Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rare dingen honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40169 - rare dingen honda mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 30-11-2006 14:51 Print topicpost

Posts: 2464
Heeys

ik heb een honda mt5

techno uitlaat
13 mm carb met powerfilter (sproeier 85)
50 cc snel imi

ik heb een tijdeje met deze setup gereden en dat ging goed hij trok goed door enzo kwam goed in de powerband..

nu waren mijn kurkas lagers vast gelopen en is het blok gereviseerd ( keringen niet vervangen alleen krukaslagers omdat hij de week daarvoor ook al gereviseerd was)

nou is het dus zow dat hij helemaal niet meer optrekt
een standaard puch trekt me voorbij..

als ik hem wil starten moet ik altijd choke en ff laten lopen anders valt hij stil en krijg ik een BWAOP geluid ( teveel lucht dus)

als ik weg rijd in het begin en ik schakel over dan valt ie terug in toeren en krijg een heel erg jank geluid..

hij trekt helemaal niet meer door lijkt wel of heel mun powerband verdwenen is..

de luchtscroef staat ook maar een halve slag open.

dus ik dacht da moet wel valse lucht zijn ikkuh starten overal deo spuiten maar hij veranderd qua toeren helemaal niks als ik overal spuit...

waar kan dit aan liggen ??

mvg raymond
 

Menu2t 30-11-2006 14:56 Print reply

Posts: 2815
draaide je krukas wel soepel dan? toen je de lagers had vervangen?
 
NSR Supersprint special!
-Bassie- 30-11-2006 15:08 Print reply

Posts: 6617
linker krukas keering wel ok??

want dat had ik ok en die van mij was helemaal stuk.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
MTRudolf 30-11-2006 15:44 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
draaide je krukas wel soepel dan? toen je de lagers had vervangen?




ja daarna weer wel ze zaten gewoon klem was iets met balans as
 
MTRudolf 30-11-2006 15:48 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
linker krukas keering wel ok??

want dat had ik ok en die van mij was helemaal stuk.




mm kan het zijn kan ik deze vanuit buiten af vervangen ?? of moet dan weer heel da blok open ??
 
Menu2t 30-11-2006 15:51 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt51989
[...]




mm kan het zijn kan ik deze vanuit buiten af vervangen ?? of moet dan weer heel da blok open ??



kan van buiten af geloof ik,
 
NSR Supersprint special!
koekie - Administrator 30-11-2006 15:55 Print reply

Posts: 12588
links kan van buitenaf ja
 
Haaks de hoek om!
MTX-speed 30-11-2006 17:41 Print reply

Posts: 1229
Idd eerst goed controleren op valse lucht.
Is je koppakking wel goed dicht?
Zit je bougie wel goed vast?
Is je bougie niet kapot?
Zit je luchtslang er goed op?
Zit je luchtslang niet geknikt?
Zit het luchtfilter niet dicht?
Zit je uitlaat niet dichtgeslipt?
Heb je je zuiger er goed ingezet?
Staat je ontsteking op "dezelfde tijd" als eerst?
Is er vuil in je carburateur gekomen?
Staat je carburateur nog steeds hetzelfde afgesteld?
Zit je benzineslang er wel op?
Genoeg benzine in de tank?
Is de voetpakking niet lek?
Is je uitlaat niet overdreven lek?
Lopen je remmen niet aan? Misschien te strak gezet?

Sowieso is het verstandig om altijd je keerringen te vernieuwen wanneer je je krukaslagers vervangt. Door de speling die op de lagers ontstaan slijten namelijk je keerringen ook veel harder en worden wijder waardoor ze niet zo goed meer aansluiten. Twijfel je eraan of hij lekt, gewoon meteen vervangen. Dingen kosten toch geen drol (wel enkele euro's)

De linkerkeerring kun je sowieso van buitenaf vervangen.
stap 1: haal eerst heel je ontsteking eraf (3 boutjes weetjewel)
stap 2: pak 2 schroeven en draai die tegenover elkaar in de keerring en laat de koppen er een heel stuk uitsteken
stap 3: pak twee tangen en trek aan aan de schroeven en je trekt zo de keerring ermee uit.
stap 4: ga naar de brommerboer en bestel effe een een nieuwe keerring voor een paar eurie.
stap 5: zorg dat de buitenring goed vetvrij is ook de kant waar deze in het blok moet (wanneer deze oppervlakken namelijk vettig zijn heb je de kans dat hij los kan lopen en je keerring eruit floept en dan heb je dus weer wat te doen)
stap 6: aan de binnenring en de krukas wat vet doen, zodat de boel lekker glijd.
stap 7: duw de keerring er met je HANDEN in zodat je de keerring niet beschadigd en zorg dat je hem niet te ver doordrukt, dan gaat de krukas namelijk weer zwaar lopen. Je kunt ook eventueel een passen buisje zoeken en hem daarmee aandrukken (dit buisje moet zo breed mogelijk zijn zodat hij er maar net inpast).

Al het nou nog niet lukt..........pffff
Succes!

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 30-11-2006 om 17:42 uur.
 
MTRudolf 30-11-2006 18:38 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Idd eerst goed controleren op valse lucht.
Is je koppakking wel goed dicht?
Zit je bougie wel goed vast?
Is je bougie niet kapot?
Zit je luchtslang er goed op?
Zit je luchtslang niet geknikt?
Zit het luchtfilter niet dicht?
Zit je uitlaat niet dichtgeslipt?
Heb je je zuiger er goed ingezet?
Staat je ontsteking op "dezelfde tijd" als eerst?
Is er vuil in je carburateur gekomen?
Staat je carburateur nog steeds hetzelfde afgesteld?
Zit je benzineslang er wel op?
Genoeg benzine in de tank?
Is de voetpakking niet lek?
Is je uitlaat niet overdreven lek?
Lopen je remmen niet aan? Misschien te strak gezet?

Sowieso is het verstandig om altijd je keerringen te vernieuwen wanneer je je krukaslagers vervangt. Door de speling die op de lagers ontstaan slijten namelijk je keerringen ook veel harder en worden wijder waardoor ze niet zo goed meer aansluiten. Twijfel je eraan of hij lekt, gewoon meteen vervangen. Dingen kosten toch geen drol (wel enkele euro's)

De linkerkeerring kun je sowieso van buitenaf vervangen.
stap 1: haal eerst heel je ontsteking eraf (3 boutjes weetjewel)
stap 2: pak 2 schroeven en draai die tegenover elkaar in de keerring en laat de koppen er een heel stuk uitsteken
stap 3: pak twee tangen en trek aan aan de schroeven en je trekt zo de keerring ermee uit.
stap 4: ga naar de brommerboer en bestel effe een een nieuwe keerring voor een paar eurie.
stap 5: zorg dat de buitenring goed vetvrij is ook de kant waar deze in het blok moet (wanneer deze oppervlakken namelijk vettig zijn heb je de kans dat hij los kan lopen en je keerring eruit floept en dan heb je dus weer wat te doen)
stap 6: aan de binnenring en de krukas wat vet doen, zodat de boel lekker glijd.
stap 7: duw de keerring er met je HANDEN in zodat je de keerring niet beschadigd en zorg dat je hem niet te ver doordrukt, dan gaat de krukas namelijk weer zwaar lopen. Je kunt ook eventueel een passen buisje zoeken en hem daarmee aandrukken (dit buisje moet zo breed mogelijk zijn zodat hij er maar net inpast).

Al het nou nog niet lukt..........pffff
Succes!

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 30-11-2006 om 17:42 uur.




thanks voor je reply


jij had zin om te typen

maar hijs super duidelijk ga alles ff nalopen


bedankt iig !!
 

Dit topic is 1202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved