Moped Macho |
1-12-2006 20:47 |
Posts: 2037 |
Als je de as nu eens losdraait, en dan het voorwiel er recht in probeert te trekken. Dit heb ik namelijk ook eens gehad. Toen heb ik de spanning eraf gehaald, recht gezet (ging makkelijk) en toen weer netjes aangedraaid.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
derbi-tuner |
1-12-2006 20:47 |
Posts: 2605 |
misschien je stuur
laat maar..lees dat het om je voorvork gaat
Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 1-12-2006 om 20:48 uur.
Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 1-12-2006 om 20:49 uur.
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
1-12-2006 20:48 |
Posts: 13700 |
komt niet van remwerking van schijf?
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
1-12-2006 20:49 |
Posts: 2814 |
je kan gewoon je poten losdraaien en je wiel rechttrekken en het boeltje weer vastzetten lijkt mij
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
mb-err |
1-12-2006 20:56 |
Posts: 759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
komt niet van remwerking van schijf?
de rem is helemaal afgekoppelt dus daara kan het niet aan liggen.
ook recht trekken heb ik allang geprobeerd. dit hielp ook niet.
waar kan het dan aan liggen??
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
1-12-2006 21:08 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-err
[...]
de rem is helemaal afgekoppelt dus daara kan het niet aan liggen.
ook recht trekken heb ik allang geprobeerd. dit hielp ook niet.
waar kan het dan aan liggen??
hoe maak je je vork vast ? Dus in welke volgorde?
ik zou zeggen, binnenpoten eerst in T stuk, dan bovenste plaat vast, dan pas wiel erin. Het heeft iig te maken met dat je kroonplaten niet recht tov mekaar staan.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
MTRudolf |
1-12-2006 21:12 |
Posts: 2464 |
heb ik ook wel eens gehad met mijn mt
ik duw mun voorwiel dan ff in een hoekje en dan stuur ik ff met mun stuur zodat hij weer rechts staat
k weet niet ofdat dit beun is maar bij mij werkte het altijd super goed
|
|
|
|
mblover |
1-12-2006 22:03 |
Posts: 5391 |
Haal je wiel er ff uit en haal de onderpoten eruit. Haal het stuur van je bovenste kroonplaat af om plaats te maken. Maak de moer die de bovenste kroonplaat aan je balhoofdspen vast zet (die grote dus) iets los.
Schroef de dop aan de bovenkant van de poten eraf eraf en hang ze door de onderste kroonplaat in de bovenste (dop er weer op om vast te zetten).
Daarna wiel erin (LET OP DIE M6 BOUTEN IN JE ONDERSTE KROONPLAAT ZIJN NOG NIET AANGEDRAAID!!!!!) en dingt op de grond. Duw alles recht en duw je voorpoten een paar keer in (veren dus).
Schroef daarna die m6 bouten vast.
Als laatste draai je die grote moer weer vast.
Kijk even of het dan opgelost is.
edit:
@Hierboven
dat is niet beun
dat is heel erg beun en dom.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 1-12-2006 om 22:03 uur.
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
1-12-2006 22:52 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Haal je wiel er ff uit en haal de onderpoten eruit. Haal het stuur van je bovenste kroonplaat af om plaats te maken. Maak de moer die de bovenste kroonplaat aan je balhoofdspen vast zet (die grote dus) iets los.
Schroef de dop aan de bovenkant van de poten eraf eraf en hang ze door de onderste kroonplaat in de bovenste (dop er weer op om vast te zetten).
Daarna wiel erin (LET OP DIE M6 BOUTEN IN JE ONDERSTE KROONPLAAT ZIJN NOG NIET AANGEDRAAID!!!!!) en dingt op de grond. Duw alles recht en duw je voorpoten een paar keer in (veren dus).
Schroef daarna die m6 bouten vast.
Als laatste draai je die grote moer weer vast.
Kijk even of het dan opgelost is.
edit:
@Hierboven
dat is niet beun
dat is heel erg beun en dom.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 1-12-2006 om 22:03 uur.
gast
het werkt en er gaat niks kapot en vaak wil het geeneens op de manier die jij hierboven beschrijft
dus waarom moeite doen door 20 dingen los te draaien ipv ff met ze 2en de een de velg en de ander het stuur en zo ff recht zetten ?
at ts
je heb kans dat je stabilisator net iets verwrongen is dus gewoon ff blokkeren en tegen sturen
|
|
|
|
Frysk |
2-12-2006 0:56 |
Posts: 34928 |
yd ff in hoekje zetten en bij drukken
en idd wat dronkz zegt
wel goeie bussen ?
rechte bussen ? goeie lengte etc ?
niet 1 scheef afgezaagd etc ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-12-2006 om 1:02 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mcdronkz |
2-12-2006 1:01 |
Posts: 32777 |
Weet je ook zeker dat de afstandbussen correct gemonteerd zijn ?
|
|
|
|
Almer |
2-12-2006 12:04 |
Posts: 3325 |
Wiellagers zijn ook nog goed? Trek et dan es los en monteer het goed... In een hoekje zetten is een domme oplossing, dan forceer je de boel, zet je der dus spanning op, en staat hij zomaar weer scheef... Als je onderweg bent kan dat, maar de beste oplossing is't niet!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
RM-sm |
2-12-2006 12:06 |
Posts: 3908 |
haal je poten der eens uit en rol ze over een vlakke vloer ken je zo zien als ze krom zijn ja of nee..
en anders idd wat hier boven is gezegt
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
Almer |
2-12-2006 13:01 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RM-rr
haal je poten der eens uit en rol ze over een vlakke vloer ken je zo zien als ze krom zijn ja of nee..
en anders idd wat hier boven is gezegt
Let hier wel mee op, beschadig het chroom niet, dan gaan ze lekken! Het beste is dus een houten vloer, maar die is nooit helemaal vlak! Ik zou ze dus in een draaibank zetten en dan de bank even laten draaien, zie je zo of ze nog recht zijn !
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
DVM, trotse Vlaming |
3-12-2006 1:52 |
Posts: 330 |
Tja niet iedereen heeft zomaar ff snel een draaibank ter beschikking hé. Als je een niet-houten vlakken vloeren vindt en bang bent voor krassen rol dan gewoon iets beschermend er over uit hé. Een laken ofsow whatever .
|
|
|
|