Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rmx blijft water aanzuigen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40256 - rmx blijft water aanzuigen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrdude 7-12-2006 13:40 Print topicpost

Posts: 34
ik ben bezig aan de rmx van mijn maat.
hij had een probleem dat hij niet meer in toeren ging, mijn maat zei dat hij zonder olie had gereden dus ik heb naar de cilinder gezien maar daar waren geen krassen in.
ik heb dan alles terug ineen gestoken, nieuwe dichtingen en al ik start hem en hij zuigt water aan.
ik haal hem trug uiteen om te zien ofdat ik de koppaking misschien verkeerd had gestoken maar die zat goed, ik kuis het af en steek opnieuw en nog steeds zuigt hij water aan.
de cilinderkop is zowieso mooi recht want ik heb er ondertussen al een andere kop opgezet van een tsx blok waar ik altijd mee gereden heb zonder problemen.
weet iemand misschien wat dat dit zou kunnen zijn.
heeft nog iemand dat hier voorgehad?
weet iemand ofdat dat een zwak punt is van die motors?
weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen
 
lang leve de schakel

Name of Steel 7-12-2006 13:46 Print reply

Posts: 3532
voetpakking ook nog goed?
Er zal toch een keerringetje lekken ofzo!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
christianos 7-12-2006 13:48 Print reply

Posts: 20445
gewoon een nieuwe koppakking monteren dunkt me

officieel mmag je die namelijk maar 1 keer monteren

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-12-2006 om 13:48 uur.
 
nsrdude 7-12-2006 13:49 Print reply

Posts: 34
ja ik heb de voetpakking ook veranderd.
ja er zal waarschijnlijk wel ergens iets kapot zijn maar heeft er nog iemand dit al voor gehad want hij zuigt wel zeer veel water aan, precies dat er ergens een waterkanaal rechtstreeks in de cilinder loopt doordat ik de dichting verkeerd zou hebben gestoken maar ik heb dit ondertussen al 4 keer nagezien.
 
lang leve de schakel
nsrdude 7-12-2006 13:50 Print reply

Posts: 34
ik weet dat je officieel maar 1 keer mag monteren maar de cilinder is niet warmgedraaid, en iemand had mij gezegd dat het dan niet zo een kwaat kan.
ik ga straks nog eens andere pakkingen steken maar ik betwijfel een beetje ofdat dat gaat helpen.
 
lang leve de schakel
christianos 7-12-2006 14:06 Print reply

Posts: 20445
Ja waarschijnlijk wel..

Smeer de pakkingen even in met 2 takt olie, dit maakt ze waterafstotend en geeft ze een veel langere levensduur
 
khaz 7-12-2006 14:23 Print reply

Posts: 1450
je kan je koppakking voor het monteren ook ff warmgloeien
schijnt ook te helpen
 
HPI |w00t
oenoehoofd 7-12-2006 14:27 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Ja waarschijnlijk wel..

Smeer de pakkingen even in met 2 takt olie, dit maakt ze waterafstotend en geeft ze een veel langere levensduur


en beetje vloeibare pakking doet ook wonderen niet teveel, gewoon een lijntje
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
christianos 7-12-2006 14:43 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
je kan je koppakking voor het monteren ook ff warmgloeien
schijnt ook te helpen

okee, vertel eens waarom?

@ gsmgast, die vloeibare pakking is meuk, die moet je min mogelijk gebruiken.. geeft uiteindelijk meer gezeik dan plezier
 
khaz 7-12-2006 14:48 Print reply

Posts: 1450
dan is hij wat zachter en vormt hij zich goed tussen je cilinder en je kop

hoorde ik van een motorrestaurateur dus geloofde ik het wel
 
HPI |w00t
2takt Gangster 7-12-2006 15:18 Print reply

Posts: 1147
is wss gwn de koppaking zoals eerder vermeld

(heb ook keer geprobeert met oude pakking in n00b tijd leek toen gwn goed ma bleef lekken. toen kop gevlakt en nog bleef die lekken toen andere pakking geprobeerd en klaar was kees)

koppakking lijkt vaak wel goed ma ik zou ze altijd vervangen nadat je het los hebt gehad

succes dr mee


eindelijk in het goede topic
 
nsrdude 7-12-2006 16:00 Print reply

Posts: 34
ik heb net die andere koppaking gestoken.
nog steeds lekt hij.
ik denk dat die koppakkingen gewoon van heel slechte kwaliteit zijn.
ik ga nu de cilinder en de cilinderkop binnen doen om te laten afvlakken en ik ga een koppakking van suzuki bestellen.
ik hoop dat het dan in orde is.
maar nu heb ik nog een laatste vraag weet iemand misschien waar de sproeier zit in een originele tsx carbu want ik van hem niet echt.

Dit bericht is gewijzigd door nsrdude op 7-12-2006 om 16:04 uur.
 
lang leve de schakel
christianos 7-12-2006 16:01 Print reply

Posts: 20445
hoe draai jij je kop vast?
 
nsrdude 7-12-2006 16:06 Print reply

Posts: 34
ja ik weet niet juist hoe dat noemt.
eerst een willekeurige moer, dan de moer vertikaal daarover en dan de andere twee moeren en zo span ik ze altijd een beetje bij aan tot ze vast genoeg zitten.
 
lang leve de schakel
-simon- 7-12-2006 16:07 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrdude
ja ik weet niet juist hoe dat noemt.
eerst een willekeurige moer, dan de moer vertikaal daarover en dan de andere twee moeren en zo span ik ze altijd een beetje bij aan tot ze vast genoeg zitten.



zo meer?
1-------3
.
.
4-------2

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 7-12-2006 om 16:07 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
koekie - Administrator 7-12-2006 16:09 Print reply

Posts: 12588
Kruislinks, dus een willekeurige begin je mee, dan de diagonaal daarvan, dan daar 1 naast, en dan daar weer de diagonaal van..

en dan t rondje paar keer herhalen
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved