Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #40291 - DT start niet meer
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 980 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Seren |
9-12-2006 18:17 |
Posts: 94 |
Hey,
na de revisatie start het blok niet meer.
De setup is hetzelfde gebleven, pakkingen keerringen enz. vervangen.
Bougi word nat, er is een vonk (blauw), cp van .30 t/m .50 geprobeerd, valse lucht lijkt me onwaarschijnlijk.
Ontsteking en bobine zijn nieuw aangeschaft, maar ik denk toch dat het daar aan ligt, aangezien ik dezelfde carb en cilinder gebruik.
Iemand suggesties?
|
|
|
|
Kees de Jong |
9-12-2006 18:20 |
Posts: 1881 |
cp? Als je daarmee je puntjes bedoeld, die moet op 0,40 zetten.
Valse lucht kan je testen door als je brommer looptmet een deodorantbus of een ander lichtontvlambaar goedje langs de plekken te spuiten die jij niet vertrouwt, bij verandering heb je valse lucht.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Dtje |
9-12-2006 18:30 |
Posts: 1107 |
Ik heb dit ook bij me puchje gehad bobin was helemaal nat en starte niet meer. Ik had toen me sproeier vergeten erin te doen misschien kan dat het zijn.
|
|
je mama |
|
khaz |
9-12-2006 18:44 |
Posts: 1450 |
bij een dt zit de bobine heel net onder de tank
dus dat is niet het geval
|
|
HPI |w00t |
|
Mopar |
9-12-2006 19:08 |
Posts: 4772 |
Gezien hij mooi blauw vonkt, is er niks mis met de ontsteking.
je contactpuntjes op 0.40mm zetten met de zuiger op het bovenste punt.
Wat voor een warmte graad bougie heb je er in zitten ?
De bougie afstand op 0.6mm zetten.
Wat je kan proberen, benzine kraantje ff uit zetten, bougie eruit draaien. en de brommer ff ''droog lopen'' in zijn 2e versnelling.
Gewoon ff een keer door de straat ermee lopen, 200m ofzo.
Daarna de bougie erin draaien, nog een keer proberen te starten, en als hij start, direct je benzine kraan open zetten.
Draai de stationair schroef van de carb ook maar voor de helft in, dan weet je zeker dat hij aan moet slaan.
|
|
|
|
Dtje |
9-12-2006 19:11 |
Posts: 1107 |
Heb je niet toevalig aan je lucht regelschroef gezeten want die is bij mij heel gevoelig. Klein tikje te veel of te weinig en start niet. OF je moet je benzine kraan op reserve stand zetten misschien werkt die dan wel.
|
|
je mama |
|
Mopar |
9-12-2006 19:14 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Heb je niet toevalig aan je lucht regelschroef gezeten want die is bij mij heel gevoelig. Klein tikje te veel of te weinig en start niet. OF je moet je benzine kraan op reserve stand zetten misschien werkt die dan wel.
Luchtschroef mag nooit ZO gevoelig zijn...
gewoon de luchtschroef ook op de helft zetten wat hij kan, evenals je gas-naald.
btw,
nadat je hem droog gelopen hebt, gooi ff een thee-lepeltje PURE 95 in je cilinder...
Daarna de bougie er weer op.
Maar allereerst, wat voor bougie heb je ? 50cc of 70cc ?
|
|
|
|
Kees de Jong |
9-12-2006 19:17 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Gezien hij mooi blauw vonkt, is er niks mis met de ontsteking.
je contactpuntjes op 0.40mm zetten met de zuiger op het bovenste punt.
Wat voor een warmte graad bougie heb je er in zitten ?
De bougie afstand op 0.6mm zetten.
Wat je kan proberen, benzine kraantje ff uit zetten, bougie eruit draaien. en de brommer ff ''droog lopen'' in zijn 2e versnelling.
Gewoon ff een keer door de straat ermee lopen, 200m ofzo.
Daarna de bougie erin draaien, nog een keer proberen te starten, en als hij start, direct je benzine kraan open zetten.
Draai de stationair schroef van de carb ook maar voor de helft in, dan weet je zeker dat hij aan moet slaan.
Ten eerste maakt de soort bougie niet uit in het probleem van de TS, hij moet gewoon lopen, of je er nu een 6 of een 9 instopt.
Ten tweede, een prachtige blauwe vonk zegt niets over het tijdstip van ontsteking, dus ga er maar niet van uit dat je de ontsteking kan vergeten.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 9-12-2006 om 19:17 uur.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Mopar |
9-12-2006 19:22 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]
Ten eerste maakt de soort bougie niet uit in het probleem van de TS, hij moet gewoon lopen, of je er nu een 6 of een 9 instopt.
Ten tweede, een prachtige blauwe vonk zegt niets over het tijdstip van ontsteking, dus ga er maar niet van uit dat je de ontsteking kan vergeten.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 9-12-2006 om 19:17 uur.
iK vind anders dat een bougie 9 een stuk lastiger start in een 50cctje ipv een 6je..
En de ontsteking van een DT kan maar op 1 manier staan, die is niet te verzetten, alleen de contactpuntjes kan je stellen op afstand
|
|
|
|
timoty-dt |
9-12-2006 19:49 |
Posts: 1802 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
cp? Als je daarmee je puntjes bedoeld, die moet op 0,40 zetten.
Valse lucht kan je testen door als je brommer looptmet een deodorantbus of een ander lichtontvlambaar goedje langs de plekken te spuiten die jij niet vertrouwt, bij verandering heb je valse lucht.
uhk 0,6 is standaard maat voor dt en daar starten ze meestal meteen op
|
|
kut voetbal |
|
khaz |
9-12-2006 20:12 |
Posts: 1450 |
ehm...0,4 is de standaard maat
en met die afstelling bepaal je wel degelijk het ontstekingstijdstip dus dat kan wel fout staan.. maar niet heel veel
|
|
HPI |w00t |
|
Mopar |
9-12-2006 20:14 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
ehm...0,4 is de standaard maat
en met die afstelling bepaal je wel degelijk het ontstekingstijdstip dus dat kan wel fout staan.. maar niet heel veel
De contact punten iig op 0.40 op BDP.
Dan staat je timing goed.
Verder zal je het probleem denk moeten zoeken in de benzine toevoer.. / carburatie.
|
|
|
|
cmtheman |
10-12-2006 11:55 |
Posts: 2710 |
wtf voor een foute adviezen hier, de contactpunten moeten op 0,35 opengaan op 2mm voor het BDP.
dan je carburateur uitkuisen en kijken of er wel benzine uit je tank komt, dan zoeizo een nieuwe bougie kopen, want ook al vonkt hij, kan hij nog kapot zijn, koop een warmtegraad 8 ofzo, doet hij het wel mee
en als je hem niet aangekickt krijgt moet je hem ff aanlopen, en dan zou hij moeten starten
(ps als je de contactpunten stelt kan het zijn dat hij op totaal het verkeerde moment vonkt, dus als de zuiger al voobuij het BDP staat, je moet ze dus echt open laten gaan voor het BDP)
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
erwin fs1 |
10-12-2006 12:06 |
Posts: 897 |
de contactpunten moeten op +-2mm voor het bdp beginnen met openen. als de zuiger op het bdp staat moeten ze ongeveer 0.35mm open staan.
|
|
vake bej te bange.... |
|
Mopar |
10-12-2006 13:13 |
Posts: 4772 |
de ontsteking van een DT kan je niet verstellen!
Damn
Zorg gewoon dat de contactpunten 0.35~0.40mm open zijn op BDP, dan staat je ontsteking goed.
En desnoods idd je bougie vervangen, als je 70cc hebt, een bougie 8. 50cc een 7.
|
|
|
|
cmtheman |
10-12-2006 13:35 |
Posts: 2710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
de ontsteking van een DT kan je niet verstellen!
Damn
Zorg gewoon dat de contactpunten 0.35~0.40mm open zijn op BDP, dan staat je ontsteking goed.
En desnoods idd je bougie vervangen, als je 70cc hebt, een bougie 8. 50cc een 7.
weet ik ook wel, maar je kan wel zorgen dat de contactpunten opengaan op 0,35 op 2mm voor BDP.
dat doe je door de zuiger 2mm voor het BDP te zetten en dan de contactpunten open te draaien, en dan afstellen op 0,35. Ik heb een DTR, dt50mx, rd50mx, fs1 en rd80 gehad en ik heb ook wel eens gehad dat hij openging op het ODP dus je moet er wel op letten
@ TS: volg mijn bovenste post nou maar op en dan moet het een stuk beter gaan
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Dit topic is 980 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|