Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - HOnda NSR 50cc standaard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 579 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4019 - HOnda NSR 50cc standaard
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jwbrommer 26-5-2002?19:18 Print topicpost
Posts: 154
hallo. wie heeft er hier allemaal een honda nsr met nog de standaard 50cc eronder (niet 50 snel dus). ik heb dat namelijk wel en ik wil wel eens weten wat je daar allemaal uit kan halen.

hier mijn setup:

50 standaard
standaard carb(dacht 13 mm) sproeier 90
tecno uitlaat (met extra buisje tussen demper en expansie gedeelte)
luchtbegrenzers eraf, spruitstuk uitgevijld.
snelheid wind tegen: 80 kmh bij 10500 toeren
wind mee: 88 kmh bij 12000 toeren
tandwielverhoudingen: 14 - 45


ik trek mijn brommer regelmatig door in z'n 1 en 2 tot de 12000 toeren.(super vet geluid) is dit erg slecht? om vastlopen te voorkomen heb ik mijn olie pompje maar afgesloten en loopt ie nu op mengsmering.

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR

schakelbrommerfan 26-5-2002?19:36 Print reply
Posts: 55
Ik wist niet dat een standaard cilinder van een nsr zo hard kon lopen :n . Heb je niks aan die cilinder gedaan, want mijn setup loopt wat minder hard en heeft minder toeren.
50standaard cilinder
13 keihin
74 sproeier
proma grandprix uitlaat (deze is niet echt heftig :a )
top 70km/h(9000 toeren/minuut) berg af 80 km/h(10000 toeren/minuut)
stationair 10500 toeren/minuut

dat doortrekken doe ik ook in de 1 tot het maximum

 
CrossMaster 26-5-2002?19:48 Print reply
Posts: 729
over dat oliepompje afsluiten, heb je gewoon je gaskabel er niet op aangesloten en verder nix?
 
Sneks 26-5-2002?20:02 Print reply
Posts: 2499
uit welk land kom je? Belgie of nederland?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
jwbrommer 26-5-2002?20:34 Print reply
Posts: 154
ik woon in nederland ('s-heerenbroek vlak bij zwolle, overijssel). de cilinder is helemaal origineel. oliepompje afsluiten: eerst de tank leeg halen, dan bij membraam slangetje doorknippen en een stukje slang weer op het membraam zetten en dan daar een schroefje in draaien. het andere uiteinde van de doorgeknipte slang achter het blok hangen. het werkt perfect. dan kan je de kabel gewoon laten hangen.
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
CrossMaster 26-5-2002?20:49 Print reply
Posts: 729
ik heb de slange erop gelaten en gewoon de gaskabel eraf gehaalt.. kan dat ook?
 
MBBBBBB 26-5-2002?20:51 Print reply
Posts: 2340
Wat staat er op je cilinder?
Op een imitatie staat namelijk ook GE2 en 49 cm dus misschien denk je dat het een originele is....
Of het is een belgische, en die zijn wel snel
 
B3AST 26-5-2002?20:56 Print reply
Posts: 2469
lijkt me sterk dat dat een orignele NL-cylinder is waar niet aan geveilt is eignelijk...


 
- insane in the brain -
Sneks 26-5-2002?20:58 Print reply
Posts: 2499
idd, mischien zit er een dubbele voetpakking onder o.i.d. Een ori nsr cilinder gaat normaal namelijk met tecno + 13mm rond de 75.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 26-5-2002?21:00 Print reply

Posts: 13825
is de kop afgevlakt??

[This message is edited by Honda NSR freak on 26-5-2002 21:04]
 
jwbrommer 26-5-2002?21:00 Print reply
Posts: 154
er staat gewoon dat honda merkje aan de zijkant. en ik heb mijn cilinder erafgehaald en ik zag dat er bij de uitlaat een heel kleinbeetje geveild was, minimaal en bovendien slordig(niet door mij!) het is zeker geen belgische cilinder. en over dat olie pompje: als je de kabel eruit haalt, moet dan pompt ie nog alsof je stationair draaid met je motor. als er dan geen olie in de tank zit, dan pompt ie iets lucht of nog erger, als de olie tank vies is, kan je cilinder naar de kloten gaan.

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
jwbrommer 26-5-2002?21:03 Print reply
Posts: 154
de kop is niet afgevlakt. pas nog alle pakkingen vervangen.
toen ik hem kocht liep ie met dezelfde setup (maar 85 sproeier) 65 km/h, de rem liep aan en alles schoongemaakt. nu dus 88 km/h. als ik iemand achterop heb loopt ie nog wind tegen 78 km/h
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
jwbrommer 26-5-2002?21:03 Print reply
Posts: 154
de kop is niet afgevlakt. pas nog alle pakkingen vervangen.
toen ik hem kocht liep ie met dezelfde setup (maar 85 sproeier) 65 km/h, de rem liep aan en alles schoongemaakt. nu dus 88 km/h. als ik iemand achterop heb loopt ie nog wind tegen 78 km/h
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
B3AST 26-5-2002?21:13 Print reply
Posts: 2469
Jah nouhjah...

dan nog... 12500 rpm met een ori ongetunede cylinder....


 
- insane in the brain -
Blorn 26-5-2002?21:16 Print reply

Posts: 13825
is het niet zo'n GE2 cilinder ofzow?? want zo hard met een ori cil op een honda..
 
jwbrommer 26-5-2002?21:19 Print reply
Posts: 154
nee het is zekerweten een originele cilinder. er staat zzoon teken aan de zijkant van de cilinder. hm ofzo.
trouwens, waar wonen jullie, ik wil wel eens een honda nsr toer houden. lekker door de stad heen enzo om mensen te laten schrikken en lekker door de natuur van mooie bochten genieten.

 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR

Dit topic is 4509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved