laat tunen zou hij dan de 80 wel halen of is dit onmogelijk voor een 50 honda cilindertje
|
|
|
|
Karlmt5 |
11-12-2006 18:52 |
Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]
en als ik een 50 cc snel laat tunen zou hij dan de 80 wel halen of is dit onmogelijk voor een 50 honda cilindertje
ik reed 85 met m'n oude mt5... was ook gewoon 50cc..
vraag me niet naar setup, toen nooit naar gekeke.
dus 80 lijkt mij wel mogelijk
Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 11-12-2006 om 18:53 uur.
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
khpoppema |
11-12-2006 18:59 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
Heeys
ik wilde mun cilinder laten tunen alleen nou vroeg ik me het volgende af.
kan ik beter een ori honda cilinder laten tunen vanwege het lange meegaan of kan ik beter een 50 cc imi laten tunen??
en wat kun je hier maximaal uithalen met deze setup.
50 imi /ori cilinder
uitlaat: jamarcol 50 snel
13 mm carb + powerfilter
mvg raymond
EDIT: gaat btw over mt
Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 11-12-2006 om 18:40 uur.
met tunen je van je ori (slome) cilinder kun je max de 80 halen denk ik, dit kost je als je niet goedkoopst niet duurst zoon 50 a 60 euro excl verzendkosten heen en weer.
als deze dan getuned is is ie weliswaar betrouwbaarder dan een immi maar echt fijn loopt t allemaal niet.
een immi cilinder kost 50 e ex verzend(11 e) ( www.50cc.nl)
rij je 2000 km mee pleur je hem weg koop je een newe. is de 80 85 haalbaar
Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 11-12-2006 om 18:59 uur.
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
MTRudolf |
11-12-2006 19:00 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]
met tunen je van je ori (slome) cilinder kun je max de 80 halen denk ik, dit kost je als je niet goedkoopst niet duurst zoon 50 a 60 euro excl verzendkosten heen en weer.
als deze dan getuned is is ie weliswaar betrouwbaarder dan een immi maar echt fijn loopt t allemaal niet.
een immi cilinder kost 50 e ex verzend(11 e) (www.50cc.nl)
rij je 2000 km mee pleur je hem weg koop je een newe. is de 80 85 haalbaar
Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 11-12-2006 om 18:59 uur.
hoezo zal dit niet fijn lopen ???
|
|
|
|
khpoppema |
11-12-2006 19:04 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]
hoezo zal dit niet fijn lopen ???
tja topwaarden kun je niet uit de nederlandse honda cilinder kunnen halen omdat hij sterk begrenst is.
ik heb ooit met een ori honda cil gereden die getuned was en vond t niet fijn rijden, maar is denk ik meer gevoel.
maarja dat moet je dus zelf bepalen en overwegen.
en wat ik er ook mee wil zeggen:
wil jij echt lkkr en snel rijden (mee kunnen komen met de autos int verkeer) dan zal die meer getuned moeten worden dmv 70 cc cilinder of 80 cc blok (met 80 cc ori cilinder) dat vind ik wel fijn rijden, maargoed ligt er ook weer aan wat je wil besteden
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
MTRudolf |
11-12-2006 19:20 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]
tja topwaarden kun je niet uit de nederlandse honda cilinder kunnen halen omdat hij sterk begrenst is.
ik heb ooit met een ori honda cil gereden die getuned was en vond t niet fijn rijden, maar is denk ik meer gevoel.
maarja dat moet je dus zelf bepalen en overwegen.
en wat ik er ook mee wil zeggen:
wil jij echt lkkr en snel rijden (mee kunnen komen met de autos int verkeer) dan zal die meer getuned moeten worden dmv 70 cc cilinder of 80 cc blok (met 80 cc ori cilinder) dat vind ik wel fijn rijden, maargoed ligt er ook weer aan wat je wil besteden
mm tja 80 blok wil ik niet ik heb deze net gereviseerd
maar als ik een 50 ori licht laat tunen tot een snelheid van 70 wat zou er dan niet lekker moeten rijden ??/
het optrekken ofzo en ut schakelen ??
|
|
|
|
mbxrider |
11-12-2006 20:09 |
Posts: 18 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
Heeys
ik wilde mun cilinder laten tunen alleen nou vroeg ik me het volgende af.
kan ik beter een ori honda cilinder laten tunen vanwege het lange meegaan of kan ik beter een 50 cc imi laten tunen??
en wat kun je hier maximaal uithalen met deze setup.
50 imi /ori cilinder
uitlaat: jamarcol 50 snel
13 mm carb + powerfilter
mvg raymond
EDIT: gaat btw over mt
Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 11-12-2006 om 18:40 uur.
ik zou er andere carb er op zette , ik rij 95 me mij 50cc (ge2) 18mmcarb onbekende uitlaat.(mbx)
|
|
MR |
|
Jarco |
11-12-2006 20:14 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbxrider
[...]
ik zou er andere carb er op zette , ik rij 95 me mij 50cc (ge2) 18mmcarb onbekende uitlaat.(mbx)
mbx is heel anders dan mt?
@ ts volgens mij had [rrt]lost-p nog een 50 cc honda cilinder liggen die hij wou gebruiken om mee te sprinten.
Moet je die maar eens inboxen(Ik weet niet zeker of hij hem nog heeft)
|
|
|
|
renoeius |
11-12-2006 20:16 |
Posts: 6409 |
ik heb 81 km/h gehaald met een immi 50 ongetuned, 16mm keihin en luhoa (ofzo) uitlaat. dus met wat tunewerk moet je wel over de 80 komen.
ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met immi cilinders. mijne is nu 5000 km oud en rijd nog perfect. alleen de zuiger is 1 keer vervangen.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 11-12-2006 om 20:18 uur.
|
|
|
|
MTRudolf |
11-12-2006 20:25 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik heb 81 km/h gehaald met een immi 50 ongetuned, 16mm keihin en luhoa (ofzo) uitlaat. dus met wat tunewerk moet je wel over de 80 komen.
ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met immi cilinders. mijne is nu 5000 km oud en rijd nog perfect. alleen de zuiger is 1 keer vervangen.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 11-12-2006 om 20:18 uur.
mm oke maar bedoel je geen jamarcol uitlaat want ik kan nergens een luhoa uitlaat voor mt vinden ..
|
|
|
|
mblover |
11-12-2006 22:53 |
Posts: 5391 |
Je moet gewoon een originele honda cilinder gaan tunen. Denk dat een goede 90 zeker wel te halen is, zeker als je er een goede uitlaat bij fixed (yasuni r1 oid pas maken).
ik heb het dan wel over de originele Belgische 167 cilinder
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]
mm oke maar bedoel je geen jamarcol uitlaat want ik kan nergens een luhoa uitlaat voor mt vinden ..
Jamarcol is een gare kutpijp, vind ik. Heb hem ook ff gehad (noujah heb hem nog maar weinig mee gereden).
Voor mt zijn weinig goede fabriekspijpen imo. Beter maak je een derbi of am6 uitlaat pas op je brommer, zijn een stukkie beter.
owjah, tis geen luhoa maar een luhao volgens mij, misschien dat je daarom niks kan vinden?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-12-2006 om 22:55 uur.
|
|
|
|
chineesboer |
11-12-2006 22:56 |
Posts: 3676 |
ori honda cilinder kun je ook goed tunen, boostpoort, spoelpoorten aanpassen, uitlaatpoort, inlaat.. Dan wil die wel over de 80..
|
|
|
|
DVM, trotse Vlaming |
11-12-2006 23:59 |
Posts: 330 |
Ori cilinder late tune is goed als het een belgische is.
De Nederlandse zijn, zoals al dikwijls gezegd, veel harder
begrensd.
En een 50cc zal altijd 'minder fijn' rijden als een 80cc,
meer cc zegt al bijna meteen meer koppel, en ja, da bapaald
hoe soepel je motor is hé .
Edit:
Mijn mening: honda cilinders zijn degelijk maar sloom,
imi's zijn mss snel, maar niet zo slijtvast,
koop een degelijke 50cc snel. Zijn genoeg topics over
wat nou het beste merk/keuze is. Dus ff zoeke .
16mm carbu wel op zen minst en dan goeie sproeier en goed afstelle.
Dat rijdt als een zonnetje
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 12-12-2006 om 0:02 uur.
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 12-12-2006 om 0:02 uur.
|
|
|
|
mblover |
12-12-2006 0:59 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
Ori cilinder late tune is goed als het een belgische is.
De Nederlandse zijn, zoals al dikwijls gezegd, veel harder
begrensd.
En een 50cc zal altijd 'minder fijn' rijden als een 80cc,
meer cc zegt al bijna meteen meer koppel, en ja, da bapaald
hoe soepel je motor is hé .
Edit:
Mijn mening: honda cilinders zijn degelijk maar sloom,
imi's zijn mss snel, maar niet zo slijtvast,
koop een degelijke 50cc snel. Zijn genoeg topics over
wat nou het beste merk/keuze is. Dus ff zoeke .
16mm carbu wel op zen minst en dan goeie sproeier en goed afstelle.
Dat rijdt als een zonnetje
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 12-12-2006 om 0:02 uur.
Dit bericht is gewijzigd door dvm yamaha dt op 12-12-2006 om 0:02 uur.
18 keihin is ook een erg leuke carb
imi's zijn niet zo snel vind ik.
Zoiezo zijn honda-blokjes niet zo snel en zijn honda uitlaten belabbert.
Ik zou een belg halen en daar een leuke uitlaat van een derbi of rieju oid op pas maken en een 18 of 19mm carb erachter zetten (dell of keihin is mijn voorkeur, neem iig een goed merk en geen imi). Stel dat goed af en dan kan je later nog kijken of je die cilinder laat tunen, ja of nee.
|
|
|
|