Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - onbegrensde cdi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #4030 - onbegrensde cdi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 27-5-2002?15:43 Print topicpost
Posts: 1842
zijn er die nou of niet? want bij een paar vrienden van mij kapt de brommer gewoon bij de 12500 onder het rijden (bv. in 3). het is dan net alsof je een begrenzer heb aanstaan. bij mij is dat echter niet (ik kon met 14-40 tot de 12500 ong. komen in zen 4). en k wou mij ontsteking ff vervroegen, ik heb waarschijnlijk een standaard grondplaat, kan die dan maximaal? en moet ik per se een zuigerstop kope, want bij mijn koppelingsplate vervange, hadde we het achterwiel geblokt en in versnelling gezet. en dat ging goed dus..
nog ff wat vragen:
-hoeveel nut heeft het om je vliegwiel af te draaien (lichter)
-zit op nsr andere draad dan puch vliegwiel, k heb namelijk een puch poelietrekker, of is het linksom
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Pingu 27-5-2002?15:49 Print reply
Posts: 1842
nog ff iets te zeggen: http://www.geocities...0/pagina17divond.htm hier staan dus (lijkt mij) onbegrensde cdi's
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
barry 27-5-2002?15:58 Print reply

Posts: 7387
op een onbegrensde cdi van honda staat mps-300 altans die draait meer toeren dan mijn originele cdi
 
He?
Neonlampje 27-5-2002?16:33 Print reply

Posts: 14825
draad is anders, afdraaien helpt veel ten opzichte van gasreactie...
en verder, onbegrenste cdi's zijn er, maar het is maar niethoeveel geld je ervoor over hebt
 
Sneks 27-5-2002?17:08 Print reply
Posts: 2499
en beter/maak haal je een vliegwielblokkeersleutel

die zit er zo uit

----------
][

Dat uitsteeksel zet je dan in een gat in je vliegwiel, en het uiteinde ergens tegen je frame.

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pingu 27-5-2002?18:12 Print reply
Posts: 1842
marre achterwiel blokke? kan toch eigluk net zo goed?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap 27-5-2002?18:50 Print reply

Posts: 10006
Wat ook werkt:
Pijpsleutel op de vliegwielmoer, schroevendraaier d'r door en dan een heel korte, maar felle tik met een lichte hamer op die schroevendraaier tikken.
Komt de moer ook los.
 
Bastila is lief
Sneks 27-5-2002?19:04 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Pingu?

marre achterwiel blokke? kan toch eigluk net zo goed?


Lukt niet door de vertraging die er door je versnellingsbak tussen zitten. Daarnaast gaat waarschijnlijk je koppeling slippen.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 27-5-2002?20:42 Print reply

Posts: 7387
weet je wat een handige en de snelste manier is, de luchtratel, binnen 2sec is die moer er af
 
He?
Pingu 27-5-2002?21:16 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Lukt niet door de vertraging die er door je versnellingsbak tussen zitten. Daarnaast gaat waarschijnlijk je koppeling slippen.

bij de koppelingsmoer lukte het wel....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
B3AST 28-5-2002?11:06 Print reply
Posts: 2469
jong wat doen julle allemaal moeilijk, als je iets los wil in je blok, en het draait me, dan stop je gewoon even een oude doek tussen de tandjes van je krukastandwiel en je koppelingshuis.. werkt prima..

ik weet niet of je er verschrikkelijk veeeel kracht op kunt rammen lijkt me niet mega goed voor je lagers, maar heb ik gelukkig nog nooit hoeven doen
 
- insane in the brain -
Pingu 28-5-2002?11:48 Print reply
Posts: 1842
ik moet aan de vliegwiel kant zijn he....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Steve_ZHC 28-5-2002?12:35 Print reply

Posts: 2716
prutsers, zelf gereedschap maken? koop voor een paar euro's ff een vliegwieltrekker en een zuigerstop, zo spaar je je VITALE brommeronderdelen misschien nog wel...

Ik heb zelf mijn grondplaat een klein beetje verdraaid, dit is een originele waar niet in is geveild.
Ik heb dit nog niet geprobeerd omdat mien brommer uit elkaar ligt maar toch...
En ik hoef met die vliegwiel trekker geen zuigerstop te kopen, want je draait met dopsleutel 14 die moer er zo af, dan heb je die trekker; 1st draai je de dikke bout erin, dan draai je daar dat endere geval in en dan draai je het vliegwiel er zo af, dit idee zeg maar:
-----][ ][------
]/[
]/[
]/[ <== draai je in de 'dikke bout'
]/[ zeg maar
]/[

______________
]__][____][__[
] [
] [ <== de zogenaamde 'dikke bout'
]______[



__________/---------__________
] [
] vliegwiel [
] [


Ik hoop dat deze bende streepjes duidelijk genoeg is voor wat ik bedoel

Edit; typo's

[This message is edited by MT7 Racer on 28-5-2002 12:56]
 
Pingu 28-5-2002?14:10 Print reply
Posts: 1842
poelietrekker heb ik nou. maar een zuigerstop is volgens de fietsemaker hiero alleen maar slecht.. gewoon het vliegwiel tegen houden en de moer eraf halen zei hij. zuigerstop zou bij hard meppe veel kunne verneuken. of zoeen als hans f (dacht ik) had gemaakt. dat is denk ik het handigste. maar ff over het vliegwiel afdraaien: waar op letten (ja van de magnete paar mm afblijve )
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Sneks 28-5-2002?14:18 Print reply
Posts: 2499
idd zuigerstop is slecht voor big end

vliegwiel afdraaien moet je mee oppassen, het laatste wat je wil is geperforeerd worden door een exploderend vliegwiel...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pingu 28-5-2002?14:25 Print reply
Posts: 1842
ja snap k eerst maar een reservevliegwiel zoeken denk ik
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 1668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved