b e r t |
8-12-2006 8:10 |
Posts: 1855 |
de vario lijkt me het simpelst. Alleen ik heb nog nooit zo'n ding van de binnekant gezien
|
|
|
|
Jelmer MX |
8-12-2006 9:19 |
Posts: 13514 |
Rolletjes + Vario oid>
|
|
|
|
Senda Paul |
8-12-2006 9:43 |
Posts: 60 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Rolletjes + Vario oid>
Een vriend van me heeft een Aerox en ik heb daar wel eens de carterkap opengehad om rollen en de vario te vervangen, vooral die vario (Power1 ofzo is niet zo duur) doet heel wat, en dan moet je ff'tjes naar je rolletjes kijken wat het beste loopt en desnoods moet je ze mixen. Die Aerox loopt nu met een Lasrer Xpro en Power1-vario en de rollen 3,5 en 4,3 gemixt 90 ofzo. Best knap voor een skoetah met een ori cil. Maar ik blijf erbij: Schakels zijn makkelijker op te voeren
edit: Aerox heeft een Minarelli-horizontaal dacht ik.
Dit bericht is gewijzigd door Senda Paul op 8-12-2006 om 9:54 uur.
|
|
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen. |
|
Moped Macho |
8-12-2006 9:47 |
Posts: 2037 |
Stop er een andere koppeling in. Dit scheelt een hele hoop (iig bij mij wel).
Vario scheelt ook heel veel, of een ander carburateurtje.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Senda Paul |
8-12-2006 9:55 |
Posts: 60 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Stop er een andere koppeling in. Dit scheelt een hele hoop (iig bij mij wel).
Vario scheelt ook heel veel, of een ander carburateurtje.
Meestal doen ze de koppeling als laatst, de meeste beginnen met rollen dan vario en dan koppeling. maarreh een torque-driver (ofzoiets) wil ook wel helpen blijkbaar, dat is een andere poelie en die laat hem in 1 keer doortrekken ofzoiets
|
|
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen. |
|
Karlmt5 |
8-12-2006 11:47 |
Posts: 2296 |
ik zou eerst eens wat lichtere gewichtjes proberen zodat hij meer toeren draait dus harder optrekt
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
skeijve |
8-12-2006 11:55 |
Posts: 1643 |
snelle koppeling erin, of andere cctjes en dan afstellen op trekkracht met rolletjes en veertjes, met een 70 heb je dan nog redelijke top. Mijn oude beta heeft dat nu ook trekt gruwlijk...
|
|
Hop Hop |
|
Makrolon |
8-12-2006 12:25 |
Posts: 6733 |
een vario is toch een koppeling? of ben ik nou heeel dom
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
juukle rj |
8-12-2006 12:27 |
|
Tim V |
8-12-2006 14:21 |
Posts: 4468 |
Racekoppeling, lichtere rollen, varioring zal er wel uitzijn hoop ik :P
of miss tog maar dat 180cc pakket van ali kopen lol
Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 8-12-2006 om 14:21 uur.
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
Matthijsar50 |
11-12-2006 13:06 |
Posts: 1029 |
bij een scooter drukt bij een bepaald aantal toeren de rolletjes (die in de vario zitten) naar buiten, dit drukt dan een halve poulie weg, die klemt met een v-snaar en nog een halve poulie, en dan bij de andere kant zit weer 2 van die halve poulies, maar dan met een drukveer en een koppeling.. werkt best gaaf eigenlijk:P
greetz
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Bopmorn |
11-12-2006 13:20 |
Posts: 1502 |
maar booster is min vert. als je daar een slome 70opzet(Dr)
en voordererst alles standaard. heb je autowheelie door de korte vertanding wel ff afstellen indd,
|
|
|
|
SmeeTz |
11-12-2006 18:31 |
Posts: 340 |
Koop gewoon andere loodjes , het maakt niet uit wat merk. Of het nu polini of mallossi is of eender wat, het is allemaal hetzelfde maar ze verschillen natuurlijk ook nog van gewicht maar ga dus geen dure loodjes kopen van 25 euro als het ook gaat met 9 euro . En als het dan nog niet werkt zou ik een andere vario ster kopen, hoe boller de ster hoe meer top ... .
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
stivoman |
11-12-2006 18:45 |
Posts: 5353 |
koppeling?
|
|
4 rings rule them all |
|
master3rnie |
11-12-2006 18:51 |
Posts: 601 |
oke.. genoeg..
het is een brommerforum..GEEN scooter
dus sluiten??
|
|
|
|