Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opvulling onder cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40277 - opvulling onder cilinder
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 8-12-2006 19:34 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]

SORRY IK VERTEL HET DUS VERKEERD MOET DUS ZIJN VALSE LUCHT NET NOG EVEN GEBELD NAAR JAN VAN SUMMEREN IN AFFERDEN OFICIEEL SUZUKI DEALER


JE HOEFT NIET ALLES IN HOOFDLETTERS TE TYPEN.
IK MERKTE ALLEEN MAAR OP DAT IK COMPRESSIE NOGAL EEN RARE VERWOORDING VOND, EN WAAROM IK DAT VOND.
DAT JE HET VERKEERT VERTELT IS NIET ERG, DAT KAN IEDEREEN OVERKOMEN EN DAT IS TOCH ECHT JOUW FOUT EN NIET VAN DIE BROMBOER (OF TIE NOU OFFICIEEL DEALER IS OF NIET, VEEL VERSCHIL ZIT ER TOCH NIET IN HET PRINCIPE VAN EEN BROMMERBLOK)

HOOP DAT JE HET KAN LEZEN, ZO MET HOOFDLETTERS.
 
Toontje 8-12-2006 19:41 Print reply
Posts: 99
je hebt helemaal gelijk.
 
Henk-88 8-12-2006 20:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Ik denk dat je membraamklepjes niet ver genoeg open konden ofzo. Of dat er iets valse lucht zat oid.


De standaard TSX-cilinder hééft géén membraan en géén membraanklepjes

Hmm, ik zal proberen nu te gaan uitleggen wat Toontje bedoelt.

In het carter van een TSX met een snelle cilinder bevindt zich een membraan die onderop de cilinder geschroefd zit.



Hieronder een foto van een snelle cilinder voor TSX waarop je goed kunt zien dar er zowel een zuigergestuurde inlaat zit alswel een opening voor een membraan. De snelle TSX-cilinders hebben dus zowel een zuigergestuurde inlaat alswel een membraangestuurde inlaat:



Alleen de standaard TSX-cilinder waar Toontje het over heeft die heeft alleen een zuigergestuurde inlaat. Een membraan plaatsen heeft geen nut omdat er op die plek geen opening zit. Een standaard TSX-cilinder heeft dus géén membraan. Maar om niet teveel nutteloze open ruimte in je carter te hebben, is er een blokje voor van massief aluminium die op de plek van het membraan kan zodat er in het carter meer druk opgebouwd kan worden waardoor het mengsel beter wordt aangezogen en weggeduwd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mblover 8-12-2006 20:26 Print reply

Posts: 5391
Ah nou snap ik het.
Nog vind ik compressie een raar woord, maar snap nou wel ongeveer wat je bedoelt.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 8-12-2006 om 20:26 uur.
 
Toon 8-12-2006 20:56 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


De standaard TSX-cilinder hééft géén membraan en géén membraanklepjes

Hmm, ik zal proberen nu te gaan uitleggen wat Toontje bedoelt.

In het carter van een TSX met een snelle cilinder bevindt zich een membraan die onderop de cilinder geschroefd zit.

afbeelding

Hieronder een foto van een snelle cilinder voor TSX waarop je goed kunt zien dar er zowel een zuigergestuurde inlaat zit alswel een opening voor een membraan. De snelle TSX-cilinders hebben dus zowel een zuigergestuurde inlaat alswel een membraangestuurde inlaat:

afbeelding

Alleen de standaard TSX-cilinder waar Toontje het over heeft die heeft alleen een zuigergestuurde inlaat. Een membraan plaatsen heeft geen nut omdat er op die plek geen opening zit. Een standaard TSX-cilinder heeft dus géén membraan. Maar om niet teveel nutteloze open ruimte in je carter te hebben, is er een blokje voor van massief aluminium die op de plek van het membraan kan zodat er in het carter meer druk opgebouwd kan worden waardoor het mengsel beter wordt aangezogen en weggeduwd.



goed uitgelegd, ik snapte er niets van maar dit wist ik niet. Heeft het dan ook zin om bij een snelle 50 nog het carter te gaan opvullen voor nog meer druk ?
 
Sypie_Honda 8-12-2006 20:57 Print reply

Posts: 13830
yep, je carter opvullen heeft altijd zin!

maare, tis vrij veel/moeilijk werk, als je sneller wilt kun je beter een grooter carbje nemen of een andere cilinder
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Henk-88 8-12-2006 21:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]



goed uitgelegd, ik snapte er niets van maar dit wist ik niet. Heeft het dan ook zin om bij een snelle 50 nog het carter te gaan opvullen voor nog meer druk ?



Niet zo nee. Want op die plek zit al het membraanhuis bij een snelle TSX-cilinder. Er zal ongetwijfeld wat ruimte zitten tussen het membraanhuis (of het alu opvulblokje die exact dezelfde vorm heeft als het echte membraanhuis) en de carterwand, maar of dat goed is op te vullen en of dat merkbaar resultaat heeft dat weet ik niet.

Hierop is goed te zien waar het membraan (of het opvulblokje) invalt in het carter:



Op de foto kun je ook zien waar de boutkopjes van het membraanhuis invallen als je de cilinder op het carter zet. Bij ongeveer één op de vier TSX-blokken die ik gezien heb, was op die plekken het carter naar binnen gedrukt en opengescheurd. Dit omdat sommige mensen ringetjes onder de boutjes van het membraanhuis/opvulblokje plaatsen. En daar is absoluut geen ruimte voor. De boutkop drukt het carter in als je het laatste stukje de cilinder er met kracht opzet door de moeren van de cilinderbouten aan te draaien. Stink er niet in!
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tsxj oran 8-12-2006 22:06 Print reply

Posts: 6498
mischien kan je dan beter de hele gang van het membraan ook dicht maken aangezien die nu ook voor slechte flow zorgt
 
oud
Henk-88 8-12-2006 22:14 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
mischien kan je dan beter de hele gang van het membraan ook dicht maken aangezien die nu ook voor slechte flow zorgt


De gang in de cilinder? De standaard TSX-cilinder heeft geen inlaat naar waar het membraan niet zit. En als je het hele carter volstopt dan kan er geen snelle cilinder meer op later.
Een blokje op maat maken met vloeibaar alu o.i.d. zou wèl kunnen, maar is overdreven omdat de standaardcilinder toch niet tot grote prestaties in staat is.

edit: @ Toontje: je kunt het opvulblokje gewoon met twee boutjes (zonder ringetjes )vastschroeven aan de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-12-2006 om 2:08 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Toontje 9-12-2006 18:29 Print reply
Posts: 99
Toch weer netjes en goed uitgelegd.
het menbraam opvul blokje kon ik gewoon los er in leggen omdat cilinder deze op z,n plaats houd, volgens dealer.
Namelijk er zitten geen gaten (schroefdraad) onder op ori cilinder om deze erop vast te schroeven.
Kan eventueel wel 2 gaatjes erin maken en draadeind in maken maar zoals ik al zei hoeft dit niet.
En als laatste heb vandaag een goede 100 km getoert (d) en loopt dus perfect en trekt goed, ik voelde me weer een jonge gast van 16 jaar op de tsx, alhoewel de kreidler toch m,n favoriet is.
 

Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved