Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem optrekken en starten TOMOS snor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40274 - Probleem optrekken en starten TOMOS...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aprilia_21 7-12-2006 22:44 Print topicpost
Posts: 17
Ik heb een probleem met mijn brommer. Het is een standaard snor TOMOS, met een techno racing uitlaat (standaard tandwielverhouding). Sinds die uitlaat eropzit, heb ik een probleem met het opstarten, en met het wegrijden.


1) De brommer start absoluut niet met de kick-start. Met de choke zet ik de motor aan en geef ik een aantal keer gas, maar laat ik gas los dan valt de brommer uit. Met de 2e keer kicken met choke gaat die met moeite wel aan.

2) Als de motor eindelijk loopt, dan rijd deze de 1e 100 meter met serieus 5 km/u. Na die 100 meter gaat die langzaamaan sneller.


Ik heb het idee dat er of iets grondig schoon gemaakt moet worden, of dat de afstelling van de brommer niet goed is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

BVD
Huub [status: Heb ik wel een grotere sproeier nodig? ]

Ik heb trouwends verder geen verstand van een brommer. Maar je kan alles zeggen, want ik vraag gewoon of een maat van me me helpt ermee.

Dit bericht is gewijzigd door aprilia_21 op 8-12-2006 om 22:53 uur.
 

jbl 7-12-2006 22:49 Print reply
Posts: 110
cabrateur mischien smerig ? lijkt erop alsof hij te weinig benzine krijgt

Dit bericht is gewijzigd door jbl op 7-12-2006 om 22:50 uur.
 
rubbert 7-12-2006 22:51 Print reply

Posts: 8825
ik zou ff wat standaard dingetjes checken: geeft ie een goeie vonk, ff een ander bougietje erin, ff carb schoonmaken en miss zijn je contactpunten versleten maar als je geen verstand ervan hebt moet je daar niet zelf naar kijken, moet je ff iemand vragen die er verstand van heeft die er nieuwe op kan zetten of de oude weer goed af kan stellen.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Moped Macho 7-12-2006 22:55 Print reply

Posts: 2037
Heb je je brommertje opnieuw afgesteld nadat je die andere uitlaat erop gedaan hebt?
 
Boerenkool om half 10.
aprilia_21 7-12-2006 22:58 Print reply
Posts: 17
Nee nogniet gedaan, zou dat het probleem verhelpen?
 
De Schout 7-12-2006 22:58 Print reply
Posts: 5327
als ik je verhaal zo lees neem ik aan dat je je carburateur niet opnieuw af hebt gesteld.. en symptonen zijn eigenlijk ook allemaal die van te weinig brandstof. zou er dus eerst maar eens een paar maten grotere sproeier in draaien. zeker als je brom voor je de uitlaat verving het wel gewoon goed deed.
 
tune tweak fiddle bang bummer
aprilia_21 7-12-2006 23:03 Print reply
Posts: 17
Ik ga dan eerst zondag even kijken voor het afstellen, bedankt voor de snelle reacties!
 
Frysk 7-12-2006 23:07 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia_21
Nee nogniet gedaan, zou dat het probleem verhelpen?






ja

het is een snellere uitlaat = beter verbranding nodig = groter sproeier


dus ff ONGEVEER 6 maatjes groter pakken


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-12-2006 om 23:07 uur.
 
giggitybyte
aprilia_21 7-12-2006 23:14 Print reply
Posts: 17
De brommerboer waar ik de uitlaat kocht zij dat ik ongeveer 5 km/uur harder zou rijden.
Er zit nu een standaard sproeier in, ik weet niet watvoor maat dat is, welke heb ik dan nodig? of hoeveel maten groter?
Dan ga ik er morgen één halen en maak ik hem gelijk!

Dit bericht is gewijzigd door aprilia_21 op 7-12-2006 om 23:20 uur.
 
steven-o 7-12-2006 23:24 Print reply

Posts: 953
k zou 2 sproeiermaajes groter nemen.. en meteen die maat erna. ik bedoel, wat kost een sproeier nou? ander kan je elke keer heen en weer rijden
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
aprilia_21 8-12-2006 18:22 Print reply
Posts: 17
De brommerboer zij dat ik standaard 50/52 sproeier erop heb zitten. Ik heb maat 56 en 58 mee genomen, ga binnenkort kijken welke het beste doet!
 
aprilia_21 8-12-2006 22:52 Print reply
Posts: 17
Heb net al het prut uit mijn carburateur gehaald, heb verder geen spullen om die uitgebreid schoon te maken. Daarna heb ik sproeier 50 vervangen door sproeier 56, het kickstartprobleem is nu verholpen, of dat nu door die extra benzine komt of die schoongemaakte carb. weet ik niet. Maar nu ben ik naast een vriend gaan rijden en voorheen reed ik harder, nu rijd ik even hard. Nu snap ik dat ik een te grote sproeier heb. Maar nu begin ik te twijfelen of ik uberhaupt wel een andere sproeier nodig heb voor deze uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door aprilia_21 op 8-12-2006 om 22:52 uur.
 
mtlover 8-12-2006 22:55 Print reply

Posts: 2372
Hoe is de kleur van je bougie na een tijdje rijden? 56 vind ik nog wel erg klein..
 
aprilia_21 8-12-2006 22:56 Print reply
Posts: 17
Hoelang moet ik dan ongeveer rijden?
 
Henk-88 8-12-2006 22:59 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia_21
Heb net al het prut uit mijn carburateur gehaald, heb verder geen spullen om die uitgebreid schoon te maken. Daarna heb ik sproeier 50 vervangen door sproeier 56, het kickstartprobleem is nu verholpen, of dat nu door die extra benzine komt of die schoongemaakte carb. weet ik niet. Maar nu ben ik naast een vriend gaan rijden en voorheen reed ik harder, nu rijd ik even hard. Nu snap ik dat ik een te grote sproeier heb. Maar nu begin ik te twijfelen of ik uberhaupt wel een andere sproeier nodig heb voor deze uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door aprilia_21 op 8-12-2006 om 22:52 uur.


Gewoon proberen

Steeds weer een kleiner maatje erin en kijken hoe 'ie dan rijdt.

Als je de goede sproeier te pakken hebt waarmee je brom lekker loopt dan wordt het cker tijd om eens een blik te werpen op de kleur van de bougie-electrode.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
aprilia_21 8-12-2006 23:02 Print reply
Posts: 17
Ok ik ga morgen wel eventjes ook nog sproeier 52 en 54 halen, dan heb ik het hele rijtje thuis .

[Altijd handig als je later nog een betere uitlaat wilt kopen, of harder wilt laten lopen. ]

Ik kan nu ook me bougie wel even checken, moet ik alleen weten hoelang ik moet rijden???!!!
 

Dit topic is 3034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved