OmafietS |
20-11-2006 22:16 |
Posts: 7472 |
Silicine spray er tussen, en dan rustig met de hamer tikjes geven, zodat de cilinder los schrikt
|
|
|
|
Name of Steel |
20-11-2006 22:17 |
Posts: 3532 |
veel in overvloed overspuiten metWD40..
Dit een aantal keren herhalen ( met tussenpauzes van 15 min of meer )
en rustig met een rubbere hamer rondom lostikken
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-11-2006 22:23 |
Posts: 10835 |
proberen de tapeinden beetje in de rondte te draaien met contramoer erop. Als je compressor hebt de rotzooi zoveel mogelijk wegspuiten.
Verwarmen wil ook weleens helpen.
En WD40 idd
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Name of Steel |
20-11-2006 23:06 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
proberen de tapeinden beetje in de rondte te draaien met contramoer erop. Als je compressor hebt de rotzooi zoveel mogelijk wegspuiten.
Verwarmen wil ook weleens helpen.
En WD40 idd
het oppervlakte van je tapeinde is zo klein... dat et daar echt niet muur vast roesten kan.. het zit gewoona aant blok vast..
door met een compressor te gaan blazen heb je een grote kans dat je zooi je blok in gaat blazen, kan niet de bedoeling zijn toch?
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
-alex_m- |
21-11-2006 9:50 |
Posts: 146 |
toevallig een tomos??
zo heb ik die van een vriend van mij losgemaakt.
je koopt een plaatje staal van 1 cm dik. zet die op de tapeindes van je cilinder. pak een poelietrekker die groot genoeg is. zet die twee lange kanten achter je koelribben. en dan draaien.
edit: ohja veel wd40 gebruiken en kijk uit dat de koelribben niet afbreken.
Dit bericht is gewijzigd door -alex_m- op 21-11-2006 om 9:50 uur.
|
|
|
|
xbmaster |
21-11-2006 10:20 |
Posts: 164 |
of je tikt even RUSTIG met een platte schroevendraaier tussen de onderkant van je cilinder en je motorblok... maar ga het niet forceren. Als je dat aan elke kant een klein beetje doet schrikt ie wel los...
Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 21-11-2006 om 10:20 uur.
|
|
Verkeersdrempels zijn gay !! |
|
-alex_m- |
21-11-2006 11:19 |
Posts: 146 |
dat dacht ik dus ook, maar als je cilinder dat te vast zit sla je een deuk in je cilinder of carter.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-11-2006 11:21 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
het oppervlakte van je tapeinde is zo klein... dat et daar echt niet muur vast roesten kan.. het zit gewoona aant blok vast..
door met een compressor te gaan blazen heb je een grote kans dat je zooi je blok in gaat blazen, kan niet de bedoeling zijn toch?
ooit een tomos van 15 jaar oud van dichtbij gezien?
Of een mt met ori cilinder die jarenlang door de modder heeft gecrosst?
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-11-2006 om 11:21 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
BlackHonda |
21-11-2006 12:14 |
Posts: 1115 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
ooit een tomos van 15 jaar oud van dichtbij gezien?
Of een mt met ori cilinder die jarenlang door de modder heeft gecrosst?
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-11-2006 om 11:21 uur.
neej vertel
|
|
|
|
Almer |
21-11-2006 13:36 |
Posts: 3325 |
Tomos? Bekend probleem!
Diesel derop spuiten wil ook wel es helpen! Verder, tsja... ik heb der wel es een cilinder om doorgeflext Die zat ook vastgeroest, dus eerst alle tapeinden doorboren, nog niet los, dus toen de cilinder maar !
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
g4mer |
21-11-2006 15:08 |
Posts: 494 |
tomos kan idd lkkr vast roesten.
had ik dus ook met een blok daar zaten de tapeinden samen geroest met de cilinder.
slijp tol kan wonderen doen.
maar ligt er aan wat je wil houden?
als het om de cil gaat en blok niet boeit is het makkelijkst om blok open te slijpen.
anders moet je idd met een middeltje oid het los zien te krijgen.
en btw bij een tomos cil kan je best wel flinke meppen geven hoor.
heb ik ook gedaan en die tomos doet het nog steeds goed
|
|
|
|
bart de scootergek |
21-11-2006 15:08 |
Posts: 8916 |
idd, bekend probleem voor tomos, ik heb toen met een eindje hout ertussen gewoon de cilinder rondom los gemept en zoals gezegt veel wd40 oid gebruiken.
edit: lees net dat ik woord vergeten was .
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-11-2006 om 16:42 uur.
|
|
Honda RC-33 |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
21-11-2006 16:23 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
of je tikt even RUSTIG met een platte schroevendraaier tussen de onderkant van je cilinder en je motorblok... maar ga het niet forceren. Als je dat aan elke kant een klein beetje doet schrikt ie wel los...
Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 21-11-2006 om 10:20 uur.
en vervolgens cilinder + carter weg kunnen gooien omdat het amper tot slecht meer wilt afdichten als je de boel weereens monteren wil
|
|
|
|
MarcelT |
21-11-2006 16:40 |
Posts: 14 |
Cilinder warm maken met een gasbrander en zachtjes met een rubberhamer tikjes geven, zal dat niet werken? Door het warm maken zet de cilinder iets uit
Laten schrikken door er vervolgens koud water overheen te gooien zou ik echter niet proberen.
|
|
|
|
christianos |
21-11-2006 16:41 |
Posts: 20445 |
ooee niet laten schrikken, dan schrik je straks hoe je cilinder eruit ziet
|
|
|
|