Ik denk ook wel dat een cilinder compleet versleten kan zijn, maar dan moet je er wel heel wat kilometertjes op hebben zitten. En er uiteraard goed mee om zijn gegaan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
wat een mongolen hier..... alsof chroom zo extreem hard slijt ik heb nog nooit een ovalen of extreem versleten cilinder met chrome of nicasiel wand gezien..... wss moet je een zuiger nemen die 39,05 oidr moet je ff opmeten met een goede schuifmaat (digitale)
denk dat jij hier de mogool (met leesproblemen) bent, want niemand heeft het over extreem hard slijten van chroom.
nee, ga naar een brommerzaak, laat je cilinder daar digitaal opmeten(dat is namelijk veel preciezer, en ja, dat is nodig) en dan kan je een goed passende zuiger kopen en dan kan je weer knallen.
Leg eerst je zuigerveer es in je cilinder (dus zoals hij normaal om de zuiger zou zitten), duw em aan met je zuiger en meet de speling op. Is dit meer dan 1mm, vervang em dan. Leg dan je cilinder verkeerdom op je tafel (dus met cilinderkopkant naar beneden) en hou je zuiger derboven. Laat je zuiger door de cilinder vallen en kijk of hij op het laatst ook enigzins langzamer gaat... Waarschijnlijk is gewoon je zuiger versleten, omdat een nikasilwand echt niet snel slijt en dit aardig harder is als het alu van je zuiger, waardoor deze dus sneller slijt! Je zuigerspeling zal ongeveer max. o,1 mm mogen zijn!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
de dealer zei dat de cilinder versleten is maar ik heb nog nooit een versleten chroom of nicasiel cilindertje gezien