Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DERBI cilinder MAX getuned vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1295 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40205 - DERBI cilinder MAX getuned vraagjes
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rody9933 3-12-2006 12:51 Print topicpost

Posts: 494
Hallo,
Ik laat mijn cilinder binnekort maximaal tunen door een vriend van mijn vader.
Mijn vragen zijn:
-Kan ik mijn ori krukas houden of moet ik er een versterkte op doen?
-Kan ik mijn originele carburateur behouden(14mm) of zal die de motor begrenzen?
-Zou ik er een grotere carb op doen?Zo ja, welke?
-Hoe hard zal ik ongeveer gaan?

Alvast bedankt.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.

Sypie_Honda 3-12-2006 12:54 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Hallo,
Ik laat mijn cilinder binnekort maximaal tunen door een vriend van mijn vader.
Mijn vragen zijn:
-Kan ik mijn ori krukas houden of moet ik er een versterkte op doen? kan beide wel joh
-Kan ik mijn originele carburateur behouden(14mm) of zal die de motor begrenzen?
-Zou ik er een grotere carb op doen?Zo ja, welke? 18mm ofzo
-Hoe hard zal ik ongeveer gaan? snel

Alvast bedankt.



Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 3-12-2006 om 13:21 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
markpuch 3-12-2006 12:54 Print reply

Posts: 454
krukas houd het wel ik zou een 17,5 dellorto aanraden
 
Rody9933 3-12-2006 12:59 Print reply

Posts: 494
Ok alvast bedankt.
Als je meer info hebt post ook maar
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
mblover 3-12-2006 13:12 Print reply

Posts: 5391
Max getuned bestaat al niet. Je kunt hoogstens een zo optimaal mogenlijke benadering van jouw wensen hebben.
Net als met uitlaten. Een optimale uitlaat bestaat niet. Maximaal een hele goede benadering.

Wat je carb betreft, zorg eerst maar dat je hem GOED afstelt. Daarmee win je meer als een grote carb die ongeveer in de richting zit kwa afstelling.
Daarna kan je evt nog een grotere carb testen. Bij flink getunende 50cc kan er best een 20 tot 22mm oid op.

Hoe hard je zal gaan is niet te voorspellen. Hangt er ook vanaf hoe hij getuned wordt.

Wat voor een uitlaat heb je nu? Goede uitlaat is ook van belang.
Cilinder tunen en vervolgens met een ori uitlaat gaan rijden is dom. Beter neem je dan gewoon snelle uitlaat.

Ori krukas weet ik niet. Als die cilinder flink in toeren gaat beuken (icm met hoogtoerige uitlaat dus) dan gaat je krukas dat ook niet al te geweldig vinden.
 
Henk-88 3-12-2006 13:22 Print reply

Posts: 26703
Je gaat nu al vrij hard dus mss een sterkere krukas ja, alhoewel ik bij deze tip niet gehinderd werd door enige kennis van Senda's. Check cker ook ff je krukaslagers iig of die nog wel helemaal tof zijn.
Tja, en dat wordt wéér een nieuwe uitlaat hea.
Grotere carb cker. Ergens tussen de 16 en 21mm. De 18mm Dellorto schijnt een goede keus te zijn voor snelle 50 cc-ers.

Hoe hard je zal gaan? Die vriend van je pa zal goed moeten kunnen tunen om 'm een stuk harder te laten lopen dan 'ie nu al doet.
Als hij de klus goed klaart, zal er in combinatie met een grotere carb en andere uitlaat 10 tot 20 km/h bij kunnen komen gok ik zo.


slak
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
drd erik 3-12-2006 13:49 Print reply
Posts: 363
21mm dellorto erop zetten (w7 gasnaald)

ik neem aan dat het om een orginele cilinder gaat die getuned gaat worden.. weet niet of die tuner de timingen nog gaat veranderen of het alleen om oppervlakte gaat (van de uitlaatpoort)

maar denk dat hij zo'n 12,5 k moet gaan lopen dus dat zal wel 100 kunnen gaan, net hoe je vertand..

krukas kan t wel hebben, drijfstang breekt heus niet, alleen moet je wel je speling van het bigend checken, en blijven controleren.. mag max 1mm zijn, anders vervangen

uitlaatje zou ik een conti nemen, of een yasuni spr3 cross hm of r1,(r2)
 
De Schout 3-12-2006 13:51 Print reply
Posts: 5327
grappenmaker een mm speling op je big-end alle voelbare speling in de richting van je drijfstang is teveel. aciaal boeit zoveel niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-12-2006 13:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Je gaat nu al vrij hard dus mss een sterkere krukas ja, alhoewel ik bij deze tip niet gehinderd werd door enige kennis van Senda's. Check cker ook ff je krukaslagers iig of die nog wel helemaal tof zijn.
Tja, en dat wordt wéér een nieuwe uitlaat hea.
Grotere carb cker. Ergens tussen de 16 en 21mm. De 18mm Dellorto schijnt een goede keus te zijn voor snelle 50 cc-ers.

Hoe hard je zal gaan? Die vriend van je pa zal goed moeten kunnen tunen om 'm een stuk harder te laten lopen dan 'ie nu al doet.
Als hij de klus goed klaart, zal er in combinatie met een grotere carb en andere uitlaat 10 tot 20 km/h bij kunnen komen gok ik zo.


slak


met alleen een andere uitlaat kun je er al 10 tot 20 bijdoen ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
drd erik 3-12-2006 14:03 Print reply
Posts: 363
mwa alle voelbare speling, je bigend ligt er niet gelijk uit hor
1mm is de max speling volgens het boekje
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-12-2006 14:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
mwa alle voelbare speling, je bigend ligt er niet gelijk uit hor
1mm is de max speling volgens het boekje


met de hand voelbare speling is al teveel.

een mm is gewoon niet meer mee te rijden imo .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
agent orange 3-12-2006 14:05 Print reply

Posts: 1180
met alleen een andere uitlaat haalt een derbi al de 95, als dat dat je nou ook nog cilinder max laat tunen en een 19mm carb of zo neemt, dan kan je wel een 105/110 kmh halen op auto teller
 
Sypie_Honda 3-12-2006 14:07 Print reply

Posts: 13830
als er een mm radiale speling op je big-end zit, mis je denk ik een naald ofzo.

ik heb nog nooit gezien dat er een mm speling op een big-end zit door slijtage, wel door vastlopers ed.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Rody9933 3-12-2006 14:08 Print reply

Posts: 494
Ik haal al 105 met mn TRC uitlaat.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
Henk-88 3-12-2006 14:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


met alleen een andere uitlaat kun je er al 10 tot 20 bijdoen ?



Sorry ik had voorkennis.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
drd erik 3-12-2006 14:24 Print reply
Posts: 363

@ crossgek

nee dat zeg ik toch ook
bij 1mm moet je hem vervangen

maarja we wijken af van de vragen v rody..
typisch brommerforum

Dit bericht is gewijzigd door drd erik op 3-12-2006 om 14:24 uur.
 

Dit topic is 2072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved