Het is nu alweer n tijdje terug, maar m'n nsr is weer gefixt!
Het probleem was dus de ontsteking wat ik al verwachtte. Het bleek dat (geen flauw idee hoe dat ineenkeer kan), m'n spoel en mijn cdi beide tegelijk stuk waren. Dus't vliegwiel eraf gehaald, en er een nieuwe spoel ingedaan, en een nieuwe imitatie cdi aangesloten. Toen startte 'ie wel maar liep zeer slecht. Ik mijn geld teruggevraagd, en nogmaals maar dit keer ergens anders 'n imitatie cdi gehaald, die het op zijn beurt ook weer slecht deed, wel wat beter, maar k kreeg niet meer toeren op d teller als 5000. Ik heb deze 2e cdi ook nog by iemand anders op zijn honda mt5 getest, maar daar klonk de motor ook niet goed met deze cdi. Dus ik heb toen bijna overwogen om een nieuwe originele honda cdi te kopen voor 130 euro, maar mijn advies nooit doen! via marktplaats of dergelijke kun je ze veel goedkoper regele, en het probleem, bleek later d bobine te zijn er hoorde namelijk een nieuwe bobine by de imitatie cdi, duszz dat is ook een optie.
Ik d8 ffn handig om te weten als j hetzelfde probleem hebt,
Groete Sander
|