Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vespa ciao/si opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40249 - Vespa ciao/si opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

petok 6-12-2006 20:02 Print topicpost
Posts: 1
Hallo
ik heb een 2de hands brommer gekocht maar er staat vespa ciao op en daaronder si/mix. Wat is het nou echt? want ik heb ergens gelezen dat het 2 verschillende types zijn. Alles is nog standaard volgens mij, maar hij rijdt nu maar ong. 42 Ik wil hem ongeveer 65 laten rijden, wat raden jullie aan om te vervangen?
 

Name of Steel 6-12-2006 20:05 Print reply

Posts: 3532
als et een snorbrommer is moet je de uitlaat vervangen.. en evt effe de cilinder tunen...

als et een brombrommer is, effe prop of ring ( als ie die heb ) uit de uitlaat trekken, cilinder iets bijvijlen hier en daar.. en evt een twinair filtertje ofzo... dan ben je er wel
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Piaggigolo 6-12-2006 23:15 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: petok
Hallo
ik heb een 2de hands brommer gekocht maar er staat vespa ciao op en daaronder si/mix. Wat is het nou echt? want ik heb ergens gelezen dat het 2 verschillende types zijn. Alles is nog standaard volgens mij, maar hij rijdt nu maar ong. 42 Ik wil hem ongeveer 65 laten rijden, wat raden jullie aan om te vervangen?


Mix heeft oliepomp(en dus olietankje), daar is het wel makkelijk aan te zien. Rest is gewoon zonder pompie(de meesten).

Hmmm, 65 is vrij lastig met 50cc, en een std. vespa cilinder tunen....ik weet niet, haal liever een leuk cilindertje met meer inhoud en betere timing!

Het kan zijn dat je carter 'beveiligd' is tegen grotere cilinders(sommige nieuwe types), dan zul je moeten frezen of lekker makkelijk een ander blokje er onder(kost geen drol voor vespa).

Inlaatje zal uitgevijld moeten worden, snor heeft standaard een superklein inlaatgaatje.

Dus:

-Inlaat bijwerken en 13mm carb er op, luchtfilter kan je beetje openwerken dat er meer lucht doorheen gaat.

-Snel cilindertje, voor klein budget is DR een goeie keus(55 euro), de 43mm 'evo' is een van de snelste vespa 65cc'tjes. Als je extra hard wil kan je de poorten van de cilinder in je carter overnemen.

-Snel uitlaatje, bijvoorbeeld proma cc(ook budget: 55 euro)

-Krukas zou je kunnen tunen dat hij meer mengsel meeneemt, maar als je 65 wil halen is het niet nodig.

-Waarschijnlijk heb je snorvertanding in je achterwiel(naaf), die moet je even voor brom inruilen(of een hele kleine poulie nemen).


Dat was het wel weer geloof ik



Edit: jmpb.nl! Bij shop>citta kijken, ze hebben leuke spullen.

Edit2: Oeps, ik dacht dat ik las dat je een snorrie had, nou ja, dan is je inlaat iets groter.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-12-2006 om 23:27 uur.
 

Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved