mja denk dat verschillende curves niet zo gek veel scheelt op een doorsnee brommer qua vermogen.
als de rest van je blok echt snel is, dan merk je het.
maar op een doorsnee 70cc cilindertje zal t wel meevallen.
wat je wel heel goed merkt is dat zon binnenrotor n stuk lichter is dan je vliegwiel.. dusja dat merk je heel goed in rijgedrag.
je gasreactie word trouwens niet beter, wat iedereen beweerd.
enige wat veranderd is dat je brommer onbelast sneller omhoog gaat in toeren. heeft geen zak met gasreactie te maken.
qua topvermogen maakt het trouwens 0,0 uit wat voor curve je hebt... dat ligt gewoon aan je afstelling van t ding.
als jij n ontsteking zonder curve afsteld zodat ie bij t toerental waarop je t meeste vermogen hebt op hetzelfde punt vonkt als je hpi ofzo, dan heb je net zoveel vermogen hoor.
de curve zorgt alleen voor wat meer vermogen over de rest van het gebied.
heb n tijd terug wat testen gezien met cuve / geen curve, en daarbij was het topvermogen ongeveer hetzelde, en daarbuiten zat ongeveer 1 a 1,5 pk verschil (van de 14pk totaal)
reden waarom een binnenrotor normaal een stuk meer vermogen heeft dan een orginele ontsteking is omdat die vaak begrenst zijn.
zo is mt / nsr / mbx enzo bv. begrenst dmv condensator. en sjah als je bij puchies gaat kijken komt t omdat die contactpunten hebben.
wat wel kan zijn, is als je een ontsteking zonder curve zo zet dat je een goed topvermogen haald dat ie bij andere toerentallen te vroeg vonkt, waardoor er detonatie kan ontstaan. dan kun je niet hetzelfde topvermogen halen dan met een curve omdat je het tijdstip dan moet gaan veranderen.
maargoed n curve is dus beter, omdat je mits goed afgesteld overal zon beetje op het juiste moment je vonk hebt.
en jup verschillende binnenrotoren hebben een verschillende curve.
en sjah de goede curve bij jouw motor zoeken is erg lastig te doen.
meestal zit je met een HPI gewoon goed hoor, maja zoals stefanB zegt kan een bepaalde type beter lopen dan een andere.
vandaar dat je met een programmeerbare altijd goed zit :P maja das weer heeel erg duur..
ikzelf heb gewoon een honda cr125 binnenrotor
koste geen zak, en heeft ook gewoon een curve.
en aangezien zon blok qua toerentallen redelijk dicht in de buurt zou moeten komen van mij blok denk ik dat t wel goed zit. is toch testen wat beter is
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 3-12-2006 om 19:29 uur.