Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cillinder vastgeroest op blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40056 - Cillinder vastgeroest op blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Riejumenneke 20-11-2006 22:14 Print topicpost
Posts: 43
hoe kan ik nou het beste een vastgeroeste cillinder(echt ieselijk vast) het veiligste losmaken??
thx
 
JuSt ToO fAsT

OmafietS 20-11-2006 22:16 Print reply

Posts: 7472
Silicine spray er tussen, en dan rustig met de hamer tikjes geven, zodat de cilinder los schrikt
 
Name of Steel 20-11-2006 22:17 Print reply

Posts: 3532
veel in overvloed overspuiten metWD40..

Dit een aantal keren herhalen ( met tussenpauzes van 15 min of meer )

en rustig met een rubbere hamer rondom lostikken
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-11-2006 22:23 Print reply

Posts: 10835
proberen de tapeinden beetje in de rondte te draaien met contramoer erop. Als je compressor hebt de rotzooi zoveel mogelijk wegspuiten.

Verwarmen wil ook weleens helpen.

En WD40 idd
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Name of Steel 20-11-2006 23:06 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
proberen de tapeinden beetje in de rondte te draaien met contramoer erop. Als je compressor hebt de rotzooi zoveel mogelijk wegspuiten.

Verwarmen wil ook weleens helpen.

En WD40 idd



het oppervlakte van je tapeinde is zo klein... dat et daar echt niet muur vast roesten kan.. het zit gewoona aant blok vast..

door met een compressor te gaan blazen heb je een grote kans dat je zooi je blok in gaat blazen, kan niet de bedoeling zijn toch?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
-alex_m- 21-11-2006 9:50 Print reply
Posts: 146
toevallig een tomos??
zo heb ik die van een vriend van mij losgemaakt.

je koopt een plaatje staal van 1 cm dik. zet die op de tapeindes van je cilinder. pak een poelietrekker die groot genoeg is. zet die twee lange kanten achter je koelribben. en dan draaien.

edit: ohja veel wd40 gebruiken en kijk uit dat de koelribben niet afbreken.

Dit bericht is gewijzigd door -alex_m- op 21-11-2006 om 9:50 uur.
 
xbmaster 21-11-2006 10:20 Print reply

Posts: 164
of je tikt even RUSTIG met een platte schroevendraaier tussen de onderkant van je cilinder en je motorblok... maar ga het niet forceren. Als je dat aan elke kant een klein beetje doet schrikt ie wel los...



Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 21-11-2006 om 10:20 uur.
 
Verkeersdrempels zijn gay !!
-alex_m- 21-11-2006 11:19 Print reply
Posts: 146
dat dacht ik dus ook, maar als je cilinder dat te vast zit sla je een deuk in je cilinder of carter.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-11-2006 11:21 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



het oppervlakte van je tapeinde is zo klein... dat et daar echt niet muur vast roesten kan.. het zit gewoona aant blok vast..

door met een compressor te gaan blazen heb je een grote kans dat je zooi je blok in gaat blazen, kan niet de bedoeling zijn toch?


ooit een tomos van 15 jaar oud van dichtbij gezien?

Of een mt met ori cilinder die jarenlang door de modder heeft gecrosst?

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-11-2006 om 11:21 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BlackHonda 21-11-2006 12:14 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ooit een tomos van 15 jaar oud van dichtbij gezien?

Of een mt met ori cilinder die jarenlang door de modder heeft gecrosst?

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-11-2006 om 11:21 uur.

neej vertel
 
Almer 21-11-2006 13:36 Print reply

Posts: 3325
Tomos? Bekend probleem!

Diesel derop spuiten wil ook wel es helpen! Verder, tsja... ik heb der wel es een cilinder om doorgeflext Die zat ook vastgeroest, dus eerst alle tapeinden doorboren, nog niet los, dus toen de cilinder maar!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
g4mer 21-11-2006 15:08 Print reply

Posts: 494
tomos kan idd lkkr vast roesten.
had ik dus ook met een blok daar zaten de tapeinden samen geroest met de cilinder.
slijp tol kan wonderen doen.

maar ligt er aan wat je wil houden?
als het om de cil gaat en blok niet boeit is het makkelijkst om blok open te slijpen.

anders moet je idd met een middeltje oid het los zien te krijgen.

en btw bij een tomos cil kan je best wel flinke meppen geven hoor.
heb ik ook gedaan en die tomos doet het nog steeds goed
 
bart de scootergek 21-11-2006 15:08 Print reply

Posts: 8916
idd, bekend probleem voor tomos, ik heb toen met een eindje hout ertussen gewoon de cilinder rondom los gemept en zoals gezegt veel wd40 oid gebruiken.

edit: lees net dat ik woord vergeten was .

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-11-2006 om 16:42 uur.
 
Honda RC-33
SCHOENENPOETSERSMURF 21-11-2006 16:23 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
of je tikt even RUSTIG met een platte schroevendraaier tussen de onderkant van je cilinder en je motorblok... maar ga het niet forceren. Als je dat aan elke kant een klein beetje doet schrikt ie wel los...



Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 21-11-2006 om 10:20 uur.

en vervolgens cilinder + carter weg kunnen gooien omdat het amper tot slecht meer wilt afdichten als je de boel weereens monteren wil

 
MarcelT 21-11-2006 16:40 Print reply
Posts: 14
Cilinder warm maken met een gasbrander en zachtjes met een rubberhamer tikjes geven, zal dat niet werken? Door het warm maken zet de cilinder iets uit
Laten schrikken door er vervolgens koud water overheen te gooien zou ik echter niet proberen.
 
christianos 21-11-2006 16:41 Print reply

Posts: 20445
ooee niet laten schrikken, dan schrik je straks hoe je cilinder eruit ziet

 

Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved