Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx 80r cilinder op mt5 blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40039 - mtx 80r cilinder op mt5 blok?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 19-11-2006 0:05 Print topicpost

Posts: 9667
Ik was net zo aan het frotten en toen kwam ik nog een watergekoelde 80 cilinder tegen (van een mtx r1, staat op GE3 79cc) Nou vroeg ik me af of het mee zou kunnen vallen om die cilinder pas te maken op een mt5 blok? Ik weet dat de cilinder niet past maar die gaten zijn ook wel (professioneel) uit te boren. Maar wat ik me afvraag:
1: moet me carters aangepast worden?
2: Moet ik een andere krukas/drijfstang?
3: Andere dingen waar ik op moet letten?

Gr. Han

nog ff wat meer gevonden:

mt5 en mtx slag is hetzelfde (41.4) Alleen de slag van een mt8 is groter dus de krukas kan ik gewoon houden zoals die is? (dus mt8 kruk is geen optie, en ik weet ok nie of die past)

drijfstanglengte:
Honda MT/B 50 80 / 82
Honda MBX 91

Dus zou ik er een krukas van een mbx in moeten zetten? (of is de drijfstang ook genoeg?)

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-11-2006 om 9:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-11-2006 om 9:15 uur.
 
<10.000 posts

Moped Macho 19-11-2006 0:08 Print reply

Posts: 2037
De slag is heel anders, dus je zult waarschijnlijk een alu opvulblokje moeten hebben ofzo.
 
Boerenkool om half 10.
- Han - 19-11-2006 0:09 Print reply

Posts: 9667
is een krukas van een mt8/mtx80 niet genoeg?
 
<10.000 posts
ArjanDJ 19-11-2006 0:11 Print reply
Posts: 19
gewoon een mt8 blokje kopen dus.
 
- Han - 19-11-2006 0:11 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArjanDJ
gewoon een mt8 blokje kopen dus.


is ook weer zo simpel. Ik zoek iets wat niemand heeft en avondjes mee op kan vullen.
 
<10.000 posts
Moped Macho 19-11-2006 0:12 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
is een krukas van een mt8/mtx80 niet genoeg?
Krukas van mt8/mb8 gaat niet passen

 
Boerenkool om half 10.
- Han - 19-11-2006 0:13 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]
Krukas van mt8/mb8 gaat niet passen



ow ook lekker kut. Iemand andere ideeen?

(ik ga nou slapen dus ik lees dit morge wel weer)
 
<10.000 posts
Moped Macho 19-11-2006 0:15 Print reply

Posts: 2037
Ja, als de slag groter is, alu opvulblokje tussen je voetpakking en cilinder. Als de slag kleiner is, cilinder onderaan afschuren zeg maar.
 
Boerenkool om half 10.
timoty-dt 19-11-2006 0:17 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Ja, als de slag groter is, alu opvulblokje tussen je voetpakking en cilinder. Als de slag kleiner is, cilinder onderaan afschuren zeg maar.

afdraaien lijkt me iets sneller,mooier en beter gaan
 
kut voetbal
- Han - 19-11-2006 0:17 Print reply

Posts: 9667
toevallig lees ik di nog maar

mt5 en mtx slag is hetzelfde (41.4) Alleen de slag van een mt8 is groter dus de krukas kan ik gewoon houden zoals die is?

ow alleen dit:
drijfstanglengte
Honda MT/B 50 80 / 82
Honda MBX 91

mbx en mtx r1 blok zijn dacht ik hetzelfde?

dus een drijfstang van een mbx/r1 blok dan?

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-11-2006 om 0:18 uur.
 
<10.000 posts
Moped Macho 19-11-2006 0:32 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
[...]

afdraaien lijkt me iets sneller,mooier en beter gaan
Ja, dat bedoel ik.

 
Boerenkool om half 10.
SCHOENENPOETSERSMURF 19-11-2006 1:31 Print reply
Posts: 1226
jullie weten dat je met ophogen en afdraaien werklijk NIKS verandert aan de slag

zelfde voor de drijfstang lengte



dus bij verschillende slag ed krijg je timingen waar je niet blij van wordt

gewoon dat ding verkopen en een leuke passende ciinder kopen ...

 
BIET 19-11-2006 1:47 Print reply

Posts: 22355
pannekoeke en bier, jammie
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
khpoppema 19-11-2006 7:16 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
toevallig lees ik di nog maar

mt5 en mtx slag is hetzelfde (41.4) Alleen de slag van een mt8 is groter dus de krukas kan ik gewoon houden zoals die is?

ow alleen dit:
drijfstanglengte
Honda MT/B 50 80 / 82
Honda MBX 91

mbx en mtx r1 blok zijn dacht ik hetzelfde?

dus een drijfstang van een mbx/r1 blok dan?

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-11-2006 om 0:18 uur.



dat klopt allemaal

dus inprincipe is je drijfstanglengte niet optimaal

verder moet je dus de gaten bewerken

en je carters ook zeer hevig, ik weet niet of je zoveel vlees heb.

en verder betwijfel ik of je krukas en lagers het leuk vinden.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
- Han - 19-11-2006 9:13 Print reply

Posts: 9667
Er komt gewoon een originele 80r cilinder op dan, dus niks geen malossi of getuned of dergelijke.

Ik had ook al een oude zuiger op me kruk gezet en in principe past het redelijk maar ik denk ook wel dat er een stuk van me carters afmoet.

Maar weet iemand of ik dan een andere drijfstang moet?
 
<10.000 posts
bikkeltje 19-11-2006 9:42 Print reply

Posts: 2380
andere drijfstang kun je gewoon laten persen bij een beetje tuning bedrijf. Kost alleen wel duur. Duss ik zou gewoon een opvulblokje nemen als de drijfstanglengte groter moet worden, dan heb je gelijk meer vlees om de kanalen beetje zelfde te maken.

verder wel leuk projectje succes ermee
 

Dit topic is 3664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved