Quote:Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Het heeft er veel mee te maken maar is toch offtopic maar mijn auto heeft twee bobines en géén verdelerkap en vonkt wel degelijk elke krukasomwenteling.
En dat terwijl alle mengsel al in de cilinder is maar wel op het moment dat de druk het laagst is.. hmm dàt vind ik wèl boeiend.
Heb je een voorbeeld van zo'n 2takt meercilinder?
edit: het voorbeeld staat hieronder al, zelfs m'n eigen TSX heeft dat :S
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 26-11-2006 om 3:37 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
een mt cdi vervroegt of verlaat niet.
is gewoon 1 vast ontstekingspunt.
net als contactpunten, das ook 1 vast punt zegmaar.
rede dat een mt cdi sloom is komt doordat er een condensator (ala eurobegrenzer) is ingebouwd.
als je die eruit kan wippen issie dus sneller. maar das bijna nie te doen.
er zijn wel cdi's voor mt die wel een goede curve hebben.
o.a. de daytona cdi, en de posh cdi. die gaan beide vervroegen meen ik.
je ziet bij sommige curves ook dat het ontstekingstijdstip eerst vervroegd word, tot het punt waar het max. vermogen ligt, en dat ze na dat punt van topvermogen weer het tijdstip gaan verlaten.
dit is trouwens de curve van de hpi.
die vervroegt dus alleen maar:
de hpi verlaat toch, gaat toch naar 0 graden voorontsteking toe of ben ik nou gek
hij gaat idd eerst naar maximale voorontstekingshoek en zakt vervolgens helemaal terug naar 0 graden, hij is dus vanaf 2000 toeren alleen maar aan het verlaten.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 27-11-2006 om 10:28 uur.