Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ingebrande putjes op zuiger tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40197 - ingebrande putjes op zuiger tsx
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Moped Macho 2-12-2006 19:10 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik heb veel 50cc cilinderkoppen gezien van TSX en altijd zitten er putjes in de squish rand ... de koppen die ik heb gezien waren orgineel maar wel allemaal afgevlakt voor hogere compressie
waren allemaal losse koppen, dus geen bijbehorende zuigers gezien, maar als dit fenomeen zich in de cilinderkop openbaart lijkt het me niet gek dat dat ook met de zuiger gebeurt op de lange duur

Ja, idd. Volgens mij komt het omdat veel mensen vergeten de ontsteking te vervroegen als ze hun beestje ietsje opfokken.
 
Boerenkool om half 10.
Toontje 2-12-2006 19:15 Print reply
Posts: 99
nogmaals de vraag wat kan ik er aan doen trouwens ori setup..
 
Toontje 2-12-2006 19:45 Print reply
Posts: 99
probleem opgelost heb net nieuwe bougie er in gedaan en zag dat de oude bougie die ik eruit haalde die ik 2a3 dagen er in gedaan heb zo,n halve cm langer is gaat hier om een michelin bougie.
 
Moped Macho 2-12-2006 19:48 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toontje
probleem opgelost heb net nieuwe bougie er in gedaan en zag dat de oude bougie die ik eruit haalde die ik 2a3 dagen er in gedaan heb zo,n halve cm langer is gaat hier om een michelin bougie.

Heb je nu een bougie met korte schacht erin dan? Want in een TSX-kop hoort er een met lange schacht.
 
Boerenkool om half 10.
Toontje 2-12-2006 19:52 Print reply
Posts: 99
nee gewoon lange schacht.
 
Toontje 2-12-2006 20:01 Print reply
Posts: 99
nu nog een andere vraag, als ik mijn tandwielen verklein, heb nu 12-50 ori gaat die dan harder lopen.
Had hier al een topic voor gestart tsx valt terug in toeren loopt niet harder als 40km in de 5e versnelling.Als ik bijv. 11-46 neem moet dat dan sneller lopen.
 
NSR2 Chauffeur 2-12-2006 21:30 Print reply

Posts: 703
Bij 11-46 heeft hij een hogere top jah!!
 
Moped Macho 2-12-2006 22:56 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
Bij 11-46 heeft hij een hogere top jah!!

Maar dan heeft ie dus nog meer last van dat terugvallen waar je het eerder over had.
 
Boerenkool om half 10.
Toontje 3-12-2006 10:56 Print reply
Posts: 99
oke dus dat is ook geen optie, ik baal ervan dat ik dit probleem niet opgelost krijg.
Ik heb tot nu toe nog alles perfect aan het lopen gekregen maar bij een tsx slaat dit alles.
Hij trekt voor geen meter,compressie genoeg, geen valse lucht. ori sproeier, nieuwe ori bougie, en carb. goed afgesteld, dus zeg het maar??????? Oh ja als ik er een 50 snel opgooi gaat tie als de brandweer maar dat wil ik dus niet, ori moet tie toch rond de 50 kunnen lopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Henk-88 3-12-2006 11:40 Print reply

Posts: 26703
Zet eerst je 52-tands er maar weer op. Dan trekt íe beter. Als je ook nog een 11-tands voor voor hebt liggen, doe die er dan ook even op om te kijken of 'ie dan wat meer toeren kan halen in de 5 waardoor je de 45 kunt halen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MTX-speed 3-12-2006 12:28 Print reply

Posts: 1229
Zet eerst maar eens een foto van zuiger met de putjes op 't forum. Er kunnen namelijk zoveel redenen zijn dat zoiets gebeurd.
Meestal komt het door zandhappen of stukken zuigerveer........Maar brandputjes? Dan was vermoedelijk de kop van de zuiger allang naar de klote.
 
Toontje 3-12-2006 12:57 Print reply
Posts: 99
zuiger heb ik gisteren al vervangen, denk dat het te maken had met verkeerde bougie, oude is weggegooid.
Maar nu het volgende was net aan het klooien met gasnaald en zit nu in hoogste stand en rijd al beter, is wel aan geschuurd of geveild denk dat ie te kort is en weinig reageert in fenture buis. nadat ik ook weer onsteking aan het bijstellen was merkte ik dat er een kabelschoentje van spoel tegen het blok aankwam dit verholpen.
Kan het zijn dat het sluiting gemaakt heeft op het alminium van het blok?
Ik kom er langzaam wel uit al ben ik al een tijdje bezig met dat ding, tis nu shit weer en ga er morgen weer mee verder.
 
Toontje 4-12-2006 15:40 Print reply
Posts: 99
Zo weer aan het hobbyen geslagen en er nog geen meter mee opgeschoten, in zoverre!!!
de cilinder er weer afgehaald en ik heb dan ook een vermoeden dat ik compressie verlies heb onder de cilinder, want dat geeft ook volgens mij de reden waarom hij niet op toeren komt, want gisteren met die wind zakt tie helemaal terug.
Dus cilinder eraf en dan zit er zo,n gaatje in, kan iemand mij vertellen waarvoor dat dient, moet dit dicht zijn want heb gewoon mengsmering en niet meer het systeem van smeringspompje heb dit afgesloten. zou dus hier compressie verlies kunnen hebben!!!
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 4-12-2006 15:42 Print reply

Posts: 7728
ten eerst: kap s met die de hele tijd
ten tweede: waar zit dat gaatje precies? foto zou handig zijn
en compressieverlies onder de cilinder

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 4-12-2006 om 15:46 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Toontje 4-12-2006 16:22 Print reply
Posts: 99
slecht geslapen????????????????????????
heb momentueel geen digitale camera om hier ff een foto van te maken,heeft mijn dochter mee op vakantie, sorry.
gaatje zit dus op de linker krukas wang
 

Dit topic is 3322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved