Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - 2takt cdi op 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #40077 - 2takt cdi op 4takt
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 12978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ploe 26-11-2006 17:08 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Het heeft er veel mee te maken maar is toch offtopic maar mijn auto heeft twee bobines en géén verdelerkap en vonkt wel degelijk elke krukasomwenteling.

afbeelding


maar zonder dolle is dit een auto??????????
geintje wel gaaf man die bullbar
 
www.placeonearth.nl
John Huijben 26-11-2006 17:11 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


En dat terwijl alle mengsel al in de cilinder is maar wel op het moment dat de druk het laagst is.. hmm dàt vind ik wèl boeiend.
Heb je een voorbeeld van zo'n 2takt meercilinder?

edit: het voorbeeld staat hieronder al, zelfs m'n eigen TSX heeft dat :S

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 26-11-2006 om 3:37 uur.


jup.
mijn yamaha rd200 heeft dit ook geloof ik.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
De Schout 26-11-2006 22:56 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
een mt cdi vervroegt of verlaat niet.
is gewoon 1 vast ontstekingspunt.
net als contactpunten, das ook 1 vast punt zegmaar.

rede dat een mt cdi sloom is komt doordat er een condensator (ala eurobegrenzer) is ingebouwd.
als je die eruit kan wippen issie dus sneller. maar das bijna nie te doen.
er zijn wel cdi's voor mt die wel een goede curve hebben.
o.a. de daytona cdi, en de posh cdi. die gaan beide vervroegen meen ik.

je ziet bij sommige curves ook dat het ontstekingstijdstip eerst vervroegd word, tot het punt waar het max. vermogen ligt, en dat ze na dat punt van topvermogen weer het tijdstip gaan verlaten.

dit is trouwens de curve van de hpi.
die vervroegt dus alleen maar:

http://www.hpi.be/068_2006_2curves.gif



Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 25-11-2006 om 18:10 uur.


de hpi verlaat toch, gaat toch naar 0 graden voorontsteking toe of ben ik nou gek
 
tune tweak fiddle bang bummer
bart de scootergek 27-11-2006 10:28 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


de hpi verlaat toch, gaat toch naar 0 graden voorontsteking toe of ben ik nou gek



hij gaat idd eerst naar maximale voorontstekingshoek en zakt vervolgens helemaal terug naar 0 graden, hij is dus vanaf 2000 toeren alleen maar aan het verlaten.


Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 27-11-2006 om 10:28 uur.
 
Honda RC-33
ploe 27-11-2006 17:30 Print reply

Posts: 635
oei veel verschillende meningen
ik gaat morgen ff kijken met een ocilloscoop en een frequentie teller kijken wat het nu precies doet

dit is trouwens ook te zien met een scooplamp en de streepjes op je vliegwiel

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 27-11-2006 om 17:31 uur.
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 12978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved