Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - coater

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40217 - coater
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neluhz 4-12-2006 18:35 Print reply

Posts: 4032
mwah, bij 2/300 graden valt dat best mee

alleen als ze het echt heetstoken kan het kromtrekken, maar dat zel echt wel binnen de perken blijven.

ik heb de zooi laten coaten bij jansen in wesepe, http://www.carrosseriebouwjansen.nl
kostte totaal 210 e voor 4 velgen, een frame, en een achterbrug in 2 kleuren.





Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 4-12-2006 om 18:37 uur.
 
-Tom- 4-12-2006 18:37 Print reply

Posts: 4151
door het coaten kan het wel kromtrekken, alleen zal dat bij gemiddelde brommeronderdelen wel mee vallen.
Auto's coaten ze bijvoorbeeld ook niet, omdat het plaatwerk krom kan trekken tijdens het bakken
 
FTS Member
Neluhz 4-12-2006 18:41 Print reply

Posts: 4032
Met het UV-uithardend poedersysteem Ray-tec van Dupont worden onderdelen in een enkele gang door de poederstraat van een coating voorzien. Ten opzichte van de voorheen toegepaste traditionele poedercoatsysteem is de procestijd én temperatuur respectievelijk verkort en verlaagd. Waar voorheen in 20-30 minuten bij 150°C het poeder werd veranderd in een deklaag, volstaat nu 1 tot 3 minuten bij 110°C en een toegift van UV-straling van 15 s.

Naast de duidelijke winst in procestijd en bijbehorend kleinere coating-installatie biedt de lagere procestemperatuur ook mogelijkheden om voortaan een materiaal als MDF te poedercoaten. Het UV-systeem gaat volgens Dupont ook directe concurrentie aan met oplosmiddel gedragen laksystemen. Onderdelen of componenten die niet gepoedercoat kunnen worden vanwege de hoge procestemperatuur (160°C-200°C), komen nu wel in aanmerking voor het coatingsysteem. De verffabrikant noemt schokbrekers, veren, hydrauliek-componenten en sandwichpanelen als typische toepassingsvoorbeelden.

Zowel bij poedercoat- als bij natlakapplicatie is het goed mogelijk om de gewenste delen lakvrij te houden. Een ruime sortering aan afdek-, afstop- en afplakmaterialen kunnen worden toegepast.
 
Robert1 4-12-2006 22:08 Print reply
Posts: 16
Goed adres is Gerritsen Coatings in Nijkerk, moet je maar even op telefoongids.nl kijken voor het telefoonnummer en adres.
Ik heb daar 2 complete brommers laten doen, is perfect geworden, voor detailfoto's moet je me maar even mailen.
 
ludo 5-12-2006 7:30 Print reply

Posts: 894
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robert1
Goed adres is Gerritsen Coatings in Nijkerk, moet je maar even op telefoongids.nl kijken voor het telefoonnummer en adres.
Ik heb daar 2 complete brommers laten doen, is perfect geworden, voor detailfoto's moet je me maar even mailen.


ja is net iest te ver weg maar als er 1 in hoogeveen zit dan ga ik daar wel na toe is veel dichter bij

 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
Bjorntjuh 5-12-2006 7:41 Print reply

Posts: 1496
kijk op www.goudengids.nl daar heb ik het ook gevonde, gewoon in typen coating en je plaats erachter en dan laten zoeken in omgeving

 
het lekkerste onder zon
ludo 13-3-2007 12:35 Print reply

Posts: 894
oke ik ga zo alles na de coater brengen

maar moet ik nog de lagers uit de voorwiel uithalen of kan ik ze laten zitten


 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
fietsie 13-3-2007 12:37 Print reply

Posts: 1438
ik zou ze eruit halen en gelijk nieuwe inzitten als alles gecoat is


ik was toen voor me MB5 frame+tank 200 euro kwijt met zandstralen erbij.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
ludo 13-3-2007 12:38 Print reply

Posts: 894
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fietsie
ik zou ze eruit halen en gelijk nieuwe inzitten als alles gecoat is


ik was toen voor me MB5 frame+tank 200 euro kwijt met zandstralen erbij.


ja maar kan ik ze er ook in laten zitten
want ik ga na het coaten toch direct nieuwe in doen


 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
fietsie 13-3-2007 12:39 Print reply

Posts: 1438
ja maar omdat alles gaat uitzetten omdat het warm wordt weet ik niet of je ze dlaijk er nog makkelijk uit krijgt.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Frysk 13-3-2007 12:42 Print reply

Posts: 34928
ik was 170,- kwijt voor

Frame
velgen (voor en achter)
voorrekje
achterrekje
stuurdelen
kroonplaat


doe het nooit weer
heb mijn frame toen verlast alles uitgemeten dat het recht stond
krijg het terug van coaten.. staan stepjes krom.. zij zeiden dat het al zo was

ook is mijn kuipruithouder kwijt.. zei zeiden dat ik die nooit gebracht heb..

terwijl Imko (Fryske_honda) waar ik het samen mee gebracht heb het nog gezien heeft


zijn kuipruithouder is een beetje krom


dit komt niet door de warmte maar door ruig gebruik want die beugels die ik er op gelast heb zijn van vol staal..


NOVATEC LEEK...
de coating word mooi alleen ze zijn zo ruig als touw..
 
giggitybyte
Christian-tsx 13-3-2007 13:09 Print reply
Posts: 856
heb 50 euro betaalt, voor m'n tsx onderdelen in westerhaar,
mooi goedkoop en goede kwaliteit, is ong. 50km van zwolle vandaan
 

Dit topic is 1459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved