Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx 80r cilinder op mt5 blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40039 - mtx 80r cilinder op mt5 blok?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 19-11-2006 9:49 Print reply

Posts: 9667
dus een aluminium ophoogplaat zo te horen?
 
<10.000 posts
bikkeltje 19-11-2006 9:58 Print reply

Posts: 2380
wat is de drijfstanglengte van een mtx 80r? en anders moet je ff poortmapje maken en ff gaan rekenen met deze lengte. EN met lengte icm plaatjes. Zo kun je de timingen al beter maken
 
mblover 19-11-2006 10:22 Print reply

Posts: 5391
Is die slag wel hetzelfde???
Meet hem eens op, hij zal een boring moeten hebben van 49 a 50mm, klopt dat?
 
- Han - 19-11-2006 10:37 Print reply

Posts: 9667
mt5 en mtx slag is hetzelfde (41.4) Alleen de slag van een mt8 is groter dus de krukas kan ik gewoon houden zoals die is? (dus mt8 kruk is geen optie, en ik weet ok nie of die past)

drijfstanglengte:
Honda MT/B 50 80 / 82
Honda MBX 91

dit staat ook al op de vorige blz en de beginpost maar slag is hetzelfde en de drijfstanglengte is wat anders. Hoe kan je dan berekenen hoe hoog de ophoogplaat moet zijn?
 
<10.000 posts
bikkeltje 19-11-2006 10:44 Print reply

Posts: 2380
met timingen kun je denk et best kijken hoe ze moeten zijn. Moet je ze eerst uitrekenen met een mtx-80R slag, dan met een mt-5 slag en dan ff gaan proberen voor verschil enz.
 
mblover 19-11-2006 10:46 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
mt5 en mtx slag is hetzelfde (41.4) Alleen de slag van een mt8 is groter dus de krukas kan ik gewoon houden zoals die is? (dus mt8 kruk is geen optie, en ik weet ok nie of die past)

drijfstanglengte:
Honda MT/B 50 80 / 82
Honda MBX 91

dit staat ook al op de vorige blz en de beginpost maar slag is hetzelfde en de drijfstanglengte is wat anders. Hoe kan je dan berekenen hoe hoog de ophoogplaat moet zijn?


MT50 slag en mtx80 slag hetzelfde?
Nja zal wel aan mij liggen, ik dacht dat je je verkeek en dat mtx50 hetzelfde was als mt5
 
brommercrazy 19-11-2006 11:07 Print reply

Posts: 2594
Tapeinden komen niet overeen.
Cilinder past niet in blok, dat moet je uitfrezen, ik vraag me af of je iets overhoud.
Hoe wil je het doen met de koelkanalen, koeling en waterpomp?
Begin er niet aan, gaat veel tijd en moeite in zitten.
 
- Han - 19-11-2006 11:19 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Tapeinden komen niet overeen.
Cilinder past niet in blok, dat moet je uitfrezen, ik vraag me af of je iets overhoud.
Hoe wil je het doen met de koelkanalen, koeling en waterpomp?
Begin er niet aan, gaat veel tijd en moeite in zitten.


wat jij nou zegt heb ik allemaal aan gedacht, dat lijkt mij nou het simpelste ongeveer.

Aangezien ik wss een ophoogplaat nodig heb, maak ik gewoon de plaat passend op het mt5 blok, met draadeinden waardoor een mtx cilinder erop past.

Volgens mij kan je nog genoeg uitfrezen zoals ik keek, en trouwens zoveel hoeft er dacht ik ook nie weg

En kwa koelkanalen, daaar pak ik gewoon een waterpomp van een scooter (minarelli). Die staat hier op de site hoe je dat moet maken dus lijkt me geen probleem.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


MT50 slag en mtx80 slag hetzelfde?
Nja zal wel aan mij liggen, ik dacht dat je je verkeek en dat mtx50 hetzelfde was als mt5


Ik heb een keer dat bestand van john huiben gedownload (link staat in zen profiel) en daar staat dat dat hetzelfde is



 
<10.000 posts
brommercrazy 19-11-2006 11:27 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


wat jij nou zegt heb ik allemaal aan gedacht, dat lijkt mij nou het simpelste ongeveer.

Aangezien ik wss een ophoogplaat nodig heb, maak ik gewoon de plaat passend op het mt5 blok, met draadeinden waardoor een mtx cilinder erop past.

[...]



Hoe wil je de plaat dan vastzetten op het blok?
 
- Han - 19-11-2006 11:29 Print reply

Posts: 9667
Gewoon in de originele tapeinden, en dan gaten in de ophoogplaat maken met draad erin dat ik daar tapeinden ik kan zetten en daar de mtx cilinder erop

Ik heb nou nog een 'oefen' cilinder dus er mag wat aan vermaakt worden. (als ik alles er netjes op het zitten koop ik een andere)

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-11-2006 om 11:30 uur.
 
<10.000 posts
SCHOENENPOETSERSMURF 19-11-2006 12:12 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


wat jij nou zegt heb ik allemaal aan gedacht, dat lijkt mij nou het simpelste ongeveer.

Aangezien ik wss een ophoogplaat nodig heb, maak ik gewoon de plaat passend op het mt5 blok, met draadeinden waardoor een mtx cilinder erop past.

Volgens mij kan je nog genoeg uitfrezen zoals ik keek, en trouwens zoveel hoeft er dacht ik ook nie weg

En kwa koelkanalen, daaar pak ik gewoon een waterpomp van een scooter (minarelli). Die staat hier op de site hoe je dat moet maken dus lijkt me geen probleem.

[...]


Ik heb een keer dat bestand van john huiben gedownload (link staat in zen profiel) en daar staat dat dat hetzelfde is




die mooie waterpomp faq mag eigenlijk wel een keer weg gegooit worden aangezien dat NIET werkt

op de manier dat ie op je blok gemonteerd zit doet die hele pomp gewoon niks
heb er 1 liggen met ooit hetzelfde idee maar na het erop zetten van een dremel bleek dat ie gewoon niet meer pompte wanneer je hem dezelfde richting als het vliegwiel laat draaien



 
bikkeltje 19-11-2006 12:14 Print reply

Posts: 2380
miss kun je anders gewoon een elektrische pomp nemen. Van een caravan ofzo...zijn van die kleintjes. MOet je wel 12V accu hebben
 
- Han - 19-11-2006 12:17 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

die mooie waterpomp faq mag eigenlijk wel een keer weg gegooit worden aangezien dat NIET werkt

op de manier dat ie op je blok gemonteerd zit doet die hele pomp gewoon niks
heb er 1 liggen met ooit hetzelfde idee maar na het erop zetten van een dremel bleek dat ie gewoon niet meer pompte wanneer je hem dezelfde richting als het vliegwiel laat draaien





minarelli waterpomp heeft toch rechte tandjes? Dus het maakt toch niet uit welke kant die op draaid?

Of een electrische idd, van de koeling vind ik geen probleem, eerder die cilinder er goed op krijgen

 
<10.000 posts
driver004 19-11-2006 12:18 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
miss kun je anders gewoon een elektrische pomp nemen. Van een caravan ofzo...zijn van die kleintjes. MOet je wel 12V accu hebben


een reich pomp dus zon blauwe
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
bikkeltje 19-11-2006 12:20 Print reply

Posts: 2380
kzal niet weten hoe hij heet mr zo'n blauwe ja
 

Dit topic is 3666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved