Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR50 ombouwen to NSR125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1295 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40215 - NSR50 ombouwen to NSR125
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsr_tiger 3-12-2006 21:44 Print topicpost
Posts: 138
ik had er laatst met men vader over dat ik motor wil gaan rijden
toen kwamen we ook op het onderwerp dat men brommer in 50, 125 en nog 1tje verkocht wordt

toen zei men vader in 1 keer dat ik men brommer ook om kon bouwen tot motor en dat dat alleen moest keuren of iets bij het cbr en dat ik er dan op kon rijden

nu is men vraag of dat mogelijk is??

 

MTRudolf 3-12-2006 21:46 Print reply

Posts: 2464
ja dit is mogelijk

maar hij moet wel voldoen aan alle motor eisen

dus minimaal 1 spiegel
knipperlichten etc
 
christianos 3-12-2006 21:46 Print reply

Posts: 20445
Nee je kan volgens mij alleen je frame laten keuren met het aantal cc's wat erop hoort

edit: anders zou je een cbr1000 blok onder een nsr50 frame kunnen hangen en een zelfmoord motor creeren

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-12-2006 om 21:48 uur.
 
rubbert 3-12-2006 21:48 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Nee je kan volgens mij alleen je frame laten keuren met het aantal cc's wat erop hoort



moet je dus een 250cc frame zoeken maar je kan ook net zo goed een complete nsr 250 kopen zijn volgens mij niet zo veel duurder dan nsr 50
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
christianos 3-12-2006 21:49 Print reply

Posts: 20445
maarree.. effe voor de record.. volgens mij zijn de 125 en 250 nsr blokken niet passend te maken onder een 50 frame als je dat van plan was..

trouwens ik vind het lichtelijk suicidaal om met een nsr 120 te gaan rijden.. remmen zijn niet echt megastrak van zo'n ding

je kan beter een zandzak ( of bijrijder) meenemen en die als anker gebruiken als je wilt remmen ...

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-12-2006 om 21:50 uur.
 
MTRudolf 3-12-2006 21:50 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Nee je kan volgens mij alleen je frame laten keuren met het aantal cc's wat erop hoort

edit: anders zou je een cbr1000 blok onder een nsr50 frame kunnen hangen en een zelfmoord motor creeren

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-12-2006 om 21:48 uur.



oow srry ik dacht dat 50 cc en 125 cc frames hetzelfde waren
 
nsr_tiger 3-12-2006 21:51 Print reply
Posts: 138
volgens men vader moest ik men framenummer om laten zetten tot een motor en dan kon ik erop rijden als een motor en dan kan ik er een 125cc blok onder gooien

maar men vader zei ook dat bij een NSR 3 types waren met precies hetzelfde framer dus volgens hem kan ik met mijn nsr50 frame een nsr125 motorblok hebben zonder dat men frame onstabiel ofzoiets word

 
christianos 3-12-2006 21:52 Print reply

Posts: 20445
@ MT rudolf

nee die zijn niet hetzelfde..


je kan wel een nsr80 frame nemen en die laten keuren met ori 80 en daarna een 93cc malossi erop gooien en daarmee proberen over de snelweg te karren.. majah zoals ik al zei.. of je daar erg gelukkig van wordt betwijfel ik..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-12-2006 om 21:52 uur.
 
asbsolute16 3-12-2006 21:55 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
maarree.. effe voor de record.. volgens mij zijn de 125 en 250 nsr blokken niet passend te maken onder een 50 frame als je dat van plan was..

trouwens ik vind het lichtelijk suicidaal om met een nsr 120 te gaan rijden.. remmen zijn niet echt megastrak van zo'n ding

je kan beter een zandzak ( of bijrijder) meenemen en die als anker gebruiken als je wilt remmen ...

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 3-12-2006 om 21:50 uur.



alles is mogelijk...

Tijdje terug stond er op marktplaats een nsr met een cr500 blok erop.

en idd, de remmen van een nsr zijn nogal crappy als je tegen de 100 gaat, dus betere remmen zijn echt vereisd

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 3-12-2006 om 21:55 uur.
 
nsr_tiger 3-12-2006 21:55 Print reply
Posts: 138
ik denk dat ik dan gwoon een goeie motor koop en deze niet ombouw
dan heb ik maar 2 jaar met dit gaar ding dat niet vooruit wil (60-65km/h tot nu toe)
en dan gwoon over stap op een 125 of 250cc motor

 
christianos 3-12-2006 21:59 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik denk dat ik dan gwoon een goeie motor koop en deze niet ombouw
dan heb ik maar 2 jaar met dit gaar ding dat niet vooruit wil (60-65km/h tot nu toe)
en dan gwoon over stap op een 125 of 250cc motor


lijkt me de verstandigste en goedkoopste oplossing
 
rubbert 3-12-2006 22:00 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
ik denk dat ik dan gwoon een goeie motor koop en deze niet ombouw
dan heb ik maar 2 jaar met dit gaar ding dat niet vooruit wil (60-65km/h tot nu toe)
en dan gwoon over stap op een 125 of 250cc motor




ik weet niet hoeveel je ervoor uit wil geven maar dan kan je ook een rs250 of een tzr 125 kopen loopt ook leuk je hebt ook rs125 maar daar heb je veel gedonder mee zeggen ze (powervalves)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
nsr_tiger 3-12-2006 22:01 Print reply
Posts: 138
maar nu heb ik nog een vraag
ik heb gelezen dat je tot je 21 op een lichte motor moet afrijden en dan na 2 jaar op een zwaardere motor mag rijden en met een lichte motor bedoelen ze tot 25Kw
en nu is men vraag aan welke cc moet ik denken als ik er geen begrenzing kit in wil laten zetten
of
mss kun je zelf al motoren noemen en dan het liefst van HONDA
 
MTRudolf 3-12-2006 22:03 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
maar nu heb ik nog een vraag
ik heb gelezen dat je tot je 21 op een lichte motor moet afrijden en dan na 2 jaar op een zwaardere motor mag rijden en met een lichte motor bedoelen ze tot 25Kw
en nu is men vraag aan welke cc moet ik denken als ik er geen begrenzing kit in wil laten zetten
of
mss kun je zelf al motoren noemen en dan het liefst van HONDA



ik zou honda cbr nemen 600 cc en dan laten begrenzen voor 2 jaar en dan laten ontgrenzen
 
asbsolute16 3-12-2006 22:03 Print reply

Posts: 2485
jup... rs'jes zijn gevoelig en powervalve wilt wel eens haperen. Wat nu bij mij het geval is. Het vereist gewoon veel aandacht, zowiezo met een 2takt motor. Maar als je hem goed afgesteld heb etc dan is het heerlijk rijden.

Owja, ik weet niet wat allemaal wilt doen met je motor, maar korte ritjes met een motor moet je niet doen, dan kan je beter op een brommer blijven rijden .
 
rubbert 3-12-2006 22:04 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr_tiger
maar nu heb ik nog een vraag
ik heb gelezen dat je tot je 21 op een lichte motor moet afrijden en dan na 2 jaar op een zwaardere motor mag rijden en met een lichte motor bedoelen ze tot 25Kw
en nu is men vraag aan welke cc moet ik denken als ik er geen begrenzing kit in wil laten zetten
of
mss kun je zelf al motoren noemen en dan het liefst van HONDA



dan kom je denk ik bij honda xl 250/500 xr250/500maar dat zijn crosmotoren, dat zijn 4 takts maar je kan ook aprilia rs 250 die zijn 2 takt en 2 cilinders loopt wel leuk vind ik
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 3307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved