Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok slaat vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 701 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40091 - Blok slaat vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mishi 24-11-2006 16:07 Print topicpost

Posts: 264
Mijn broer heeft een Rieju RR en dus een AM6 blok. Nou was zijn zuiger een keer versleten en had hij gelijk zijn cilinder laten honen. Deze was warmgelopen en heeft hij een nieuwe 50cc imi gekocht. Ook gelijk smalleind lagertje. Toen hij die cilinder erop had gelegd liep hij na nog geen 10km weer vast Maar zijn kickstarter kon daarna gewoon rond. Dus toen had ik zijn cilinder eraf gehaald een eens gekeken. Zag er nog goed uit. Dus ik weer alles erop gedaan en weer rijden, sloeg hij weer ineens vast, ik uit laten rijden en weer proberen te kickstarten en hij liep gewoon weer.

Ik denk dat het niet aan de cilinder en zuiger ligt, omdat de kickstarter het gewoon doet en in zijn vrij kan je gas geven wat je wil...maar zodra je gaat rijden merk je dat het niet goed is...Hij schakelt ook heel zwaar!!

Wie weet waar het aan kan liggen?
 

Makrolon 24-11-2006 16:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mishi
Mijn broer heeft een Rieju RR en dus een AM6 blok. Nou was zijn zuiger een keer versleten en had hij gelijk zijn cilinder laten honen. Deze was warmgelopen en heeft hij een nieuwe 50cc imi gekocht. Ook gelijk smalleind lagertje. Toen hij die cilinder erop had gelegd liep hij na nog geen 10km weer vast Maar zijn kickstarter kon daarna gewoon rond. Dus toen had ik zijn cilinder eraf gehaald een eens gekeken. Zag er nog goed uit. Dus ik weer alles erop gedaan en weer rijden, sloeg hij weer ineens vast, ik uit laten rijden en weer proberen te kickstarten en hij liep gewoon weer.

Ik denk dat het niet aan de cilinder en zuiger ligt, omdat de kickstarter het gewoon doet en in zijn vrij kan je gas geven wat je wil...maar zodra je gaat rijden merk je dat het niet goed is...Hij schakelt ook heel zwaar!!

Wie weet waar het aan kan liggen?



is het misschien een idee om eens te kijken of het oliepompje nog werkt?
 
KTM 525 EXC Supermoto
2takt Gangster 24-11-2006 16:14 Print reply

Posts: 1147
koppelt verder goed dn???
 
segeren 24-11-2006 16:16 Print reply

Posts: 376
Zit er wel de goede olie in het blok (10w40). En de juiste hoeveelheid. Daarom kan hij zwaar schakelen. Maar als hij iedere keer stopt zou je dan niet eens kijken waar het door zou kunnen komen voordat je alles verneukt.
Krijgt hij ook 2-takt olie? dat iedere keer stoppen is denk ik een warmloper. Dan hoeft de cilinder niet beschadigd te zijn maar je moet wel kijken waardoor het komt natuurlijk.
 
mishi 24-11-2006 16:16 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
koppelt verder goed dn???


Ja, ik vond hem wel rottig koppelen. Heel zwaar en schokkerig zeg maar, je kan hem bijna niet laten slippen. Maar hij heeft er ook nieuwe platen in gezet en ik weet niet hoe hij altijd gekoppeld heeft...
 
mishi 24-11-2006 16:18 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: segeren
Zit er wel de goede olie in het blok (10w40). En de juiste hoeveelheid. Daarom kan hij zwaar schakelen. Maar als hij iedere keer stopt zou je dan niet eens kijken waar het door zou kunnen komen voordat je alles verneukt.
Krijgt hij ook 2-takt olie? dat iedere keer stoppen is denk ik een warmloper. Dan hoeft de cilinder niet beschadigd te zijn maar je moet wel kijken waardoor het komt natuurlijk.


Dat is dus ook mijn vraag
Ik zal eens aan hem vragen hoelang geleden hij de olie heeft bijgevuld
 
Almer 24-11-2006 16:50 Print reply

Posts: 3325
Hmm, hij slaat onder het rijden vast... Normaal heeft je vliegwiel wel aardig moment dus zou er aardige kracht bij komen kijken wil ie in 1x vast staan... Dus ik denk iets van je koppeling omdat deze eigenlijk het grootst is in je hele blok, en dus ook veel moment heeft... Haal zowiezo je blok maar uitelkaar
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 24-11-2006 17:12 Print reply

Posts: 20445
ligt er niks in je krukasholte van het monteren van je nieuwe zuiger?
 
Jelmer MX 24-11-2006 17:17 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mishi
[...]


Dat is dus ook mijn vraag
Ik zal eens aan hem vragen hoelang geleden hij de olie heeft bijgevuld

of je mietert alle olie der gewoon effe uit
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-11-2006 17:22 Print reply

Posts: 10835
denk dat het probleem ergens in de versnellingsbak zit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Moped Macho 24-11-2006 17:25 Print reply

Posts: 2037
Hoeveel kilomoter heeft het blokje al gelopen? Dit is misschien een mooie reden om het meteen te reviseren. Kun je ook mooi meteen kijken wat er loos is

Wanneer kwam het, nadat hij de koppelingsplaten vervangen had?

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 24-11-2006 om 17:25 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Ollie 24-11-2006 18:20 Print reply

Posts: 2468
Controleer of de centrale moer van je koppelingshuis vastzit, als die losloopt drukt ie zichzelf vast tegen het carter.

 
benellifan 24-11-2006 18:35 Print reply
Posts: 1553
dan staat ie meestal niet in 1x stil
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Moped Macho 24-11-2006 18:35 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
dan staat ie meestal niet in 1x stil

Nou, echt wel
Als het maar hard genoeg gaat, dan stopt ie er echt wel mee hoor

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 24-11-2006 om 18:35 uur.
 
Boerenkool om half 10.
mishi 25-11-2006 16:28 Print reply

Posts: 264
Het is al opgelost
Hij is dan automonteur maar hij heeft nog nooit van L-veren gehoord

Dus kan worden gesloten

 
richard3 25-11-2006 16:45 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mishi
Het is al opgelost
Hij is dan automonteur maar hij heeft nog nooit van L-veren gehoord

Dus kan worden gesloten




L veren ?


 
op naar de grote brommers

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved