Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Klant is koning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 742 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40094 - Klant is koning
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wulff190 24-11-2006 20:28 Print topicpost
Posts: 1
Hallo,

Ik heb mijn oude Puch Maxi-S weer in top staat gebracht.
Omdat de onderdelen steeds schaarser worden, had ik besloten nog twee blokken rij klaar te maken.
Ik wou er iets apparts van maken, dus ging ik op zoek naar een kickstart race koppeling en een trekstart.
Deze vond ik beide bij HZ-Bromshop.
Ik heb al honderden onderdelen besteld bij http://www.mopshop.de/, http://www.puchmaxi.nl
http://www.de-brommershop.com/ , http://www.puchforumshop.nl , 50cc.nl enz enz.
Ik wist al dat deze shops, correct waren en op tijd leveren, maar bij HZ-Bromshop had ik nog niet eerder
besteld.
De kickstart race koppeling koste 75 euro en er werd bij aangegeven dat er verschillende veren bij zouden zitten.
Ik dacht toen nog, nou dat zal wel een bijzonder stukje zijn voor dat geld.
De trekstart koste 65 euro.
Deze onderdelen heb ik via het online programma aangevraagd, maar kreeg geen reactie.
Na twee keer mailen kreeg ik akkoord om beide onderdelen samen vooruit te betalen.
Dit heb ik toen meteen gedaan en begon me naar anderhalve week af te vragen, waarom mijn orders nog steeds op
e status "in behandeling" stond op de HZ-Bromshop website.
Daarom stuurde ik over twee weken tijd 6 mailtjes, waar ik geen antwoord op kreeg.
Daarna besloot ik te gaan bellen en bij de eerste keer werd mij verteld dat het geld niet binnen was.
Ik vroeg waarom dat dit dan niet aan mij gemailt werd, maar ik kreeg geen duidelijk antwoord.
Uiteraard had ik drie weken daarvoor al betaald en stuurde het bank bewijs via de mail door.
Toen ik wederom geen reactie kreeg, begon ik al een raar gevoel te krijgen.
En dus belde ik nogmaals op, en de persoon gaf me te kennen dat hij het vreemd vond en het meteen ging

onderzoeken,
Maar er gebeurde weer niets en daarom belde ik weer op .
Toen werd mij verteld dat het vandaag nog verstuurd zou worden.
Na weer een weekend wachten, besloot ik maar weer te bellen.
De jongen die ik toen sprak vertelde dat hij niet begreep waarom het niet verstuurd was en zou het persoonlijk
oplossen en dezelfde dag nog versturen.
Twee dagen later sprak ik deze persoon weer en hij was geiriteerd dat ik weer belde.
"ja,ja het wordt vandaag verstuurd" .

3 dagen later, na anderhalve maand wachten kreeg ik een pakketje.
Het eerste wat ik tussen het opvul materiaal zag liggen was een totaal veroest vliegwiel.
Wat bleek, de totaal versleten en gebruikte aandrijf as van de trekstart, zat helemaal scheef op een vliegwiel gemonteerd.
Dit was duidelijk een gebruikt produkt en naar mijn mening niets waard, maar goed.
Ik snel verder uitpakken en vond mijn race koppeling.
Dit bleek geen kickstart koppeling, maar een knijp koppeling te zijn.
Er zaten geen veertjes bij, was niet simetrisch en slecht afgewerkt.
Het bleek bij nader onderzoek een originele 2 schoens koppeling te zijn en daar hadden ze in gezaagd en
geslepen tot er twee remschoenen in passen.
De remschoenen hebben geen ophanging en houden elkaar vast dmv de originele remveren.
Ik heb dit nog niet eerder gezien en ziet er heeeel onbetrouwbaar uit.
Nogmaals op de website stond een compleet andere koppeling met losse veren.
Ook dit ding is naar mijn mening niets waard.

Daarop stuurde ik een mailtje, waarin ik aangaf dat ik 135 euro had betaald voor tweede hands ondeugelijke producten.
Uiteraard kreeg ik hierop geen reactie.
Vervolgens schreef ik weer een formele uitgebreide mail en kreeg toen letterlijk zoals het hier staat dit antwoord:
"dan is dan dat niet goed gegaan stuur maar retour"
En net als in alle voorgaande mail, stond er weer geen naam of groet bij, laat staan hoofdletters en leestekens.

Inmiddels had ik al een maagzweer van het mailen en bellen .
Ik heb de spullen gehouden, ik wou het mezelf niet meer aandoen met deze mensen te handelen.
Ik besloot dat ik 135 euro had betaald voor een "les" in "vertrouw niet zomaar iedere webshop als deze er mooi
uit ziet".

Dit moest ik even kwijt.
Ik wil HZ-bromshop niet beledigen met deze post.
Hiermee wil ik alleen aangeven hoe onpersoonlijk internet is en dat je in een winkel wel weet wat je krijgt.

Groeten,

Martin

PS: mijn bestelling staat nu een maand nadat ik het pakket ontving nog steeds op "in behandeling"



 

Henk-88 24-11-2006 20:37 Print reply

Posts: 26703
Ja, dit is te lullig voor woorden.
Het is om dit soort gebeurtenissen dat ik voorzichtig ben met het kopen via internet en het laten opsturen.
Als iets duurder is dan 50 euro ga ik er persoonlijk heen om de zooi te checken, waar het dan ook is in NL.
Jij weet nu waarom ik dat doe.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
homoet exhaust 24-11-2006 20:38 Print reply
Posts: 399
nou ik zelf vin het zelfs in die zaak een kut gedoe want ze naaien je waar je bij sta...
ik had een remslang besteld voor me mb en heb er 3 weken op gew8 en toen ik er maar us langs ging werd ie ter plekke voor me gemaakt dus der was in de 3 weken niks gebeurd.

ik koop daar nooit meer wat
wat een kutzaak
 
As I get older, the faster I used to be...
Mopar 24-11-2006 20:45 Print reply

Posts: 4772
Verdomme, je had gewoon langs moeten gaan.

Doe het alsnog en haal je gelijk, als ze moeilijk gaan lopen doen ga je gewoon zeggen dat je hun naam zwart/belachelijk gaat maken, door het verhaal te verspijden op internet

Als dat niet helpt, tjah, jammer dan..
 
mcdronkz 24-11-2006 20:57 Print reply

Posts: 32777
Heb je HZ bromshop ook al de kans gegeven om hier een reactie te geven ?
 
Tombrom 24-11-2006 20:57 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
wwei, had ik toch gelijk, k had me post al weggehaald... omdat ik dacht dat het niet klopte


klopte wel

maar nu weer ff on topic

ff alle bewijzen die je hebt van dat je dat besteld hebt ff bij elkaar verzamelen en uit rpinten

en dan er gewoon heen gaan das de enigste oplossing denk ik
 
Djeep 24-11-2006 21:01 Print reply

Posts: 8621
Staat er ergens een samenvatting?

Die goser vraagt of je de shizzle terug wil sturen en dan doe je dat niet..

Is er geen adres waar je langs kan ofso?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
senda freak 24-11-2006 21:01 Print reply
Posts: 171
Dit is inderdaad vervelend en niet netjes van deze zaak. Ik werk zelf bij een bedrijf dat tuningsonderdelen verkoopt, o.a. via internet. Daar 'ontwerp' ik het gedeelte van de shop voor intern gebruik, om bestellingen te bekijken, klanten te beheren etc.

Ik bestel zelf ook redelijk vaak dingen via internet en betaal vrijwel altijd met vooruitbetaling. Maar waar ik altijd naar kijk: welk systeem gebruiken ze! Onze eigen shop bestaat uit een zelf ontwikkeld systeem, met een database met 1 miljoen auto types erachter. Dit kost duizenden euro's per jaar en dat zegt al wel iets over de prioriteit van de verkoop via internet.

Als je bij bijvoorbeeld HZ bromshop kijkt zie je bij de winkelwagen staan "Shopping cart powered by Cart32". Als ik dat zie koop ik niets! Ze maken dan namenlijk gebruik van een (meestal gratis) universeel systeem. Het opzetten van zo'n webshop is eigenlijk net zo simpel als een programma installeren, alleen het vullen van de shop kost tijd en geld, maar meestal gebeurd dit door 13 jarige buurjongens.

Dus een tip: als je iets koopt via internet kijk dan altijd wat voor systeem de website bekijkt en hoe het geintegreerd is in de website! Het opzetten van een webshop is namenlijk heel simpel maar om ook achter de schermen alles werkend te hebben is veel moeilijker! (En dat zie je hier dan ook weer )

Wat je nu denk het beste kunt doen is met je pa (of tenminste een ouder iemand) langs dit bedrijf te gaan. Naar 'de baas' vragen en met hem tot een oplossing komen (jij je geld contant terug en hij z'n troep terug, en hij moet de gemaakte kosten dan maar betalen want hij levert niet wat er afgesproken is).

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 24-11-2006 om 21:06 uur.
 
Officieel Team DR teambaas... www.drekracers.nl
jeroen55 24-11-2006 21:05 Print reply

Posts: 326
ja ik heb het ook gehad. ook bij die schijt hz bromschop.
ik had ruim 100 euro betaalt
voor een krukas en kreeg een 2e hands
 
mtx r2
mcdronkz 24-11-2006 21:12 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda freak
Als je bij bijvoorbeeld HZ bromshop kijkt zie je bij de winkelwagen staan "Shopping cart powered by Cart32". Als ik dat zie koop ik niets! Ze maken dan namenlijk gebruik van een (meestal gratis) universeel systeem. Het opzetten van zo'n webshop is eigenlijk net zo simpel als een programma installeren, alleen het vullen van de shop kost tijd en geld, maar meestal gebeurd dit door 13 jarige buurjongens.

Dus een tip: als je iets koopt via internet kijk dan altijd wat voor systeem de website bekijkt en hoe het geintegreerd is in de website! Het opzetten van een webshop is namenlijk heel simpel maar om ook achter de schermen alles werkend te hebben is veel moeilijker! (En dat zie je hier dan ook weer )


slightly offtopic:

Vergeet niet, niet elke persoon die verstand heeft van geldzaken en handel heeft ook verstand van het bouwen van webshops. Kant en klare systemen voldoen meestal prima, en de enige reden zoiets uit te laten besteden is omdat je dusdanig veel wensen hebt dat het makkelijker is om iets helemaal opnieuw te maken, dan een bestaand systeem aan te passen. Bovendien draait alles in de handel om één ding: geld. Wat denk je dat het laten bouwen van een webshop kost ? Met 5000 euro ben je bij een bedrijf écht niet klaar hoor. En voor een brommerzaak is dat een grote investering die ze er niet zomaar uit hebben. Voor bol.com of wehkamp.nl wordt dat heel anders.

Op dit moment ontwikkel ik ook een webshop, voor een bedrijf dat een aardige wishlist heeft als het gaat om dingen die je in de gebruikelijke systemen niet tegenkomt. De prijs is echt een lachertje, als ik een halve euro per uur verdien mag ik al in m'n handen klappen, maar ik vind het leuk om te doen, en ik doe er met name een hoop ervaring mee op, vooral betalingsverkeer en dergelijke. Er komt echt een hoop bij kijken, en als je van een beproefd concept gebruikt maakt wil dat écht niet zeggen dat het sowieso onverstandig is om er te gaan shoppen.
 
ludo 24-11-2006 21:30 Print reply

Posts: 894
ik heb presies het zelfde probleem en ik probeer nu ook op te lossen
maar na mij idee gaat dat niet gebeuren
 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
KaWaReZ 24-11-2006 22:03 Print reply

Posts: 20582
leuk dat men hier reageert, maar gaarne gewoon ONtopic?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
erwinko 24-11-2006 22:31 Print reply

Posts: 1012
uhh, je hebt groot gelijk!!
HZ, kutwinkel eerste klas!

geven je ALTIJD verkeerd spul mee.

jammergenoeg hier enigste brommerboer die veel spul op vooraad heeft :S
en je er dus elke keer weer heen moet als je wat nodig hebt..

kom ik voor een zuiger voor mn nsr, hebben ze scooter zuiger in nsr zuiger verpakking

ding kwam 3 mm boven cilinder uit en die kerel keihard volhouden dat ik het moest opvullen met voetpakkingen

en ze geven inderdaad wel een 2dehands spul als "nieuw" spul mee :S


 
mcdronkz 24-11-2006 22:33 Print reply

Posts: 32777
Leuk dat we hier HZ gaan bashen, ik zal ze een mail sturen waarin ze uitnodig om deel te nemen aan de discussie hier op het forum.

done.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 24-11-2006 om 22:36 uur.
 
Furiuzz 24-11-2006 22:42 Print reply

Posts: 3659
Mensen geven alleen hun kant van het verhaal, en dan zie je maar hoe je het opneemt.
Maar hoe kan Hz nou een weerwoord geven op het verhaal van Wulff190 geven ?
 
Terror,Tuning,Team
Baasbas 24-11-2006 22:49 Print reply
Posts: 2176
Onzin, hij heeft al zovaak contact gezocht en nog op verschillende manieren ook.. Hoezo zou hij nog een keer op een reactie moeten wachten voor hij eens lekker z'n hart kan luchten? Heb zelf ook wel met paupershops te maken gehad. Ze hebben zat kansen gehad om hun fouten recht te zetten, hebben ze niet gedaan. Nou, dan verdien je een bash-topic imho


edit: TS -> eh, ik weet niet waar je woont, maar langsgaan (zonder meteen te gillen en krijsen) met je ouders zou ik je adviseren

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 24-11-2006 om 22:52 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 4041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved