Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc cilinder op cr 80 blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40236 - 50cc cilinder op cr 80 blok?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steven 50cc cross 5-12-2006 15:02 Print topicpost

Posts: 685
is het mogelijk om een 50cc cilinder op een cr 80 blok (bj99) te maken? ik wil er mee brommercross gaan rijden en daar mag je alleen 50cc hebben dus vandaar. HOe kan ik dit voorelkaar krijgen.
 
no farmers no food

Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-12-2006 15:04 Print reply

Posts: 10835
gaat niet, niet makkelijk iig.

Koop ergens een cr50 blok als je het kan vinden.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
richard3 5-12-2006 15:25 Print reply

Posts: 5198
zijn daar dan geen crad cilinders voor gemaakt honda kennende
?

 
op naar de grote brommers
SCHOENENPOETSERSMURF 5-12-2006 15:32 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
zijn daar dan geen crad cilinders voor gemaakt honda kennende
?


lijkt me niet voor een crosser ....

 
Menu2t 5-12-2006 15:46 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
zijn daar dan geen crad cilinders voor gemaakt honda kennende
?




schiet je nog niks mee op als die er wel zou zijn, want die zijn bepaald niet geschikt voor brommercross
 
NSR Supersprint special!
Joel_koningslust 5-12-2006 15:49 Print reply

Posts: 14514
als je toch met je cr brommercros wilt gaan rijden verkoop dan je 80 blok en koop er een am6 of derbi blok voor en zet dat eronder
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
driver004 5-12-2006 15:59 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als je toch met je cr brommercros wilt gaan rijden verkoop dan je 80 blok en koop er een am6 of derbi blok voor en zet dat eronder


of cr50 blok
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
drd erik 5-12-2006 16:01 Print reply
Posts: 363
en slag van een 80 is zo rond de 47,5 uit me hoofd, en membraan van 80cc blok zal wel te groot zijn voor je 50cc

haha dan heb je dus cilinder van 30mm boring nodig ofzo

dus koop gewoon een derbi blokje en zet er een leuk cilindertje/uitlaat/carb een hpi ofzo op



Dit bericht is gewijzigd door drd erik op 5-12-2006 om 16:03 uur.
 
honda-mbx 5-12-2006 16:05 Print reply

Posts: 1688
nee past nooit, heb hier 2 blokken liggen..
teneerste: slag is 47.6mm
ten tweede:spoelers in het blok zijn veeel te groot
ten derde:je hebt dus geen ruimte om tapeinden er in te zetten voor 50cc

beste oplossing? gewoon een andere blok scoren..


 
ik vlam je..
steven-o 5-12-2006 18:01 Print reply

Posts: 953
plus, was er niet een regel dat je een brommerblok MOET hebben..?
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
theo_tamada 5-12-2006 19:14 Print reply
Posts: 5
eey

je moet ff kijken op www.bikepics.nl

dan ff bij HM kijken,, de cre 50.

dat is een honda met aangepast getunend am6 blok,, dat is de bste oplossing, gewoon zo n blokie niew kopen,,

beter lijkt mij nog om niet te veel geld te investeren,,

en gewoon een 80 of 85 crosser te kopen en daar goed op gaan trainen,,

50 cross is heel anders,, ivb met andere tuning en powervalve ed,,

dus de overstap is in de toekomst erg groot als je van plan bent later over te stappen naar 85 of soo
 
steven 50cc cross 5-12-2006 19:33 Print reply

Posts: 685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo_tamada
eey

je moet ff kijken op www.bikepics.nl

dan ff bij HM kijken,, de cre 50.

dat is een honda met aangepast getunend am6 blok,, dat is de bste oplossing, gewoon zo n blokie niew kopen,,

beter lijkt mij nog om niet te veel geld te investeren,,

en gewoon een 80 of 85 crosser te kopen en daar goed op gaan trainen,,

50 cross is heel anders,, ivb met andere tuning en powervalve ed,,

dus de overstap is in de toekomst erg groot als je van plan bent later over te stappen naar 85 of soo


kheb al 80 maar als je een nieuw am6 blok koopt ben je al 750 euro kwijt en dan heb je een standaart blok daarom was ik opzoek naar een goedkopere oplossing, dus ik denk dat ik maar mijn cr compleet verkoop en een brommer weer koop dan ben ik goedkoper uit
 
no farmers no food
-simon- 5-12-2006 19:36 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
[...]


kheb al 80 maar als je een nieuw am6 blok koopt ben je al 750 euro kwijt en dan heb je een standaart blok daarom was ik opzoek naar een goedkopere oplossing, dus ik denk dat ik maar mijn cr compleet verkoop en een brommer weer koop dan ben ik goedkoper uit


voor 300 ofzo heb je toch al een am6 blok niet nieuw maar voor de cross zul je toch sneller spul moeten hebben als een standaartblok met snelle uitlaat.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
steven 50cc cross 5-12-2006 19:57 Print reply

Posts: 685
jah dat klopt maar toch als je een 2e hands blok hebt voor 300 euro en dan nog snelle onderdelen wilt en dan er onderbouwen dat word dan best duur.
 
no farmers no food
teamdoko 5-12-2006 20:03 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo_tamada
eey

je moet ff kijken op www.bikepics.nl

dan ff bij HM kijken,, de cre 50.

dat is een honda met aangepast getunend am6 blok,, dat is de bste oplossing, gewoon zo n blokie niew kopen,,

beter lijkt mij nog om niet te veel geld te investeren,,

en gewoon een 80 of 85 crosser te kopen en daar goed op gaan trainen,,

50 cross is heel anders,, ivb met andere tuning en powervalve ed,,

dus de overstap is in de toekomst erg groot als je van plan bent later over te stappen naar 85 of soo


honda hm cre 50 is een brom dus is gewoon een honda met am6 blok dus niks aangepast de meeste hm's hier in holland zijn wel getunend omdat ze niet ingevoerd zijn en daardoor dus goedkoper zijn en voor de cross veel potentie hebben omdat het gewoon en replica v an 125 is

 
barry 5-12-2006 20:41 Print reply

Posts: 7387
vraagje, met wat voor een doel om een 50cilinder op een 80blok te maken?

wat wil je er mee bereiken?
 
He?

Dit topic is 1181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved