Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bougi is altijd droog, geen compressie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40237 - Bougi is altijd droog, geen compres...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 5-12-2006 16:09 Print topicpost
Posts: 94
Hey,

ik heb me dt blok gereviseerd en ben van 70 naar 50cc gegaan.
Probleem is dus dat me brommer niet start en de bougi blijft altijd droog. Zelfs als ik via een slangetje direct benzine in de kop gooi en hem aan trap blijft hij droog...

Ontsteking is nieuw en afgesteld, alle pakkingen zijn vernieuwd + vloeibare pakking en nieuwe keerringen. Ik weet zeker dat het daar niet aan kan liggen.

Carb is schoongemaakt, etc.

Er zit vrij veel speling tussen de zuiger en de wand.
Ik heb de 50cc 2de hands gekocht en die gozer zij dat er een bijna nieuwe zuiger bij zit.

Heeft heet droog blijven van me bougi en het niet starten te maken met een foute zuiger?

mvg
 

Moped Macho 5-12-2006 16:11 Print reply

Posts: 2037
Heeft ie uberhaupt wel compressie?

Ja, dat zou er best wel te maken mee kunnen hebben
 
Boerenkool om half 10.
richard3 5-12-2006 16:12 Print reply

Posts: 5198
speling tussen zuiger en wand
noem eens een getal :P

 
op naar de grote brommers
dr.2takt 5-12-2006 16:12 Print reply

Posts: 314
als je bougie droogt blijft ligt dit aan de carb. , want dan krijgt hij geen benzine maak je carb eens schoon, en kijk hem eens na..

oei over stuk datje benzine erin giet overheen gelezen..hmm das dan wel vaag ja

Dit bericht is gewijzigd door dr.2takt op 5-12-2006 om 16:13 uur.
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Moped Macho 5-12-2006 16:13 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dr.2takt
als je bougie droogt blijft ligt dit aan de carb. , want dan krijgt hij geen benzine maak je carb eens schoon, en kijk hem eens na..

oei over stuk datje benzine erin giet overheen gelezen..hmm das dan wel vaag ja

Dit bericht is gewijzigd door dr.2takt op 5-12-2006 om 16:13 uur.

Hij moet die benzine wel aanzuigen, dmv de compressie/zuigkracht zeg maar

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 5-12-2006 om 16:14 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Seren 5-12-2006 16:51 Print reply
Posts: 94
Compressie tja, gevoelsmatig is hij er wel, als ik me vinger in het bougi gat steek en hard trap voel ik die lucht drukken. Ik kan alleen wel heel makkelijk me vliegwiel rond draaien (met de hand) Trappen gaat ook heel licht, alsof je op je mountenbike in de lichste versnelling een berg afrijd
 
-Bassie- 5-12-2006 16:54 Print reply

Posts: 6617
compressie van een dt is altijd heel laag.

die van mij ook.

maar wat noem jij veel spelling.

en is je membraam nog goed??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Seren 5-12-2006 16:54 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
speling tussen zuiger en wand
noem eens een getal :P




Als ik de speling vergelijk met mijn 70cc polini is die 3x zoveel :/
speling van 70cc is echt nihil, in de 50 kan ik hem toch wel makkelijk heen een weer bewegen.
 
Seren 5-12-2006 16:55 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
compressie van een dt is altijd heel laag.

die van mij ook.

maar wat noem jij veel spelling.

en is je membraam nog goed??



membraan sluit gewoon prima, kleppen zijn niet krom.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-12-2006 16:59 Print reply

Posts: 10835
compressie van een dt is gewoon hetzelfde als van en andere brommer hoor, alleen de kickstart gaat wat lichter vanwege een andere overbrenging.

Als je te weinig compressie hebt doet hij het niet nee, het beste is om die te meten met een compressiemeter
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-Bassie- 5-12-2006 17:02 Print reply

Posts: 6617
jah dat bedoel ik ook eigenlijk jah.

maar heb je je zuiger veren vervangen??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Seren 5-12-2006 17:30 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
jah dat bedoel ik ook eigenlijk jah.

maar heb je je zuiger veren vervangen??



Die gast van wie ik de cilinder + zuiger kocht zij dat het een nieuwe zuiger was... Maar zn compressie meter he? als ik hem meet welke waarden moet ik dan hebben? en waar haal ik zn meter?
 
Mopar 5-12-2006 17:44 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
compressie van een dt is altijd heel laag.




Niet mee eens..

De compressie voel je niet goed door de slag van de kick-starter.
Als je er een metertje opschroeft kom je erachter kan een MT oid net zoveel compressie heeft...

iig, tjah, wat noem jij veel speling tussen zuiger en wand ?

Ik vind het een vreemd verhaal...

Zit je zuiger er wel goed in ?


 
Seren 5-12-2006 18:12 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Niet mee eens..

De compressie voel je niet goed door de slag van de kick-starter.
Als je er een metertje opschroeft kom je erachter kan een MT oid net zoveel compressie heeft...

iig, tjah, wat noem jij veel speling tussen zuiger en wand ?

Ik vind het een vreemd verhaal...

Zit je zuiger er wel goed in ?




zuiger zit er goed in. De speling tussen de wand word veroorzaakt door je zuiger veren. Als mijn zuiger op het BDP staat en ik hou me vinger op de zuigerkop kan ik de zuiger makkelijk van links naar rechts bewegen. Hopelijk is het nu wat duidelijker
 
Moped Macho 5-12-2006 18:25 Print reply

Posts: 2037
Ja, dat snapten we al Maar hoeveel kun je hem heen en weer doen?
 
Boerenkool om half 10.
Seren 5-12-2006 19:17 Print reply
Posts: 94
+ - 1mm
 

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved