Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ploffen uit uitlaat, naverbrandin oid?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1176 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40307 - ploffen uit uitlaat, naverbrandin o...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bruuns 10-12-2006 20:36 Print topicpost

Posts: 2213
tjow.

heb me brommer paar weken trug afgevoerd. en sindsdien ben ik aan het afstellen gegaan.

eerst zat er een verkeerde gasnaald in. vervangen, dat is nu goed.

toen zat er sproeier 76 in, dat was iets te klein, bleef niet stationair lopen, miste wat vermogen ( en een beetje een hol geluid op top )

toen 78,. liep het lekkerst, het best stationair. maar nog een beetje hol en vond omdat het winter was, en dagelijks vervoer, dat er nog wel een grotere en mocht, 80 dus.

en nu zit 80 er in. loopt niet lekker stationair, gas blijft hangen soms, soms ook niet stottert soms op half gas, soms ook niet ,trekt wel door in toeren.

en als ik hem uitzet, geeft ie nog een keer 1/2 plofjes. kvoel ook gewoon rook uit de uitlaat komen.

iemand een id wat er mis kan zijn? het zou eventueel valse lucht kunnen zijn,. maar vin het vaag, en ik vraag me af waar die plofjes van komen.

thanks.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..

RM-sm 10-12-2006 20:41 Print reply

Posts: 3908
Quote:

toen 78,. liep het lekkerst, het best stationair. maar nog een beetje hol en vond omdat het winter was, en dagelijks vervoer, dat er nog wel een grotere en mocht, 80 dus.



waarom doe je er 80 in als die met 78 het lekkerste loopt..?
als je je verhaaltje leest zie je tog zelf wel wat je probleem is..
ik zou als jou was die 78 terug doen ff goed afstellen en stukje rijden ff naar je bougie kijken..

wit/heel licht bruin = te klein
koffie met melk bruin = goed
donker en vet = te groot

en anders probeer je 79 eens..?

Dit bericht is gewijzigd door RM-rr op 10-12-2006 om 20:41 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Bruuns 10-12-2006 20:45 Print reply

Posts: 2213
vond hem met 78 ook niet het best lopen., bougie was met 76 grijzig.

en ik heb vaak genoeg afgesteld om te weten wanneer het beter kan, en wanneer niet.

Maja, misschien nog ff goed zoeken naar valse lucht/gasnaald verstellen.

Maar waar komen die ploffen vandaan
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Royal Club 10-12-2006 20:47 Print reply

Posts: 60390
ploffen heb ik af en toe ook last van, komt door halve verbranding van mengsel
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Bruuns 10-12-2006 20:54 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ploffen heb ik af en toe ook last van, komt door halve verbranding van mengsel

ik heb't nog nooit gehad. vin het maar vaag. en ik vin het niet gezond.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Royal Club 10-12-2006 20:55 Print reply

Posts: 60390
ik heb dr eerst ook nooit last van gehad, maar t maakt geen kut uit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
erwin fs1 10-12-2006 21:10 Print reply

Posts: 897
wat heb je allemaal gedaan om hem af te voeren?
 
vake bej te bange....
Bruuns 10-12-2006 21:32 Print reply

Posts: 2213
gwoon, van 80cc+uitlaat+carbje

naar ori ontgrenst, en een keerinkje vervangen.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
b e r t 11-12-2006 11:35 Print reply

Posts: 1855
maar als je m afvoerd maakt het toch niet uit dat die vermogen verliest door je afstelling. Dat wil je toch.

ik stel mn brommmer af als de prop er helemaal uit is. Want dan wil je hard.

En als er weer even een prop in gaat (vanwege controles) dan hou ik de oude afstelling. Dan is die vet te rijk maar dat boeit niet. Misschien wel een beetje in het verbruik maar voor de rest niet.
 
khaz 11-12-2006 11:38 Print reply

Posts: 1450
dat is slecht man
alleen omdat hij zacht rijdt mag hij nog wel lekker rijden
+je spul raakt helemaal bekoolt (als dat een woord is..)

stel hem gewoon goed af!

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 11-12-2006 om 11:40 uur.
 
HPI |w00t
tim roest 11-12-2006 14:41 Print reply
Posts: 278
als je gas af en toe blijft hangen dan kloppen die plofjes wel. geef maar is volgas en zet dan je contact uit (of schakel startonderbreker oid in) dan heb je zelfde effect.. ik zou het dus bij je carb zoeken, iets met je gaskabel/gasschuif etc
 
Project 103
roy mtx-sh 13-12-2006 15:12 Print reply
Posts: 153
hoe reageert ie als je van halfgas opeens volgas doet ?
gestotter of goede reactie ?
gestotter is d8 ik meestal een te grote sproeier of gasnaald te hoog of laag. ff uitproberen.
luchtfilter is niet nat of oud?

ploffen is meestal de bougie dus die zou ik zowieso ff vervangen, daarna inderdaad ff op volgas en contact uit en kleur bekijken.

jaahhh afstellen blijft irri en tijdrovend...
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
antonhonda 13-12-2006 15:16 Print reply

Posts: 3616
ik had ook plofen in de uitlaat,
toen de ik er een nieuwe bougie en rijden maar.
maar met 80 cc deed alles het wel goed of niet ?
anders kan het de bougie zijn
en met 80 cc moet je toch ook een andere hebben dan 50 cc
(denk ik)
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
ploe 13-12-2006 19:52 Print reply

Posts: 635
als je het mij vraagt heb je geen goed verneveld brandstof ik denk dat de gasnaald icm de naaldbuis niet goed is daarom loopt hij ook beroerd halfgas de boegie wel mooi van kleur probeer eens een ander ontstekings tijdstip wat later denk ik eerder die plof die je hoord zijn gewoon onverbrande gamengsels die in je uitlaat tot leven komen
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 7428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved