Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #40077 - 2takt cdi op 4takt
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 12944 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Moped Macho |
23-11-2006 15:27 |
Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ik heb een Skyteam ST50, alles is ontgrensd/vergroot (schuimfilter, 19mm carb, dikke uitlaat met dikke demper en cilinder-pet met grote kanalen).
Ik rij nog met de orginele cdi die overigens niet begrensd is. Nu heb ik echter het idee dat ie bovenin toeren inhoudt (ja ik heb alles optimaal afgesteld).
Zou het daarom een optie zijn om er een 2takt cdi erop te zetten (bijv van een honda MT) waardoor ie eventueel beter in toeren komt en/of een betere ontstekingscurve heeft waardoor ie meer vermogen krijgt?
Nee, gaat niet werken. Heeft oa. ander vliegwiel dus ander ontstekingtijdstip enzo.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
spinechiller |
23-11-2006 15:42 |
Posts: 509 |
idd, anders hadden alle brommers hetzelfde vliegwiel/cdi
|
|
honda cr project... |
|
Moped Macho |
23-11-2006 15:48 |
Posts: 2037 |
Ja, ik weet niet zeker of het daaraan ligt. Lijkt me alleen wel logisch. Maar ik weet wel dat het niet werkt
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
L2R-R2L |
23-11-2006 15:53 |
Posts: 1553 |
er zijn ook verschillende cdi's tekoop voor jou brommer.
check daxdodo.nl eens of loefbromfietsen.nl of leertouwer.(nl??) zoek anders op google er zijn zeker weten ook gewoon snelle cdi units tekoop
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
the ghansman |
23-11-2006 15:54 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
idd, anders hadden alle brommers hetzelfde vliegwiel/cdi
Ik heb wel eens een honda MT cdi op mijn andere viertaktje (jincheng) geprobeerd daar liep ie toen wel op, maar ik heb er toen nooit mee gereden dus weet niet of ie er beter op loopt.
Maar, stel dat het dus wel zou lopen, is dan de ontstekingscurve van een 2takt-cdi gunstiger dan een 4takt-cdi?
Quote: er zijn ook verschillende cdi's tekoop voor jou brommer.
check daxdodo.nl eens of loefbromfietsen.nl of leertouwer.(nl??) zoek anders op google er zijn zeker weten ook gewoon snelle cdi units tekoop
Jah dat weet ik, maar ik heb nog een hondaMT cdi liggen vandaar.
Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 23-11-2006 om 15:55 uur.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Frysk |
23-11-2006 15:56 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
[...]
Ik heb wel eens een honda MT cdi op mijn andere viertaktje (jincheng) geprobeerd daar liep ie toen wel op, maar ik heb er toen nooit mee gereden dus weet niet of ie er beter op loopt.
Maar, stel dat het dus wel zou lopen, is dan de ontstekingscurve van een 2takt-cdi gunstiger dan een 4takt-cdi?
[...]
Jah dat weet ik, maar ik heb nog een hondaMT cdi liggen vandaar.
Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 23-11-2006 om 15:55 uur.
aansluiting hetzelfde ?
zoja
prop hem erop en zie wat er gebeurt
want dat van het vliegwiel gelul klopt niet helemaal 100%
want ik kan mijn cdi van NSR op : peugeot buxy en peugeot 103 electronic stoppen
loopt hetzelfde
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-11-2006 om 15:57 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mcdronkz |
23-11-2006 15:56 |
Posts: 32777 |
Pak een CDI van een MT (kost hooguit 5 euro), zet 'm erop en probeer te rijden. Beetje initiatief tonen kan geen kwaad volgens mij ?
|
|
|
|
fordrwd4ever |
23-11-2006 16:00 |
Posts: 107 |
Andersom werkt ook, dus het zou moeten kunnen.
Mijn AR50 had 2 x achter elkaar een kapotte cdi unit.
(daar kom je dus pas achter als je al een nieuwe bobine gehaald hebt....)
Ik heb gewoon 1 van een Honda Dax imitatie erop gezet, kostte 22,50
Het rijdt prima, geen last van inhouden, ook niet op hoge toeren.
|
|
Idiot outside, but why? |
|
the ghansman |
23-11-2006 16:03 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Pak een CDI van een MT (kost hooguit 5 euro), zet 'm erop en probeer te rijden. Beetje initiatief tonen kan geen kwaad volgens mij ?
Dit zal ik dit weekend dan maar eens proberen.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
the ghansman |
23-11-2006 18:26 |
Posts: 227 |
Ik kon toch niet wachten en heb zonet al ff de cdi's gewisseld; eerst startte ie niet, de startmotor kon blijkbaar niet genoeg toeren maken om de motor te laten aanslaan. Maar toen ik de kickstarter een flinke kick gaf startte ie toch nog.
Volgens mij betekend dit dus dat de ontsteking nu iets eerder is komen te staan, wat dus gunstig zou kunnen zijn voor hogere toerentallen .
Ik heb er nog niet op gereden maar in zn vrij klinkt het allemaal prima hij komt bovenin toeren, maar dat deed ie natuurlijk met de vorige cdi ook wel in zn vrij.
Morgen zal ik kijken hoe ie nu rijdt.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
23-11-2006 18:44 |
Posts: 10835 |
kan best dat hij nu geen vermogen meer heeft.
Dat had ik ook toen ik een wallaroo cdi op mijn mt had aangesloten.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Joostvdw |
23-11-2006 19:09 |
Posts: 4789 |
ik zou hier niet mee gaan rijden
zover ik weet, moet een 4takt hoger in toeren verlaten voor meer vermogen en een 2takt vervroegen, als je dus de ene cdi op de andere zet, gaat dat niet werken
een ori 4takt heeft ook een vervroegend vliegwiel, zet je dat mechanisme vast, start hij moeilijker en loopt hij beter bovenin omdat hij niet meer vervroegd (moeilijker starten is btw vroeger)
ik ben hier echter niet 100% van op de hoogte, dus zoek het alsjeblieft goed na! verkeerd onstekingstijdstip kan een hoop kapot maken...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
bereheer |
23-11-2006 19:26 |
Posts: 1901 |
onsteking moet voor beide motoren vervroegt worden op hoge toeren. Een mt ontsteking gaat niet lukken, omdat die een vonk geeft bij iedere ronde, bij een viertakt moet dat om de twee rondes zijn. misschien dat je alleen cdi kunt overzetten ofzow
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
the ghansman |
24-11-2006 15:25 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
kan best dat hij nu geen vermogen meer heeft.
Dat had ik ook toen ik een wallaroo cdi op mijn mt had aangesloten.
Haha jah ik heb er inmiddels ff een stukkie op gereden, hij wou helemaal niet meer bovenin toeren komen en hij had indedaad veel minder vermogen. Maar het loopt wel!!
Maar ik heb toch mijn oude cdi-tje er weer opgezet....voor de zekerheid .
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Uncle BLAM |
24-11-2006 16:32 |
Posts: 1025 |
een goede ( snelle ) CDI gaat vervroegen bij hogere toeren,
de CDI kan geen vonk gaan geven voor het signaal komt ( de CDI is niet helderziend )
dat is op te lossen door de onsteking op b.v. 20 graden voorontsteking af te stellen en dan gaat de bobine bij lage toeren verlaten en bij hogere toeren steeds minder verlaten tot íe de vonk gelijk met het signaal geeft
dit kan per CDI verschillen en waarschijlijk moet je daar rekening mee houden bij het afstellen van de ontsteking
|
|
een BF teller is sneller |
|
Dit topic is 12944 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|