Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 705 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40148 - honda mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cobran 29-11-2006 10:16 Print topicpost
Posts: 85
ik heb een jaar een honda mb5.
ik heb bijna nog nooit een x goed op gereden, dan trekt ie niet goed dan rijd hij niet goed, dan stottert hij enz.

ik krijg het niet voor elkaar om mijn brommer goed te laten lopen, wat ik ook probeer.
andere cillinder stuk of 3 x al
andere carb stuk of 4
uitlaten al zat.
stel de brommer af zoals het moet, maar nooit goed.

nu heb ik weer het probleem dat na een kwartier rijden hij een beetje fatsoenlijk rijd, maar dan ben ik zowat al op school.

als hij koud is trekt hij in ze 1 niet, alleen als ik heeeeeel licht gas geef en dan moet ik die brommer zelf op toeren douwen.
dan kom ik in ze 2 weer traag op trekken duurt 15 sec ofzo voordat ik in ze 2 op toeren kom.
in ze 3 doet hij het beter en sneller, en in ze 4 valt hij terug.
als ik stul sta en ik geef gelijk volgas duurt het redelijk lang en hij stottert heel erg.
als ik klein beetje gas geef haalt hij het wel maar duurt wel ff voordat hij terug valt enz.


ben ik de enige met zoveel fucking problemen?

moest al stuk of 8 x naar huis lopen van soms 7 km dan 3 of 4 enz.

wordt je niet vrolijk van.

loopt me brommer EINDELIJK een x goed, krijg ik vastloper
ty god


vanochtend weer naar huis lopen omdat ineens me blok rateld knettert klinkt best wel eng :P

ben nu het blok aant openmaken om te kijken wat hij nou weer mankeert.

hoe krijg ik mijn honda mb eindelijk s een x goed?

setup:

50snell
13 mm keihin met sproeier 82
orginele filter
standaard snel uitlaat

wat zit er nieuw op?
bijna alles aan elektra en bijna alles aan meachanische gedeelte

wordt er para van om elke keer weer bagger te rijden.

iemand oplossing?



Dit bericht is gewijzigd door cobran op 29-11-2006 om 10:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cobran op 29-11-2006 om 10:18 uur.
 

Draky 29-11-2006 10:18 Print reply
Posts: 802
Lagers ?

Keeringen ?

Onsteking ?

Edit : Valse lucht ?

Dit bericht is gewijzigd door Draky op 29-11-2006 om 10:18 uur.
 
cobran 29-11-2006 10:21 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Draky
Lagers ?

Keeringen ?

Onsteking ?

Edit : Valse lucht ?

Dit bericht is gewijzigd door Draky op 29-11-2006 om 10:18 uur.



heb vorige week me blok nog uitelkaar gehad.
zit geen speling op krukas + lagers.

keringen zitten er 4 maanden netin.

ontsteking zou het kunnen zijn.
valse lucht zou ook heel goed kunnen

zal dit proberen, tnx draky

Dit bericht is gewijzigd door cobran op 29-11-2006 om 10:22 uur.
 
Draky 29-11-2006 10:23 Print reply
Posts: 802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cobran
[...]



heb vorige week me blok nog uitelkaar gehad.
zit geen speling op krukas + lagers.

keringen zitten er 4 maanden netin.

ontsteking zou het kunnen zijn.
valse lucht zou ook heel goed kunnen

zal dit proberen, tnx draky

Dit bericht is gewijzigd door cobran op 29-11-2006 om 10:22 uur.



Hoever heb je het blok uitmekaar liggen ? anders moet je hem ff starte en met deo bus bij de plekke spuite waar pakkingen zit .. en checke op valse lucht .. als dat niet het geval is moet het wel je onsteking zijn vanwege het stottere !
 
cobran 29-11-2006 10:28 Print reply
Posts: 85
de koppelingskap lag eraf en de koppeling zelf en nog wat tandwielen, blok is niet in 2e gegaan.

alleen toen ik m 7 maanden geleden had gereviseert.
nieuwe lagers en keeringen.

met deo gaat hij niet hoger stationair lopen als ik deo spuit, maar al kom ik in de buurt van de powerfilter "die er toen nog op zat"
viel hij wel uit.

 
Fabio 29-11-2006 10:33 Print reply

Posts: 1737
wat voor 50 snel zit er op?
 
cobran 29-11-2006 10:42 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
wat voor 50 snel zit er op?


pfff dat zou ik niet weten weten maar ik d8 een immitatie
 
Fabio 29-11-2006 11:00 Print reply

Posts: 1737
hmm, die heb ik er ook op gehad in het begin. Met deze cilinder heb ik veel problemen gehad. Niet iedereen zal het hier mee eens zijn, maarja, dat zijn mijn ervaringen. Ik heb er een vastloper mee gehad, toen laten honen en een vertex zuiger er in gedaan. Vanaf dat moment heb ik er zo'n 3000km zonder een enkel probleem er op zitten. Het is belangrijk er gewoon een goede zuiger in te doen en net iets te rijk af te stellen.

Maar kijk ook goed naar je blok en denk niet "o, dat hoeft niet vervangen te worden" kijk kritisch.

Begin bij de krukas:

- Speling big end?
- Smal end goed?
- krukaslagers goed? Als het blok open is kan je ze beter meteen vervangen.
- Daarna kijken naar de keerringen. Er mogen geen beschadigingen op zitten. En ze moeten ook goed recht er in zitten. Dit kan je misschien zien aan de krukas als je er een kleine opening ziet tussen de kruk en de keering.

Als dit in orde is, heb je mazzel

Dan is het een kwestie van een goede zuiger met nieuwe(!) veren in de cilinder stoppen. Hoeveel heeft de cilinder gelopen eigenlijk, heb je deze zelf nieuw gekocht of kwam hij bij de brommer? En een nieuwe bougie erin om makkelijk af te stellen.

Vervolgens kijken we naar de luchttoevoer. Haal je luchtfilter open. Ik heb zelf de luchtslangen ingevet tegen uitdroging en wat vloeibare pakking gebruikt om de aansluitingen goed dicht te maken. Dus waar de kromme luchtslang verbinding maakt met de ijzeren houders. Vervolgens een nieuwe filter er in gedaan, want mijn oude bestond uit een aantal kruimels. Als die van jou goed is, dan heb je dat niet nodig. Alleen er uit halen goed schoonmaken met een beetje warm water en dreft. Niet wringen! Maar gewoon in elkaar duwen en even drogen op een doekje (keukenrolpapier). Vervolgens smeer je m in de luchtfilterolie. Ik heb zelf zo'n bus olie van castrol, erg goed spul Ook de box van binnen goed schoon maken. De mijne was erg vet van binnen en alles bleef plakken. Als alles schoon is, dan alles terugplaatsen en de luchtfilter is in orde.

Dan kijken we naar de carb. Ik vind 82 sproeier een beetje aan de kleine kant, maar dat is mijn ervaring. Hij kan bij jou goed zijn. Maar je moet opnieuw afstellen want je hebt wat dingen verandert. Ik zou gewoon beginnen met sproeier 90 en als hij dan stottert ga je een maatje kleiner 89 of 88, wat er bestaat. Als je de cilinder er af hebt, maak dan ook de carb goed schoon en kijk goed naar de gasnaald of deze niet te ver versleten is. Sluit dan ook weer het aansluitrubber van de luchtfilter naar de carb aan. Let ook hier goed op of hij netjes aansluit. Als hij uitgedroogt is, vervangen.

Kijk ook alle electra na, dan bedoel ik de bobine, de ontsteking, cdi en bougiedop. Bij de bobine zorgen dat de contactjes schoon zijn(roestvrij), ook het frame roest- en verfvrij maken. De onsteking ook ff schoonmaken en kijken of er geen beschadigingen op zitten waardoor hij misschien onregelmatig stroom geeft. Zet ook de plaat op orginele stand. Dit was bij mij ook een probleem. Stekkertje van de cdi ook ff schonmaken en weer netjes aansluiten allemaal.

Dit moet je allemaal ff controleren. Ik hoor het wel van anderen als ik wat ben vergeten

Succes!

Edit: Oja, gebruik ook overal nieuwe pakkingen, gewoon om valse lucht te voorkomen. Ook bij de carb en membraan.


Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 29-11-2006 om 11:55 uur.
 
cobran 29-11-2006 11:33 Print reply
Posts: 85
nice reply

de lagers van het blok zijn helemaal goed in orde, geen speling op krukas + lagers en bigend.
keeringen zitten er net 4 maanden nieuw in.

cillinder zat bij de brommer, niet gebruikt bijna nieuw, maar zonder zuiger.
zuiger heb ik bij een brommerboer gekocht, 45 euro? :S orginele zuiger.
beetje duur voor alleen de zuiger, maar hij reed nog bagger.

filter die is nieuw die er in zit en die luchtfilter is al ingevet.

bij de elektra
nieuwe kabel boom
nieuw bobine
nieuwe dop + bougie
cdi is standaard maar heb er nog 3 van die geprobeert en rijd ook niet goed.
ontsteking is het enige probleem, weet niet of die nog goed is.
zal hem ff doormeten als het kan, ff zoeken
 
Fabio 29-11-2006 11:36 Print reply

Posts: 1737
je rijdt wel met de ontsteking dus hij zal wel ok zijn. Je moet wel kijken hoe hij is afgesteld. Bij mij stond hij te laat. Ik bleef maar zuigerveren kopen. Vliegwiel met veel moeite eraf gehaald en toen zag ik dat hij niet goed stond. Kijk daar ook naar.

Wat heb je gebruikt om je luchtfilter in te "smeren"?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 29-11-2006 om 11:37 uur.
 
cobran 29-11-2006 11:39 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
je rijdt wel met de ontsteking dus hij zal wel ok zijn. Je moet wel kijken hoe hij is afgesteld. Bij mij stond hij te laat. Ik bleef maar zuigerveren kopen. Vliegwiel met veel moeite eraf gehaald en toen zag ik dat hij niet goed stond. Kijk daar ook naar.

Wat heb je gebruikt om je luchtfilter in te "smeren"?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 29-11-2006 om 11:37 uur.


onsteking staat op tijd en heb m ook vervroegd geprobeert, niet veel verschil

maar las net bij http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/84

punt klopt wel
 
Fabio 29-11-2006 11:40 Print reply

Posts: 1737
Je had nog andere cilinders liggen? welke als ik vragen mag?
 
cobran 29-11-2006 11:42 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Je had nog andere cilinders liggen? welke als ik vragen mag?


70 cc athena
 
Fabio 29-11-2006 11:50 Print reply

Posts: 1737
hmm, je hebt zeker geen orginele 50cc liggen? Bij mij doet die het altijd, hoe bagger ik 'm ook afstel.

Heb je al gekeken hoe hij loopt met die athena? Want als het probleem ligt bij de cilinder dan zijn het maar een aantal dingen die het kunnen zijn, te weinig compressie door:

- versleten zuiger(veren)
- versleten cilinder
- cilinder slecht getuned
- groeven/krassen

Misschien een stootrand in de cilinder waardoor je die vastloper kreeg. Dus, hoe is de compressie? Haal de zuigerveren van de zuiger en stop ze in de cilinder. Zoals ze ook om de zuiger zitten, dan kan je zien hoeveel slotspeling je hebt. Dit mag niet meer dan 1mm zijn, want dan zijn ze versleten.

Hoe staat het met het membraan?

 
cobran 29-11-2006 12:00 Print reply
Posts: 85
op die 70 reed hij redelijk, maar met een 70 red je makkelijk meer dan 65 km/h het duurde beetje lang voordat hij daarop zat.
en als ik volgas in ze 1, 2, 3 of 4 reed en gaf zomaar gas terug dan lijkt het net dat als je in een keer dat je terug schakel, als je begrijpt wat ik bedoel.

stootrand zit er niet in
speling tussen zuiger en cillinder is minder dan 1 mm

voor het membraam had ik metalen klepjes, maar had polini carbon kleppen gehaald, maar ik keek zo naar die kleppen en viel me op dat 1 van die 2 kleppen met een minikiertje openstaat, maar volgens een vriend van me maakt dat niet uit want als je gas geeft gaan ze toch beide open.

 
Fabio 29-11-2006 12:10 Print reply

Posts: 1737
ja, maar wat gebeurt er bij tweetakt? de kleppen gaan open, maar ook dicht. Ze gaan dicht op het moment dat dez uiger naar boven gaat en er een explosie plaats vind. Je kleppen moeten dan dicht zijn, anders gaat de kracht van explosie door de inlaat terug naar je carb. Kan je net zo goed je uitlaat eraf halen Ze horen helemaal dicht te gaan, daar dient het membraan voor Dat kiertje veroorzaakt al je problemen. Haal even de kleppenstoppers er af probeer het kiertje te dichten door ze opnieuw te positioneren. Plaats dan de 50cc imi met je zuiger, een goed membraan, carb met ong sproeier 85 (ik vind 82 toch iets te klein) en ga dan een stukje rijden.

Maare, is je blok al helemaal in elkaar?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 29-11-2006 om 12:12 uur.
 

Dit topic is 3167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved