Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #40158 - tsx zakt terug in toeren
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Henk-88 |
30-11-2006 1:56 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
jJa hij is naar mijn mening goed afgestelt luchtschroef, zit ook onbelast zo,n beetje op 8000 toeren, geen valse lucht 2a3 nieuwe bougies geprobeerd.
kan mischien onsteking zijn, heb hem wel doorgemeten en heeft 159ohm dus goed heb hem 2gr vroeger gezet doormiddel van 2mm naar links uit te veilen
Ik zou NIET aan de grondplaat vijlen om 'm nòg vroeger te stellen. Boven de 65 km/h kan 'ie wèl op zijn vroegst, maar niet nòg vroeger. Tot aan de 60 km/h kan 'ie wel ongeveer normaal staan of een tikje vervroegd.
Onbelast je max. rpm (toerental) meten is niet zo goed voor het motortje. Meet je max. rpm gewoon terwijl je rijdt in de verschillende versnellingen. Als het max. rpm in de 5 erg veel afwijkt van het max. rpm in de 3 dan zou je kunnen overwegen de tandwielverhouding aan te passen.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Toontje |
30-11-2006 10:14 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
tips :
12 - 50 is de ori vertanding -> jij hebt 12 - 52 dus dat zit wel goed
ontsteking niet verder terug zetten dan het nummer 20 markeer streepje, er is ook nog een 18 en dit staat voor 2,0 mm of 1,8 mm voorontsteking ( streepjes zij moeilijk te zien )
en verder de carburateur afstellen ( voor zover ik weet is 67 de standaard sproeiermaat )
wat de politie betreft : ik kan niet gaan zeggen dat de brommer NIET in beslag genomen wordt bij te veel vermogen, het blijft zo dat je een brommer niet op mag voeren, doe je dit wel riskeer je een hoge boete of in beslag name ( hoewel het laatste weinig voorkomt )
Oke bedankt voor de info, ga morgen gelijk aan de slag ten eerste met ontsteking, ik dacht dat vervroegen altijd goed was maar blijkt toch van niet, dus alleen als die snel loopt is vervroegen beter.
Sproeier maat is inderdaad standaard 67.5 (mikuni).
En wat de boete betreft m,n neefje moet eerst maar ff wennen aan tsx je als die rond de 50 rijd, daarna kan die altijd iets grooters erop zetten. Je ho.ort het nog
|
|
|
|
Toontje |
30-11-2006 10:21 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Ik zou NIET aan de grondplaat vijlen om 'm nòg vroeger te stellen. Boven de 65 km/h kan 'ie wèl op zijn vroegst, maar niet nòg vroeger. Tot aan de 60 km/h kan 'ie wel ongeveer normaal staan of een tikje vervroegd.
Onbelast je max. rpm (toerental) meten is niet zo goed voor het motortje. Meet je max. rpm gewoon terwijl je rijdt in de verschillende versnellingen. Als het max. rpm in de 5 erg veel afwijkt van het max. rpm in de 3 dan zou je kunnen overwegen de tandwielverhouding aan te passen.
Ik heb inderdaad veel verschil in toeren gebied bij de 3 en de 5.
Ik ga eerst de onsteking zetten zoals uncle blam zegt en ook de sproeier maat ff aanpassen, loopt die dan nog niet naar m,n zin kan ik de tandwiel verhouding aan passen.
Kan er in ieder geval weer mee vooruit bedankt.
|
|
|
|
mail2kid |
30-11-2006 10:43 |
Posts: 1905 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
Ik heb inderdaad veel verschil in toeren gebied bij de 3 en de 5.
Ik ga eerst de onsteking zetten zoals uncle blam zegt en ook de sproeier maat ff aanpassen, loopt die dan nog niet naar m,n zin kan ik de tandwiel verhouding aan passen.
Kan er in ieder geval weer mee vooruit bedankt.
is je uitlaat niet dicht???
dat had ik ook mey me tsx zakte die ook steeds in de 5 terug
|
|
Golf II styling |
|
Toontje |
30-11-2006 11:58 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
[...]
is je uitlaat niet dicht???
dat had ik ook mey me tsx zakte die ook steeds in de 5 terug
nee zit dus niet dicht ik denk toch dat ik het bij de ontsteking moet zoeken, moet er wel bij vertellen dat het een uitlaat is van een 70cc maar ik heb de doorsnee van orginele (bocht) en van de 70 opgemeten zit dus geen verschil in, volgens bromboer maakt dit geen verschil
|
|
|
|
Blijhoofd |
30-11-2006 13:14 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
nee zit dus niet dicht ik denk toch dat ik het bij de ontsteking moet zoeken, moet er wel bij vertellen dat het een uitlaat is van een 70cc maar ik heb de doorsnee van orginele (bocht) en van de 70 opgemeten zit dus geen verschil in, volgens bromboer maakt dit geen verschil
Een orginele uitlaat loopt het best op een orginele cilinder, een 70 pijp en 50 snel uitlaat geven te weinig tegendruk, ontsteking kan je bij een tsx best altijd orgineel laten staan daar rijden ze het best mee
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Toontje |
30-11-2006 13:30 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]
Een orginele uitlaat loopt het best op een orginele cilinder, een 70 pijp en 50 snel uitlaat geven te weinig tegendruk, ontsteking kan je bij een tsx best altijd orgineel laten staan daar rijden ze het best mee
goeiendag heb net beetje gesleuteld onsteking ori gezet, 50 tands achter er op gezet en krijg hem niet boven de 40, zou het dan toch aan die pijp liggen is een 70, nogmaals volgen bromboer maakt dat niet veel uit, maar ja ieder denkt daar toch weer anders over.
En als je alles moet gaan kopen word het een dure hobby.
|
|
|
|
Toontje |
30-11-2006 15:20 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
Oke bedankt voor de info, ga morgen gelijk aan de slag ten eerste met ontsteking, ik dacht dat vervroegen altijd goed was maar blijkt toch van niet, dus alleen als die snel loopt is vervroegen beter.
Sproeier maat is inderdaad standaard 67.5 (mikuni).
En wat de boete betreft m,n neefje moet eerst maar ff wennen aan tsx je als die rond de 50 rijd, daarna kan die altijd iets grooters erop zetten. Je ho.ort het nog
Zou jou nog op de hoogte houden.
Nou ik heb de onsteking gezet zoals jij eerder schreef, sproeiermaat 67.5 erin carb afgesteld, en 50 tandwiel erop en gaat nog niet harder dan rond de 40kmh.
Het enige wat het dus nog kan zijn zoals beschreven op het topic is de uitlaat is een 70, ikzelf geloof daar niet zo in maar ja tis te proberen.
|
|
|
|
koekie - Administrator |
30-11-2006 15:45 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
Zou jou nog op de hoogte houden.
Nou ik heb de onsteking gezet zoals jij eerder schreef, sproeiermaat 67.5 erin carb afgesteld, en 50 tandwiel erop en gaat nog niet harder dan rond de 40kmh.
Het enige wat het dus nog kan zijn zoals beschreven op het topic is de uitlaat is een 70, ikzelf geloof daar niet zo in maar ja tis te proberen.
wat voor uitlaat zit eronder dan ? merk?
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Toontje |
30-11-2006 16:24 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
wat voor uitlaat zit eronder dan ? merk?
kan het niet zien, ziet er uit als de orginele pijp alleen zonder roostertje aan de zijkant, de demper is een proma.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
30-11-2006 17:56 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
kan het niet zien, ziet er uit als de orginele pijp alleen zonder roostertje aan de zijkant, de demper is een proma.
er is een orginele Suzuki uitlaat waar Suzuki op staat en het type nummer *1361*, dit is een zeer goede snelle 50cc uitlaat als je die nu hebt zou ik 'm zeker houden.
Fast arrow heeft ook uitlaten gemaakt die op de Suzuki passen met bijna dezelfde vorm als de orginele uitlaat, voor hoeveel cc's weet ik niet
Proma en Gianelli hebben snelle opvoer uitlaten gemaakt waar geen merk op staat ( proma goud kleurig, gianelli zwart ) deze zijn vrij klein, proma heeft zowel een 50cc als een 70cc versie, van gianelli ken ik alleen de 50cc versie
als je er ff een foto van maakt wordt 'ie misschien herkent ?
|
|
een BF teller is sneller |
|
Toontje |
30-11-2006 18:13 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
er is een orginele Suzuki uitlaat waar Suzuki op staat en het type nummer *1361*, dit is een zeer goede snelle 50cc uitlaat als je die nu hebt zou ik 'm zeker houden.
Fast arrow heeft ook uitlaten gemaakt die op de Suzuki passen met bijna dezelfde vorm als de orginele uitlaat, voor hoeveel cc's weet ik niet
Proma en Gianelli hebben snelle opvoer uitlaten gemaakt waar geen merk op staat ( proma goud kleurig, gianelli zwart ) deze zijn vrij klein, proma heeft zowel een 50cc als een 70cc versie, van gianelli ken ik alleen de 50cc versie
als je er ff een foto van maakt wordt 'ie misschien herkent ?
nou heb net nog gekeken denk dat het een fast arrow is ziet er zelfde uit als orginele pijp maar dan zonder dat roostertje aan de zijkant, kan er ook geen type nummer op vinden en geen suzuki naam.
een fotootje van maken is voor mij acacadabra zou niet weten hoe, ze hebben het mij al een en ander uitgelegd hoe dat moet maar ben niet zo goed in het computer gebeuren thuis, sorry.
|
|
|
|
Toontje |
1-12-2006 14:36 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
nou heb net nog gekeken denk dat het een fast arrow is ziet er zelfde uit als orginele pijp maar dan zonder dat roostertje aan de zijkant, kan er ook geen type nummer op vinden en geen suzuki naam.
een fotootje van maken is voor mij acacadabra zou niet weten hoe, ze hebben het mij al een en ander uitgelegd hoe dat moet maar ben niet zo goed in het computer gebeuren thuis, sorry.
Eh heb nog een vraag aan jou, hoe kan het dat er water uit de uitlaat lekt vermengd met olie, (condenswater) vermoed ik ?
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
1-12-2006 14:43 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Toontje
[...]
Eh heb nog een vraag aan jou, hoe kan het dat er water uit de uitlaat lekt vermengd met olie, (condenswater) vermoed ik ?
waarom quote je je eige de hele tijd . mare zit er geen water in je uitlaat dan? lijkt me haast van wel.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Dit topic is 1800 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|