Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschillen in honda blokken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40228 - verschillen in honda blokken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 4-12-2006 21:30 Print topicpost

Posts: 5198
heb hier thuis een honda blokje staan 80cc
nu moet deze gereviceerd worden en moet ik dus pakkingen en lagers bestellen
de lagers kunnen nog even wachten maar de pakkingen moet ik nu al bestellen omdat er ongeveer 2 weken lever tijd op zit
maar nu weet ik dus niet welk blok ik heb

dingen die ik wel weet :
zit een 4 bak in @ moment en schakeld voor een nsr verkeerd om
(4 bak lijkt mij gewoon er in gezet)
de kickstarter leek me meer van een crosser als racer omdat het model anders is als bij mun nsr
hij is LC
het blok nummer is hd08e-501383
weet niet of iemandt mij nu kan vertellen wat voorn blok dit is ?

zo niet wat is het verschil verder tussen het onderblok van een nsr/mbx/mtx(r2)
 
op naar de grote brommers

christianos 4-12-2006 21:32 Print reply

Posts: 20445
richard,

JE hebt verschillende blokken

MTX-R en MBX , dat zijn de oudste 80 blokken en de langzaamste

Je hebt de MTX-R2 en NSR80 blokken, de beter getimde versies en de cilinders passen niet op de MBX blokken, andersom wel

Ook hebben deze niet dezelfde lagermaten om de krukas.

EN je hebt de NS-1 74 cc.. blokken maar die verschillen erg van de bovenenstaande
 
RS-Power 4-12-2006 21:53 Print reply

Posts: 1035
Kan iemand niet even een HELE lijst van honda blokken maken

@ christianos
normaal vindt ik honda kut

maar dit vindt ik wel interessant.

en hoezo past de cilinder van de ''snellere'' honda blokken niet op de ''langzame'' honda blok en andersom wel?

Dit bericht is gewijzigd door RS-Power op 4-12-2006 om 21:54 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
driver004 4-12-2006 21:56 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
richard,

JE hebt verschillende blokken

MTX-R en MBX , dat zijn de oudste 80 blokken en de langzaamste

Je hebt de MTX-R2 en NSR80 blokken, de beter getimde versies en de cilinders passen niet op de MBX blokken, andersom wel

Ook hebben deze niet dezelfde lagermaten om de krukas.

EN je hebt de NS-1 74 cc.. blokken maar die verschillen erg van de bovenenstaande


ik vroeg je in het kvt ook al wat het verschil dan was tussen een mbx80 en nsr80?
behalve lagers

@ rs power
een r2 cil heeft dikker hemd dus past niet op mbx tenzij je een nokje in de karters weghaalt
mbx cils passen wel op r2 omdat dat hemt van mbx dunner is

of dat zo ook bij nsr80 is geen iddee

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 4-12-2006 om 21:59 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
bikkeltje 4-12-2006 22:00 Print reply

Posts: 2380
kheb alst goed is ergens op me pc een lijst staan met alle blokken en alle cilinders....kzal ff zoeken...
 
richard3 4-12-2006 22:06 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
richard,

JE hebt verschillende blokken

MTX-R en MBX , dat zijn de oudste 80 blokken en de langzaamste

Je hebt de MTX-R2 en NSR80 blokken, de beter getimde versies en de cilinders passen niet op de MBX blokken, andersom wel

Ook hebben deze niet dezelfde lagermaten om de krukas.

EN je hebt de NS-1 74 cc.. blokken maar die verschillen erg van de bovenenstaande


leuk verhaal klinkt allemaal erg leuk
maar nu weet ik nog niet welk blok ik heb
ns-1 weet ik van dat het de grootste verschillen met allemaal heeft
pen 13 i.p.v. pen 12 enz.
ik heb er verder nog niet mee gereden
zou een poortmap helpen ?


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 4-12-2006 om 22:06 uur.
 
op naar de grote brommers
bikkeltje 4-12-2006 22:06 Print reply

Posts: 2380
nee ik kan nergens meer die lijst vinden...helaas
 
driver004 4-12-2006 22:09 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]


leuk verhaal klinkt allemaal erg leuk
maar nu weet ik nog niet welk blok ik heb
ns-1 weet ik van dat het de grootste verschillen met allemaal heeft
pen 13 i.p.v. pen 12 enz.
ik heb er verder nog niet mee gereden
zou een poortmap helpen ?


Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 4-12-2006 om 22:06 uur.


van jouw cil ? nee
omdat een r2 en mbx cil lijken behoorlijk op elkaar
hoe dik is je hemd heel dik -->r2
dun --->mbx
licht er ook aan hoevaak die gehoond is
maar r2 is velemalen dikker als mbx
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
richard3 4-12-2006 22:10 Print reply

Posts: 5198
ik kan het morgen opmeten wat zou ik moeten meten dan (waardes)

 
op naar de grote brommers
driver004 4-12-2006 22:18 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
ik kan het morgen opmeten wat zou ik moeten meten dan (waardes)



hoe dik je hemd is

voorbeeld

hier een 110mallosi mbx

hier zie je het dunne hemd


en hier zie je goed de versmalling
bij mtx r2 is alles gewoon even dik
daarom past zon cil niet op mbx




en ja ik ben net fotos wezen maken in de garage
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
richard3 4-12-2006 22:23 Print reply

Posts: 5198
top man

 
op naar de grote brommers
driver004 4-12-2006 22:24 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
top man


btw wat staat er op je membraam gedeelte?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
richard3 4-12-2006 22:56 Print reply

Posts: 5198
geen flauw idee
ik zal morgen ff kijken

 
op naar de grote brommers
mr200r 5-12-2006 0:01 Print reply
Posts: 5122
hd08=van mtx80r van 1983,1984,1985.
 
mr200r
PRO TUNING 5-12-2006 9:45 Print reply

Posts: 4000
Dit is een blok van een 1983 Honda MTX 80 - D

5000107 > - 1983

5100004 > -1984

5500001 > - 1985
 
richard3 5-12-2006 15:24 Print reply

Posts: 5198
ik heb wel zo'n cilinder als hier boven staat maar toch mtx blok
nu komt er als het goed is een 6 bak van mbx in
dat past toch gewoon ?
welke lager maten moet ik nu hebben ?

 
op naar de grote brommers

Dit topic is 3207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved