christianos |
7-12-2006 16:57 |
Posts: 20445 |
laten spuiten als je het geld hebt.. heb je veeeel meer lol van en is het ook nog waardeverhogend ipv verlagend
|
|
|
|
joeriMT5 |
7-12-2006 16:58 |
Posts: 1205 |
als je het kan met de compressor,de juiste verhoudingen kennen zou ik het daarmee doen,maar natuurlijk spuitbussen zijn goedkoper
|
|
|
|
spoorlijncrosser |
7-12-2006 16:58 |
Posts: 2687 |
|
|
|
|
Woutjuh |
7-12-2006 17:15 |
Posts: 4422 |
gewoon laten doen, voor het beste resultaat, en al het metaal laten coaten, is het hardste en krasvastste.. Als het geld er is..
Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 7-12-2006 om 17:15 uur.
|
|
veel MT spul te koop! |
|
MBhonda |
7-12-2006 17:19 |
Posts: 131 |
als je zelf met een spuitbus gaat spuiten is motip een aanrader..
|
|
|
|
BSTS |
7-12-2006 17:25 |
Posts: 4241 |
er zijn al zoveel topics over, overspuiten
search es een beetje,
|
|
sprintjah |
|
Erik 39 |
7-12-2006 17:27 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
als je het kan met de compressor,de juiste verhoudingen kennen zou ik het daarmee doen,maar natuurlijk spuitbussen zijn goedkoper
Valt tegen hoor.. Spuitbussen zijn duur..
Verder gaat met spuitbus ook mooi, bij een tsx.
Als je nou allemaal kuipen hebt.. Maar voor TSX is spuitbusje best.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
StefanB |
7-12-2006 18:05 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brammie
Ik zat erover natedenken om tsx toch maar te gaan spuiten. Maar wat is het beste en hoe. Ik zat zelf te denken een spuiten met Motip spuitbussen. Of met compressor. Maar met compressor krijg je het veel mooier maar is ook moeilijker.Iemand goeie tips??
compressor is juist makkelijker om mooi resultaat te krijgen hoor..
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
S1lv3r |
7-12-2006 18:08 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
compressor is juist makkelijker om mooi resultaat te krijgen hoor..
'
moet je dat spuitpistool wel goed ingesteld krijgen, en dat kan soms nogal eens een kutklus zijn.
|
|
|
|
StefanB |
7-12-2006 18:09 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
'
moet je dat spuitpistool wel goed ingesteld krijgen, en dat kan soms nogal eens een kutklus zijn.
dan moet je een goeie kopen, of je hebt er gewoon totaal geen gevoel voor :P
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
S1lv3r |
7-12-2006 18:10 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
dan moet je een goeie kopen, of je hebt er gewoon totaal geen gevoel voor :P
denk in mijn geval dat laatste
nee maar, eerst lukte het steeds niet goed, ging de verf heel raar lopen (niet mooi samenvloeien) maar later ging het steeds beter. denk omdat ik er wat meer druk achter had gezet..
|
|
|
|
mtx-motard |
7-12-2006 18:38 |
Posts: 14947 |
als je zwart spuit kun je deze halen bij de action. haal dan ook hun lak.
wat over mijn mtx frame etc zit
- 2 lagen zinkspray motip (10 minuten pauze)
- 5 lagen zwart action (tussen elke 24 uur pauze)
- 1 dikke laag lak van action (2 dagen uit laten harden)
en het resultaat is prima, en goedkoper als motip.
voor medelezers, niet zeiken dat het bij de action weg komt. ervaar zelf eerst maar hoe goed dat spul is in verhouding met wat je er voor betaald.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
bikkeltje |
7-12-2006 18:45 |
Posts: 2380 |
als je met een compressor kunt spuiten zal ik dat ook doen.
maar zorg wel dat je het in een goede ruimte doet. DIe goed verlicht is, stofvrij en dat je brommer helemaal spuitklaar is.
|
|
|
|
mblover |
7-12-2006 19:05 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
'
moet je dat spuitpistool wel goed ingesteld krijgen, en dat kan soms nogal eens een kutklus zijn.
Is niet zo moeilijk. Ff met goedkoop blikje verf wat nog ergens staat op afvalstukkie hout ofzo oefenen en testen. (wel verdunnen, tinner is goed zat om dit te verdunnen).
Druk op ongeveer 2,5 bar zetten.
Dan krijg je het best netjes.
Uiteraard voor de brommer 2 componenten lak gebruiken als je het geld hebt, het is veel sterker en netter.
En anders ook met compressor spuiten, maar dan gewone verf halen die eigenlijk voor kwast en roller bedoelt is. Plens tinner erbij, mengen, en klaar. Is niet duurder als spuitbus, wel mooier.
ow en koop vooral geen eigen-merk meuk van bouwmarkt....
En zorg dat je voorbereiding goed is. Er is niks belangrijker als een fatsoenlijke voorbereiding en ondergrond.
En frame en kleine dingen enzo lekker laten coaten. Kappen en tank zou ik met compressor spuiten.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-12-2006 om 19:05 uur.
|
|
|
|
roy mtx-sh |
13-12-2006 15:31 |
Posts: 153 |
ehm, eigen merk van een bouwmarkt komt zeer vaak van dezelfde leverancier en verfbad als de duurdere merken.
ik heb er een keer een ondernemersplan over geschreven en langs gegaan bij een fabrikant, daar lieten ze zien dat ze op dezelfde blikken een ander etiket plakken. zelfde verf voor meerdere merken en huismerken dus.
winkels willen gewoon een aanbod hebben voor de klant, van goedkoop naar duurder, merken of winkels willen zoveel mogelijk marge voor hun zelf, dus komen ze met duurdere of goedkopere blikken/paraplumerken dat ze elke soort klant kunnen krijgen.
zelfde met drop, huismerk van AH komt ook gewoon uit de klene fabriek vandaan en is gewoon hetzelfde.
maarre, tsx is toch snel gespoten? frame proberen te poedercoaten en kapjes kan makkelijk met spuitbussen, wel goede hechtlaag gebruiken anders bladderd het zo weer van t plastic af.
|
|
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc |
|