Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - 2takt cdi op 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #40077 - 2takt cdi op 4takt
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 12944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the ghansman 23-11-2006 15:23 Print topicpost

Posts: 227
Ik heb een Skyteam ST50, alles is ontgrensd/vergroot (schuimfilter, 19mm carb, dikke uitlaat met dikke demper en cilinder-pet met grote kanalen).
Ik rij nog met de orginele cdi die overigens niet begrensd is. Nu heb ik echter het idee dat ie bovenin toeren inhoudt (ja ik heb alles optimaal afgesteld).

Zou het daarom een optie zijn om er een 2takt cdi erop te zetten (bijv van een honda MT) waardoor ie eventueel beter in toeren komt en/of een betere ontstekingscurve heeft waardoor ie meer vermogen krijgt?
 
Altijd druk met heelveel niks

Moped Macho 23-11-2006 15:27 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ik heb een Skyteam ST50, alles is ontgrensd/vergroot (schuimfilter, 19mm carb, dikke uitlaat met dikke demper en cilinder-pet met grote kanalen).
Ik rij nog met de orginele cdi die overigens niet begrensd is. Nu heb ik echter het idee dat ie bovenin toeren inhoudt (ja ik heb alles optimaal afgesteld).

Zou het daarom een optie zijn om er een 2takt cdi erop te zetten (bijv van een honda MT) waardoor ie eventueel beter in toeren komt en/of een betere ontstekingscurve heeft waardoor ie meer vermogen krijgt?

Nee, gaat niet werken. Heeft oa. ander vliegwiel dus ander ontstekingtijdstip enzo.
 
Boerenkool om half 10.
spinechiller 23-11-2006 15:42 Print reply

Posts: 509
idd, anders hadden alle brommers hetzelfde vliegwiel/cdi
 
honda cr project...
Moped Macho 23-11-2006 15:48 Print reply

Posts: 2037
Ja, ik weet niet zeker of het daaraan ligt. Lijkt me alleen wel logisch. Maar ik weet wel dat het niet werkt
 
Boerenkool om half 10.
L2R-R2L 23-11-2006 15:53 Print reply

Posts: 1553
er zijn ook verschillende cdi's tekoop voor jou brommer.
check daxdodo.nl eens of loefbromfietsen.nl of leertouwer.(nl??) zoek anders op google er zijn zeker weten ook gewoon snelle cdi units tekoop
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
the ghansman 23-11-2006 15:54 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
idd, anders hadden alle brommers hetzelfde vliegwiel/cdi


Ik heb wel eens een honda MT cdi op mijn andere viertaktje (jincheng) geprobeerd daar liep ie toen wel op, maar ik heb er toen nooit mee gereden dus weet niet of ie er beter op loopt.

Maar, stel dat het dus wel zou lopen, is dan de ontstekingscurve van een 2takt-cdi gunstiger dan een 4takt-cdi?

Quote:
er zijn ook verschillende cdi's tekoop voor jou brommer.
check daxdodo.nl eens of loefbromfietsen.nl of leertouwer.(nl??) zoek anders op google er zijn zeker weten ook gewoon snelle cdi units tekoop


Jah dat weet ik, maar ik heb nog een hondaMT cdi liggen vandaar.

Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 23-11-2006 om 15:55 uur.
 
Altijd druk met heelveel niks
Frysk 23-11-2006 15:56 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
[...]


Ik heb wel eens een honda MT cdi op mijn andere viertaktje (jincheng) geprobeerd daar liep ie toen wel op, maar ik heb er toen nooit mee gereden dus weet niet of ie er beter op loopt.

Maar, stel dat het dus wel zou lopen, is dan de ontstekingscurve van een 2takt-cdi gunstiger dan een 4takt-cdi?

[...]


Jah dat weet ik, maar ik heb nog een hondaMT cdi liggen vandaar.

Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 23-11-2006 om 15:55 uur.



aansluiting hetzelfde ?
zoja
prop hem erop en zie wat er gebeurt


want dat van het vliegwiel gelul klopt niet helemaal 100%
want ik kan mijn cdi van NSR op : peugeot buxy en peugeot 103 electronic stoppen
loopt hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-11-2006 om 15:57 uur.
 
giggitybyte
mcdronkz 23-11-2006 15:56 Print reply

Posts: 32777
Pak een CDI van een MT (kost hooguit 5 euro), zet 'm erop en probeer te rijden. Beetje initiatief tonen kan geen kwaad volgens mij ?
 
fordrwd4ever 23-11-2006 16:00 Print reply
Posts: 107
Andersom werkt ook, dus het zou moeten kunnen.

Mijn AR50 had 2 x achter elkaar een kapotte cdi unit.
(daar kom je dus pas achter als je al een nieuwe bobine gehaald hebt....)

Ik heb gewoon 1 van een Honda Dax imitatie erop gezet, kostte 22,50
Het rijdt prima, geen last van inhouden, ook niet op hoge toeren.
 
Idiot outside, but why?
the ghansman 23-11-2006 16:03 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Pak een CDI van een MT (kost hooguit 5 euro), zet 'm erop en probeer te rijden. Beetje initiatief tonen kan geen kwaad volgens mij ?


Dit zal ik dit weekend dan maar eens proberen.
 
Altijd druk met heelveel niks
the ghansman 23-11-2006 18:26 Print reply

Posts: 227
Ik kon toch niet wachten en heb zonet al ff de cdi's gewisseld; eerst startte ie niet, de startmotor kon blijkbaar niet genoeg toeren maken om de motor te laten aanslaan. Maar toen ik de kickstarter een flinke kick gaf startte ie toch nog.
Volgens mij betekend dit dus dat de ontsteking nu iets eerder is komen te staan, wat dus gunstig zou kunnen zijn voor hogere toerentallen .
Ik heb er nog niet op gereden maar in zn vrij klinkt het allemaal prima hij komt bovenin toeren, maar dat deed ie natuurlijk met de vorige cdi ook wel in zn vrij.
Morgen zal ik kijken hoe ie nu rijdt.
 
Altijd druk met heelveel niks
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-11-2006 18:44 Print reply

Posts: 10835
kan best dat hij nu geen vermogen meer heeft.
Dat had ik ook toen ik een wallaroo cdi op mijn mt had aangesloten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joostvdw 23-11-2006 19:09 Print reply

Posts: 4789
ik zou hier niet mee gaan rijden

zover ik weet, moet een 4takt hoger in toeren verlaten voor meer vermogen en een 2takt vervroegen, als je dus de ene cdi op de andere zet, gaat dat niet werken

een ori 4takt heeft ook een vervroegend vliegwiel, zet je dat mechanisme vast, start hij moeilijker en loopt hij beter bovenin omdat hij niet meer vervroegd (moeilijker starten is btw vroeger)

ik ben hier echter niet 100% van op de hoogte, dus zoek het alsjeblieft goed na! verkeerd onstekingstijdstip kan een hoop kapot maken...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
bereheer 23-11-2006 19:26 Print reply

Posts: 1901
onsteking moet voor beide motoren vervroegt worden op hoge toeren. Een mt ontsteking gaat niet lukken, omdat die een vonk geeft bij iedere ronde, bij een viertakt moet dat om de twee rondes zijn. misschien dat je alleen cdi kunt overzetten ofzow
 
bloaze manne, meej diene woage!
the ghansman 24-11-2006 15:25 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
kan best dat hij nu geen vermogen meer heeft.
Dat had ik ook toen ik een wallaroo cdi op mijn mt had aangesloten.


Haha jah ik heb er inmiddels ff een stukkie op gereden, hij wou helemaal niet meer bovenin toeren komen en hij had indedaad veel minder vermogen. Maar het loopt wel!!
Maar ik heb toch mijn oude cdi-tje er weer opgezet....voor de zekerheid .
 
Altijd druk met heelveel niks
Uncle BLAM 24-11-2006 16:32 Print reply

Posts: 1025
een goede ( snelle ) CDI gaat vervroegen bij hogere toeren,
de CDI kan geen vonk gaan geven voor het signaal komt ( de CDI is niet helderziend )
dat is op te lossen door de onsteking op b.v. 20 graden voorontsteking af te stellen en dan gaat de bobine bij lage toeren verlaten en bij hogere toeren steeds minder verlaten tot íe de vonk gelijk met het signaal geeft

dit kan per CDI verschillen en waarschijlijk moet je daar rekening mee houden bij het afstellen van de ontsteking

 
een BF teller is sneller

Dit topic is 12944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved