Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compleet versleten cilinder???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40199 - compleet versleten cilinder???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 3-12-2006 13:18 Print reply

Posts: 1737
Ik denk ook wel dat een cilinder compleet versleten kan zijn, maar dan moet je er wel heel wat kilometertjes op hebben zitten. En er uiteraard goed mee om zijn gegaan.
 
HondaMT5TK 3-12-2006 13:30 Print reply
Posts: 409
waarom bij honda? t chroom is heus niet anders als bij een kreidler cilinder
 
Rieju RR sprinter :b
S1lv3r 3-12-2006 13:46 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
wat een mongolen hier..... alsof chroom zo extreem hard slijt ik heb nog nooit een ovalen of extreem versleten cilinder met chrome of nicasiel wand gezien..... wss moet je een zuiger nemen die 39,05 oidr moet je ff opmeten met een goede schuifmaat (digitale)


denk dat jij hier de mogool (met leesproblemen) bent, want niemand heeft het over extreem hard slijten van chroom.
 
De Schout 3-12-2006 13:48 Print reply
Posts: 5327
chroom in een ori kreidler cilinderjte (mahle) is net iets anders als het spul in de namaakcilindertjes voor je hondatje..

edit: dus kan best dat tie flink versleten is.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 3-12-2006 om 13:49 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Saknet 3-12-2006 14:06 Print reply

Posts: 10355
jah mahle maar er bestaan ook zeta's voor kreidler

een zeta voor honda is ook geen ori honda cilinder

dus das vergelijking van likmepivesje
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
vroembroem 3-12-2006 14:43 Print reply
Posts: 617
mjah ok dan. nieuw cilindertje lijkt jullie het handigst?
of kijken of die te poetsen is?
 
Fabio 3-12-2006 15:12 Print reply

Posts: 1737
nee, ga naar een brommerzaak, laat je cilinder daar digitaal opmeten(dat is namelijk veel preciezer, en ja, dat is nodig) en dan kan je een goed passende zuiger kopen en dan kan je weer knallen.
 
HondaMT5TK 3-12-2006 15:16 Print reply
Posts: 409
de dealer zei dat de cilinder versleten is maar ik heb nog nooit een versleten chroom of nicasiel cilindertje gezien
 
Rieju RR sprinter :b
XtreemTerror 3-12-2006 15:41 Print reply

Posts: 1629
Cilinder slijten niet zo snel,
maar weeet je zeker dat je zuigerveren/zuiger niet gewoon op zijn?


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Almer 3-12-2006 16:45 Print reply

Posts: 3325
Leg eerst je zuigerveer es in je cilinder (dus zoals hij normaal om de zuiger zou zitten), duw em aan met je zuiger en meet de speling op. Is dit meer dan 1mm, vervang em dan. Leg dan je cilinder verkeerdom op je tafel (dus met cilinderkopkant naar beneden) en hou je zuiger derboven. Laat je zuiger door de cilinder vallen en kijk of hij op het laatst ook enigzins langzamer gaat... Waarschijnlijk is gewoon je zuiger versleten, omdat een nikasilwand echt niet snel slijt en dit aardig harder is als het alu van je zuiger, waardoor deze dus sneller slijt! Je zuigerspeling zal ongeveer max. o,1 mm mogen zijn!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
S1lv3r 3-12-2006 18:28 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
de dealer zei dat de cilinder versleten is maar ik heb nog nooit een versleten chroom of nicasiel cilindertje gezien


ik wel, ook met stootrand erin
 

Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved