Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Lichten mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #40154 - Lichten mt5
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 29-11-2006 15:19 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
ot heeft als gelijkrichter dat kleine blokje en een spanningsregelaar.

nt heeft zo'n gigablok er aan hangen, das iig de gelijkrichter..

idd

zo zit het!

dus gewoon even een spanningsregelaar en gelijkrichter halen en aansluiten

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


nee alleen een gelijkrichter



dat kan niet..


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-11-2006 om 15:20 uur.
 
honda_freak 29-11-2006 15:21 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
spanningsregelaar zit er niet op. Als je alle lampjes aansluit, dus ook die van je cockpit, je knipperlicht, remlicht, echt alles dan brandt er niets door. Maar heb je alleen je achterlicht en voorlicht, dan krijgen de lampjes te veel spanning. Dus stop er een accu in van 6 of 12 volt en is het opgelost. Kost je 12 euro en je lampen blijven heel.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 29-11-2006 om 15:19 uur.


Het zit allemaal paralel aangesloten, dat betekend dat ze geen spanning van elkaar afsnoepen alleen ampere
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
S1lv3r 29-11-2006 15:23 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

idd

zo zit het!

dus gewoon even een spanningsregelaar en gelijkrichter halen en aansluiten

[...]



dat kan niet..


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-11-2006 om 15:20 uur.


want?

kan heel goed hoor.

ik heb namelijk ook op die manier een jaar rond gereden, dus alleen een gelijkrichter met accu en voor+achterlicht


Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 29-11-2006 om 15:24 uur.
 
christianos 29-11-2006 15:23 Print reply

Posts: 20445
en hoe haalt ie dan de stroompieken eruit?

je accu vind dat namelijk geen lief karweitje

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-11-2006 om 15:23 uur.
 
S1lv3r 29-11-2006 15:25 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
en hoe haalt ie dan de stroompieken eruit?

je accu vind dat namelijk geen lief karweitje

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 29-11-2006 om 15:23 uur.


mijn accu heeft daar geen problemen mee

maw: mijn accu werkt dus nog steeds ;p

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 29-11-2006 om 15:25 uur.
 
Henk-88 29-11-2006 15:25 Print reply

Posts: 26703
Ik heb wel eens gehoord dat de accu als een spanningsregelaar optreedt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
S1lv3r 29-11-2006 15:28 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik heb wel eens gehoord dat de accu als een spanningsregelaar optreedt.


idd klopt

en aangezien de spanning bij een ori mt niet hoger komt als een Voltje of 8,8 (met lichten aan) en 9,2 (met lichten uit), hoeft men zich dus niet druk te maken om doorgebrande lampjes ;P

kijk, als je dus een opgevoerder mt hebt (iig 1 die meer toeren maakt), dan kunnen er idd problemen onstaan.
 
christianos 29-11-2006 15:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik heb wel eens gehoord dat de accu als een spanningsregelaar optreedt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


mijn accu heeft daar geen problemen mee

maw: mijn accu werkt dus nog steeds ;p

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 29-11-2006 om 15:25 uur.



Het is niet goed voor je accu, en ik kan me niet inbeelden dat dat fabrieksaf wordt gemonteerd

en trouwens.. ik heb thuis meerder spanningsregelaars voor MT o.t liggen
 
Scozzisa 29-11-2006 15:29 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik heb wel eens gehoord dat de accu als een spanningsregelaar optreedt.


leuke accu heb je dan

kijk over lange termijn is het een spannningsregelaar, maar niet om de pieken op te vangen ofzo
 
honda_freak 29-11-2006 15:30 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik heb wel eens gehoord dat de accu als een spanningsregelaar optreedt.


doetie ook, maar hij is er niet voor gemaakt, dr komt een moment dat de laatste te veel is, een spanningsregelaar is er wel op gebouwd omdat deze uit mn hoofd met diodes en condensatoren werkt
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
S1lv3r 29-11-2006 15:31 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

[...]



Het is niet goed voor je accu, en ik kan me niet inbeelden dat dat fabrieksaf wordt gemonteerd

en trouwens.. ik heb thuis meerder spanningsregelaars voor MT o.t liggen


Ot heeft geen spanningsreglaar, ik heb hier een werkplaatshandboek vóór me neus liggen, en daar wordt alleen gesproken over een gelijkrichter.

Waarom zouden ze ook, de spanning komt niet hoger als 8,8V met lampen aan .

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 29-11-2006 om 15:32 uur.
 
Scozzisa 29-11-2006 15:31 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


doetie ook, maar hij is er niet voor gemaakt, dr komt een moment dat de laatste te veel is, een spanningsregelaar is er wel op gebouwd omdat deze uit mn hoofd met diodes en condensatoren werkt


condensatoren ja

icm zekeringen
 
honda_freak 29-11-2006 15:34 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


idd klopt

en aangezien de spanning bij een ori mt niet hoger komt als een Voltje of 8,8 (met lichten aan) en 9,2 (met lichten uit), hoeft men zich dus niet druk te maken om doorgebrande lampjes ;P

kijk, als je dus een opgevoerder mt hebt (iig 1 die meer toeren maakt), dan kunnen er idd problemen onstaan.


meet jij je dynamo dan maar is door, want dan klopt er iets niet. een standaard MT haalt ook makkelijk voltages boven de 12, bij zo'n ding kan je, wat zeg ik, moet je ook hoge toeren draaien
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Piere 29-11-2006 15:34 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Ot heeft geen spanningsreglaar, ik heb hier een werkplaatshandboek vóór me neus liggen, en daar wordt alleen gesproken over een gelijkrichter.

Waarom zouden ze ook, de spanning komt niet hoger als 8,8V met lampen aan .

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 29-11-2006 om 15:32 uur.


8,8V? dan zouden mijn lampen vna 12 V niet doorbranden...
 
Piere 29-11-2006 15:36 Print reply
Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


meet jij je dynamo dan maar is door, want dan klopt er iets niet. een standaard MT haalt ook makkelijk voltages boven de 12, bij zo'n ding kan je, wat zeg ik, moet je ook hoge toeren draaien


idd als ik mijn brommer gewoon laat draaien zouden den lapmpjes niets doorbranden. Maar vanaf ik in toeren ga branden ze door.
 

Dit topic is 3683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved