ik heb een probleem met men nsr
als ik ga rijden dan komt hij in het begin maar tot de 7000 toeren maar dat is ook soms op een lang recht stuk
en normaal moet hij rond de 8000 toeren zitten bij mij
nu is mijn vraag wat kan er mis zijn, de carberateur is al tot 2 keer toe schoon gemaakt dus daar ligt het lijkt me niet aan.
hij is nog helemaal standaart en hij rookt behoorlijkt veel vind ik
of rook hij ook meer als een scooter (men zus heeft een scooter vandaar dat ik dat weet)
jah, kun dat kun je ook weten, doordat de rook een rare geur heeft(verbrande koppelings olie).. heb ik pas ook gehad!! De kering aan de koppelings kant! Voor €4,50 heb je een nieuwe kering!
nu heb reed hij de dag dat hij gemaakt was goed en trok hij beter
en toen ik hem koud starte reed hij ook zonder problemen
maar toen ik er vandaag mee ging rijden had hij weer de zelfde problemen als hij koud is dus brult enorm in de 1e en 2e versnelling op de top en in de 3 blijft hij hangen rond de 6000 toeren en dan hoor ik hem weer opkomen en in de 4 dan blijft hij hangen op de 7000 toeren
en als ik dan een km of 2 heb gereden en ik heb dan voor een bocht terug geschakeld dan rijdt hij fatsoenlijk met in de 4 8000-8500 toeren
nu is de vraag waar ligt dat aan?
(ik heb ook rond gezogt en toen kwam ik bij de sproeier!! en daar kwam ik een paar symthomen tegen die mijn brommer ook heeft en dat zag ik bij een te kleine sproeier) is dat mijn probleem of ligt het ergens anders aan
het kan idd aan de afstelling liggen dit is even kijken naar de bougie welke kleur deze heeft en even de faq uitprinten die hier op bf staat, en dat lekker afstellen zodat hij altijd goed loopt.
ik zal hem tog opnieuwd af moeten stellen als ik hem opvoer maar ik weet niet of het zo'n groot probleem is om met deze makamenten te rijden
ik erger me alleen als ik ergens snel heen wil maar dat zal binnenkort tog veranderen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: richard3
als hij daadwerkelijk te arm loop dan is dat een probleem ja
je slijtage zal heel hoog liggen tot dat je cilinder vast loopt
En dat komt omdat hij met een te arme afstelling heel snel warm word, en ook te warm word.