Vuile Beunkoe |
8-12-2006 10:59 |
Posts: 6114 |
dus?
kleppen opende niet helemaal ofzo ?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
juukle rj |
8-12-2006 12:07 |
Posts: 1244 |
fijn om te weten
|
|
|
|
G-Force |
8-12-2006 12:10 |
|
honda-mbx |
8-12-2006 12:14 |
|
Toontje |
8-12-2006 12:15 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
dus?
kleppen opende niet helemaal ofzo ?
Nee te veel compressie verlies onder cilinder.
|
|
|
|
Toontje |
8-12-2006 12:32 |
Posts: 99 |
Ik wil alleen ff laten blijken nadat er vele malen gereageerd is op het probleem in mijn vorige topic niet een iemand dat ter discussie heeft voorgelegd.
Dan ga ik er van uit dat niet elke bromfietsleek dit wist, ik wist het ook niet, dat je dus compressie verlies hebt in je blok.!!!!
Ik heb namelijk geleerd als je iets moet monteren dit wel vast moet zetten, dus mijn gedachtengang om dus een opvulling (nepmenbraam) los onder de cilinder te leggen is bij mij niet op gekomen.
Maar goed ik ben nooit te oud om nog wat te leren.
|
|
|
|
Makrolon |
8-12-2006 12:34 |
Posts: 6733 |
lijkt me juist goed dat hij dit nog even post, misschien zijn er andere mensen met het zelfde probleem, evt in de toekomst die hier wat aan hebben. scheelt weer andere topics toch?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
mblover |
8-12-2006 19:09 |
Posts: 5391 |
Compressieverlies IN je blok?
Yeah right, compressie bouw je boven de zuiger op....
Membraam werkt op onderdruk (alleen dan gaat hij open, dus als de zuiger naar boven gaat) en als er overdruk is dan gaat hij dicht (zodat het mengsel in je carter blijft).
Dat mengsel gaat door je spoelers omhoog.
Dit proces is bij jou enigzins verstoord geweest. Heeft niks met je compressie te maken, alleen met de pompwerking (of hoe noem je dat??) in je carter.
|
|
|
|
BSTS |
8-12-2006 19:22 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Compressieverlies IN je blok?
Yeah right, compressie bouw je boven de zuiger op....
Membraam werkt op onderdruk (alleen dan gaat hij open, dus als de zuiger naar boven gaat) en als er overdruk is dan gaat hij dicht (zodat het mengsel in je carter blijft).
Dat mengsel gaat door je spoelers omhoog.
Dit proces is bij jou enigzins verstoord geweest. Heeft niks met je compressie te maken, alleen met de pompwerking (of hoe noem je dat??) in je carter.
onderdruk!
|
|
sprintjah |
|
YamahaDT80LC2 |
8-12-2006 19:24 |
Posts: 1135 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]
onderdruk!
Vacuum... maar dan had TS dus valse lucht ?
Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 8-12-2006 om 19:24 uur.
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
BSTS |
8-12-2006 19:24 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]
Vacuum...
jep.
onderdruk EN vacuum
|
|
sprintjah |
|
Toontje |
8-12-2006 19:25 |
Posts: 99 |
nou ja dan zal die beste man van de suzuki dealer er wel naast zitten.
Ik mankeer dus niets aan mijn oren en die beste man zij dus dat als ik mijn blokje (opvullings menbraam) er niet tussen had ik compressie verlies had dus ga ik van dat standpunt uit.
En voor de duidelijkheid lijkt het me bij opwaartse druk van je onderkant zuiger de ruimte vrij groot als je dus geen opvullings blokje er tussen hebt liggen en daar zal dan wel die compressie verlies onstaan.
|
|
|
|
mblover |
8-12-2006 19:27 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]
jep.
onderdruk EN vacuum
100% vacuum bestaat niet, in de praktijk is dat niks anders als onderdruk.
Als je onderdruk in je carter hebt gaat je membraam open zei ik.
Als je zuiger omlaag gaat dan heb je overdruk in je carter (mengsel gaat mee tot zuiger boven is, dan gaat de zuiger omlaag en wordt de ruimte kleiner.
Hierdoor drukt het mengsel harder vanuit het carter, en gaat je membraam dicht...
Als hij niet dicht zou gaan dan zou je al het mengsel er weer uitpersen en geen overdruk hebben onder je zuiger en dan zou het mengsel niet via je spoelers naar boven komen.
|
|
|
|
Toontje |
8-12-2006 19:29 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
nou ja dan zal die beste man van de suzuki dealer er wel naast zitten.
Ik mankeer dus niets aan mijn oren en die beste man zij dus dat als ik mijn blokje (opvullings menbraam) er niet tussen had ik compressie verlies had dus ga ik van dat standpunt uit.
En voor de duidelijkheid lijkt het me bij opwaartse druk van je onderkant zuiger de ruimte vrij groot als je dus geen opvullings blokje er tussen hebt liggen en daar zal dan wel die compressie verlies onstaan.
SORRY IK VERTEL HET DUS VERKEERD MOET DUS ZIJN VALSE LUCHT NET NOG EVEN GEBELD NAAR JAN VAN SUMMEREN IN AFFERDEN OFICIEEL SUZUKI DEALER
|
|
|
|
mblover |
8-12-2006 19:31 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
nou ja dan zal die beste man van de suzuki dealer er wel naast zitten.
Ik mankeer dus niets aan mijn oren en die beste man zij dus dat als ik mijn blokje (opvullings menbraam) er niet tussen had ik compressie verlies had dus ga ik van dat standpunt uit.
En voor de duidelijkheid lijkt het me bij opwaartse druk van je onderkant zuiger de ruimte vrij groot als je dus geen opvullings blokje er tussen hebt liggen en daar zal dan wel die compressie verlies onstaan.
Nee die opvulling maakt niet uit voor je druk.
Je hebt meer ruimte, dus er stroomt meer in als je zuiger naar boven gaat (door die onderdruk).
Daarna gaat de zuiger omlaag en perst het enigzins samen.
Bij dat blokje wordt je carter echt niet kleiner bij een neergaande slag of groter bij een opgaande slag bij de blokje, die ruimte van dat blokje is er altijd.
Enige verschil bij opgaande en neergaande slag is de ruimte onder je zuiger.
Ik denk dat je membraamklepjes niet ver genoeg open konden ofzo. Of dat er iets valse lucht zat oid.
|
|
|
|