Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - binnenrotor ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40180 - binnenrotor ontsteking
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrossfreak 1-12-2006 16:09 Print topicpost
Posts: 73
Ik zoek eigenlijk voor mijn derbi senda blok 2002 nog een binnenrotor ontsteking.

je hebt vele types en merken, zoals

Hpi, 04 05 06

malossie .

enz.

maar wat is nouw het verschil met HPI 04 05 06?
en welke van alle binnenrotors is de beste voor een derbi?



je hebt ook vele andere merken.

en je kunt ze pas gaan maken van een crossmotor.

noem ma is wat

Dit bericht is gewijzigd door brommercrossfreak op 1-12-2006 om 16:18 uur.
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk

2takt Gangster 1-12-2006 16:11 Print reply

Posts: 1147
hpi zijn gwn goede rotors

het verschil in de modellen zit hem in de curve
 
brommercrossfreak 1-12-2006 16:12 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
hpi zijn gwn goede rotors

het verschil in de modellen zit hem in de curve


wat is een curve?
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk
steven 50cc cross 1-12-2006 16:14 Print reply

Posts: 685
no farmers no food
2takt Gangster 1-12-2006 16:15 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrossfreak
[...]


wat is een curve?


het onstekings verloop.

bij een bepaald aantal toeren gaat hij iets vervroegen. voor meer vermogen
 
BlackIce4 1-12-2006 16:15 Print reply

Posts: 3654
ff tussendoor zal het verschil in 2004 en 2006 erg goed te merken zijn?
 
brommercrossfreak 1-12-2006 16:17 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ff tussendoor zal het verschil in 2004 en 2006 erg goed te merken zijn?


ja goeie vraag, dat wil ik ook wel wete?
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk
2takt Gangster 1-12-2006 16:19 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
ff tussendoor zal het verschil in 2004 en 2006 erg goed te merken zijn?


bij straat gebruik is het verschil er tussen niet zo groot (lees niet merkbaar)

maar bij sprints is het iets merkbaar (tenslotte de 2006 versie is gwn een verbeterde versie v/d 2004 versie enzo)

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 1-12-2006 om 16:20 uur.
 
brommercrossfreak 1-12-2006 16:21 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]


bij straat gebruik is het verschil er tussen niet zo groot (lees niet merkbaar)

maar bij sprints is het iets merkbaar (tenslotte de 2006 versie is gwn een verbeterde versie v/d 2004 versie enzo)

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 1-12-2006 om 16:20 uur.


vink vaag, dus je wilt zegge dat ze elk jaar een beter verzie maken
en is dat met het crossen erg merkbaar?
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk
BlackIce4 1-12-2006 16:22 Print reply

Posts: 3654
zal wel niet op een sprint gaat het echt om de kleine beetjes... natuurlijk merk je het dan wel ja maar met crossen gaat het ook voor een groot deel om je manier van rijden
 
2takt Gangster 1-12-2006 16:23 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrossfreak
[...]


vink vaag, dus je wilt zegge dat ze elk jaar een beter verzie maken
en is dat met het crossen erg merkbaar?


ze maken gwn elk jaar verbeteringen voor een bttr vermogen en een beter vermogens verloop

( en met crossen is het zo dat je bij zwaar trekken met een gewoon vliegwiel gwn meer rondslingerende kracht hebt)

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 1-12-2006 om 16:25 uur.
 
brommercrossfreak 1-12-2006 16:23 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
zal wel niet op een sprint gaat het echt om de kleine beetjes... natuurlijk merk je het dan wel ja maar met crossen gaat het ook voor een groot deel om je manier van rijden


maar wat doet een binnenrotor eigenlijk perecies dan?
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk
Moped Macho 1-12-2006 16:24 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrossfreak
[...]


maar wat doet een binnenrotor eigenlijk perecies dan?

Je std brommer heeft een zwaar vliegwiel, en dus is de gasreactie minder. Binnenrotor heeft een lichter vliegwiel, en zorgt dus voor een snellere gasreactie.
De krukas hoeft dus minder gewicht te verplaatsen, en daardoor win je weer wat extra kracht.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 1-12-2006 om 16:24 uur.
 
Boerenkool om half 10.
brommercrossfreak 1-12-2006 16:26 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Je std brommer heeft een zwaar vliegwiel, en dus is de gasreactie minder. Binnenrotor heeft een lichter vliegwiel, en zorgt dus voor een snellere gasreactie.
De krukas hoeft dus minder gewicht te verplaatsen, en daardoor win je weer wat extra kracht.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 1-12-2006 om 16:24 uur.


jah maar heeft dus minder massa dus trekt onderin niet meer zo hard.

en binnenrotors zijn tog erg gevoelig?
 
100% GEK!! www.crossteam-nofear.tk
2takt Gangster 1-12-2006 16:26 Print reply

Posts: 1147
er zijn btw al veel topic's geweest in het verleden over binnenrotors.

als je de search gebruikt is hier genoeg te vinden over wat je zoekt
 
Moped Macho 1-12-2006 16:29 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrossfreak
[...]


jah maar heeft dus minder massa dus trekt onderin niet meer zo hard.

en binnenrotors zijn tog erg gevoelig?

Ik weet wel dat binnenrotors laag in de toeren minder lekker lopen, maar of je brommer dan minder kracht heeft weet ik niet.

Een binnenrotor vergt nogal wat aandacht als je hem helemaal perfect af wilt stellen.
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 4008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved