Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 28mm carburateur ,problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40051 - 28mm carburateur ,problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rocket Rico 20-11-2006 10:35 Print topicpost

Posts: 478
Ik heb nu een 28mm mikuni onder me mt, maar het past voor geen meter. Eerst met een gare slang ertussen nu had ik hem maar direct op spruitstuk gezet; alleen staat hij nu nogal scheef, maakt dit veel uit voor de prestaties??

Kan je trouwens zo je oliepompje er afhalen of moest je daarvoor nog iets veranderen ofzo (staat me vaag iets van bij) ??

Welke 28mm carbs passen trouwens wel normaal onder een honda mtje (die mikuni is veel te groot)???


mvg,
Rico
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

hond mb 20-11-2006 10:52 Print reply

Posts: 528
hoe scheef staat die carburateur?
welke hoek ongeveer op het membraamuitgang.
oliepomp kun je dacht ik zo af draaien
moet je aleen wel weer wat in maken zodat de olie er niet uit kan
ik heb er een kurk in zitten
 
Fabio 20-11-2006 13:29 Print reply

Posts: 1737
misschien is het verstandig om meteen het witte tandwiel eruit te halen. Bij mij werd namelijk het tandwiel vermorzeld met een geblokkeerd blok tot gevolg.
 
MTX-speed 20-11-2006 14:36 Print reply

Posts: 1229
Oliepomp kun je er zo afhalen, maar vergeet niet het gat af te stoppen. Anders kan er namelijk vuil in je blok komen of kan er olie UIT je blok komen. Het tandwiel (aandrijving in het blok) kun je in principe laten zitten. Het is echt wel onnodig en kan er dus uit. Daarvoor zul je wel je koppelingsdeksel even eraf moeten halen.

Wat betreft die carburateur: Over het algemeen dient een carburateur horizontaal te hangen. Een klein beetje scheef maakt dan ook niet zoveel uit.
Met een 24mm spruitstuk is een 28mm carburateur een beetje overbodig. Ik raad aan eerst eens met een 24mm of 22mm de boel eens goed lopend te krijgen. Zo te zien aan de filmpjes kan er nogal wat aan verbeterd worden. Een MT met een 110 of 125cc moet namelijk op het gas op zijn achterwiel trekken, met gemak.
Heb je er toch wel een vroege ontsteking opzitten? Een B9-bougie? Die cilinders zouden normaal moeten janken en krijsen.
Vaak doet de grootte van een een carburateur er niet eens toe, het gaat puur om het afstellen; daar is veel meer mee te winnen. Grote carburateurs hebben vaak zelfs het nadeel dat je brommer meer gaat zuipen terwijl hij niet eens zoveel sneller wordt.

Probeer daarbij er ook voor te zorgen dat je in ieder geval een GROOT luchtfilter gebruikt. Daarnaast moet de het spruitstuk weer zo kort mogelijk blijven om een goede gasreactie te verkrijgen. Ook de diameter van het spruitstuk moet weer niet groter zijn dan die van de carburateur, kortom; die slang die er bij jouw tussen zit is ook verre van ideaal.

succes ermee!
 
hasj volle gasj 20-11-2006 17:46 Print reply

Posts: 735
een vriend heeft altijd een 28mm micuni gehad met mallossi spruitstuk,
miss een 28mm kehin D-slide proberen
 
BlackHonda 20-11-2006 17:59 Print reply

Posts: 1115
vraagje tussendoor:

kheb me oliepomp er nog op, maar heb em niet in gebruik kan ik dan evengoed dat tandwiel weglaten in me blok @ de carterzijde?
 
koekie - Administrator 20-11-2006 18:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackHonda
vraagje tussendoor:

kheb me oliepomp er nog op, maar heb em niet in gebruik kan ik dan evengoed dat tandwiel weglaten in me blok @ de carterzijde?


jup.. gat in je carter ff richtmaken..
 
Haaks de hoek om!
zundapp vaoper 21-11-2006 16:58 Print reply

Posts: 38
Ik heb nu op mn mb een 26mm dell'ortho zitten. Hij hangt er haast horizontaal onder en het maakt niets uit voor de prestaties.

Er passen haast geen 28 mm carbs onder een mt als je een malossi spruitstuk hebt. Dan komt meestal de bovenkant van je carb tegen een framebuis aan oid. Daarom kun je het beste zelf een spruitstukje maken voor een 28 mm carb zodat je carb rechter boven je blok komt te hangen en dus het frame niet raakt. En voor de rest zou ik je aanraden om een goed filter te kopen (malossi, hebo, metrakit, twin-air o.i.d.)

 
zak mar zegge
Rocket Rico 22-11-2006 16:01 Print reply

Posts: 478
Dus als ik het goed begrijp zijn er geen 28mm die normaal onder een mtje passen ?????
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
S1lv3r 22-11-2006 16:19 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
Dus als ik het goed begrijp zijn er geen 28mm die normaal onder een mtje passen ?????


jewel, maar dat hangt vooral van het spruitstuk af.
 
Rocket Rico 22-11-2006 16:35 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


jewel, maar dat hangt vooral van het spruitstuk af.



vertel, welke spruitstukje kan je dan het best gebruiken? is een malossi spruit niet goed?
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Sypie_Honda 22-11-2006 16:36 Print reply

Posts: 13830
je moet een zelf maken
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
S1lv3r 22-11-2006 16:38 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
[...]



vertel, welke spruitstukje kan je dan het best gebruiken? is een malossi spruit niet goed?


je opent dit topic niet voor niks lijkt me, das zal wel niet goed zijn ofzo ;p

je moet gewoon 1 vinden/maken waarmee de carb niet zo schuin hangt dat ie gaat lekken. zolang die niet lekt is er niks aan het handje. (tenzij die er dus helemaal niet onder past)
 

Dit topic is 1618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved