Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke tandwiel verhouding voor op de rollerbank?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40247 - Welke tandwiel verhouding voor op d...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lordblackdog 6-12-2006 18:20 Print topicpost
Posts: 10
ey, Ik heb een Yahama dt 50 mx , hij gaat ongeveer 75 maar hij trekt als een slak. ik heb gezien (begrenzer.nl (kan niet op mx)) dat ze op de rollerbank kijken naar kracht en niet naar snelheid, die kracht rekenen ze dan weer om. is het handig om een groter achter tandwiel te nemen? dan trekt hij iets sneller en gaat iets minder hard, maar krijg ik dan te veel KW`s ?
jurriaan
 
YAMAHA DT 50 MX

Name of Steel 6-12-2006 18:26 Print reply

Posts: 3532
ik zou gewoon zorgen dat ie 45 loopt en hard optrekt...

ik denk dat je harder gepakt word vanwege het feit dat ie harder loopt dan dat ie fucking hard optrekt
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
De Schout 6-12-2006 18:28 Print reply
Posts: 5327
het enige wat de politie meet is snelheid, hoe trager hij dus loopt hoe minder boete. al zou je bijwijze van spreke een cr500 zo vertanden dat die nog maar 45 loopt --> geen boete
 
tune tweak fiddle bang bummer
lordblackdog 6-12-2006 18:54 Print reply
Posts: 10
lol, dankje
 
YAMAHA DT 50 MX
Timmetje1990 6-12-2006 19:47 Print reply

Posts: 801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
het enige wat de politie meet is snelheid, hoe trager hij dus loopt hoe minder boete. al zou je bijwijze van spreke een cr500 zo vertanden dat die nog maar 45 loopt --> geen boete



Ze meten snelheid op de rollerbank, en ze hebben een metertje op gezet met kW erop, en rekenenen ze die volgends hun (kloppende) tabbelen weer om naar Km/h.

EDIT: om je vraag nogmaals te beantwoorden, met een groter achtertandwiel (of kleiner voortandwiel = goedkoper) krijg je dus minder/geen boete op de roller

Dit bericht is gewijzigd door Timmiay op 6-12-2006 om 19:49 uur.
 
Tim heeft gesproken :'D
-TimP- 6-12-2006 19:53 Print reply

Posts: 1836
als je um 50 laat lope door lichtere vertanding krijg je dan niet btje overtoere?

Dit bericht is gewijzigd door -TimP- op 6-12-2006 om 19:55 uur.
 
zxr club zx6r 2003
Timmetje1990 6-12-2006 19:54 Print reply

Posts: 801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
als je um 50 laat lope krijg je dan niet btje overtoere?


zou kunnen ja, dan wordt het ringetje in de uitlaat... want als je over de straat al overtoeren rijdt, dan wil je het niet weten op de roller....
 
Tim heeft gesproken :'D
-Bassie- 6-12-2006 21:05 Print reply

Posts: 6617
in je pro staat dat je alles orgineel hebt alleen je uitlaat demper niet.

dan haal je dus nooit 75kmh
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
dt4ever 6-12-2006 21:54 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
in je pro staat dat je alles orgineel hebt alleen je uitlaat demper niet.

dan haal je dus nooit 75kmh


mijn dt haalt met andere uitlaatdemper 65 en harder is er niet uit te halen met een standaard setup
 
Makrolon 13-12-2006 10:01 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
het enige wat de politie meet is snelheid, hoe trager hij dus loopt hoe minder boete. al zou je bijwijze van spreke een cr500 zo vertanden dat die nog maar 45 loopt --> geen boete


dat kan nooit, want dan heb je dikke overtoeren:S en t schakelt niet echt fijn he...
 
KTM 525 EXC Supermoto
oenoehoofd 13-12-2006 10:05 Print reply

Posts: 17851
uhm, ze zijn al bezig met rollerbanken die je snelheid testen geloof dat ze begin 2007 overal ingevoert worden dus dan heb je er niet veel meer aan
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
roy mtx-sh 13-12-2006 15:19 Print reply
Posts: 153
is er niet al een soort simpel steldingetje die je op je gaskabel kan doen, en die je bij een rollenbank zo stelt dat ie nog maar half of driekwart gas kan geven ?
lijkt me vrij simpel om te maken .
of natuurlijk je kabel iets inkorten of aan de bovenkant carb. die stelschroef omhoog draaien zodat je schuif nooit helemaal kan openen.

of een soort tussenplaatje bij je spruitstuk/carb met een kleiner gat die je van buitenaf in kunt drukken ( kleinere doorgang/zachter)

iets van dat soort sneaky foefjes
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
MrOi 13-12-2006 15:33 Print reply

Posts: 3110
Ik heb ooit es gehoord dat het niet uit maakt hoe je em vertand, kw blijft hetzelfde.

Wel weetik dat als je echt fucking langzaam optrekt, en niet lekker doortrekt naar 50+ dat ze hem er met een beetje mazzel even opzetten en dan denken ze: dit duurt te lang en mag je weer weg


raar maar happened bij een maat van me
 
XT Supermotard For Sale!
mcdronkz 13-12-2006 15:36 Print reply

Posts: 32777
Je moet je tandwielverhouding niet gaan veranderen voor lagere boetes, maar omdat het beter rijdt. Als je met een aanmerkelijk kortere vertanding gaat rijden zal je brommer een stuk minder prettig rijden, tenzij je alleen maar in een drukke stad rijdt.

Gewoon de ideale vertanding zoeken adhv je setup, en anders afvoeren en 50 laten lopen.
 
Vehikel 17-12-2006 16:46 Print reply

Posts: 2903
Je tandwielverhouding heeft niks te maken met kW. Met een kleinere verhouding gaat de brommer danwel langzamer, maar heeft daarintegen meer koppel, dus het vermogen blijft hetzelfde.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 1458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved