Name of Steel |
18-11-2006 23:14 |
Posts: 3532 |
Toch zou ik, ( als alles goed afgesteld is ) je tandwielverhouding maar aanpassen...
als ie niet meer verder door wil trekken betekend et toch dat je op het uiterste van het vermogen van het blok gaat vragen..
dus als je hele afstelling oke is.. doen dus
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Spike RR |
18-11-2006 23:16 |
Posts: 296 |
probeer is kleiner tandwiel, klinkt alsof ie gewoon niet op toeren komt
|
|
dacht t ook... |
|
Steef_Zulu |
18-11-2006 23:22 |
Posts: 39 |
Toen mijn brommer niet goed liep omdat hij het niet trok in zijn 6 ben ik terug gegaan naar bromboer. Die vertelde mij dat het niet lag aan de afstelling (wat ik wel dacht). Maar het lag aan een "te zware tandwielverhouding". TOen heeft hij van 15- 52 veranderd naar 14-52. Daarna merkte ik dat hij NOG STEEDS in 6de versnelling verzoop. WEER terug gegaan en toen heeft hij gezegt dat hij inderdaad te rijk liep en van sproeier 95 naar 90 gegaan. Nu loopt hij geweldig! maar blijft inderdaad in zijn zes hangen.
ps: Hiervoor heb ik met een airsal 70 gereden met sp uitlaat en 17,5mm carb en ik reed toen met dezelfde tandwielverhouding als nu.
inderdaad toch tandwielverhouding??????
|
|
|
|
Name of Steel |
18-11-2006 23:52 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steef_Zulu
Toen mijn brommer niet goed liep omdat hij het niet trok in zijn 6 ben ik terug gegaan naar bromboer. Die vertelde mij dat het niet lag aan de afstelling (wat ik wel dacht). Maar het lag aan een "te zware tandwielverhouding". TOen heeft hij van 15- 52 veranderd naar 14-52. Daarna merkte ik dat hij NOG STEEDS in 6de versnelling verzoop. WEER terug gegaan en toen heeft hij gezegt dat hij inderdaad te rijk liep en van sproeier 95 naar 90 gegaan. Nu loopt hij geweldig! maar blijft inderdaad in zijn zes hangen.
ps: Hiervoor heb ik met een airsal 70 gereden met sp uitlaat en 17,5mm carb en ik reed toen met dezelfde tandwielverhouding als nu.
inderdaad toch tandwielverhouding??????
ja ik zou zeggen van wel.. als je motortje perfect loopt zou de verhouding toch het probleem moeten zijn..
does tandje 13, dan moet ie toch wel langzaam maar zeker doortrekken! ( slipt je koppeling niet trouwens? kan zijn dat je motor het wel trekt, maar je koppeling niet )
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Steef_Zulu |
18-11-2006 23:55 |
Posts: 39 |
hij trekt goed en maakt overtoeren in versnellingen behalve in 6 dus tandje minder is niet echt de oplossing denk ik
|
|
|
|
Moped Macho |
19-11-2006 0:01 |
Posts: 2037 |
Slipt je koppeling niet? Dan schakelt ie van: 1, volle toeren, overschakelen, hiiiiing mooohh en dan rijdt ie weer goed.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Steef_Zulu |
19-11-2006 0:02 |
Posts: 39 |
1200 km geleden nieuwe mrd carbon koppelingsplaten ingegaan dus denk ik ook niet
|
|
|
|
Karlmt5 |
19-11-2006 0:47 |
Posts: 2296 |
als je brommer gewoon goed loopt, maar in de 6e versnelling niet goed door trekt, lijk het me meer dan logisch dat hij het blokje het gewoon niet aan kan, en dat je gewoon een andere vertanding moet kieze
maar ik vind het wel vaag, ik heb 50cc en rij met 13, 53... en hij loopt in elke versnelling dik in de overtoeren
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
dr.2takt |
19-11-2006 10:37 |
|
mblover |
19-11-2006 10:47 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
[...]
13- 53 is tog ook niet bepaald een zware vertanding?..of dachtje van wel ..
Nee, is best licht voor een 70cc.
Is je compressie goed?
|
|
|
|
tsxj oran |
19-11-2006 11:03 |
Posts: 6498 |
een 70 airsal en 17,5 mm is iets heel anders, mischien is het toerenbereik van deze cilinder wel veel hoger waardoor je met dezelfde vertanding al veel harder gaat
dit is echt een kwestie van verkeerde tandwielverhouding alleen als hij toch nog 4km/h versneld zou ik niet ene hele tand voor minder doen maar juist achter 2 of 3 erbij
|
|
oud |
|
dr.2takt |
19-11-2006 11:10 |
Posts: 314 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
een 70 airsal en 17,5 mm is iets heel anders, mischien is het toerenbereik van deze cilinder wel veel hoger waardoor je met dezelfde vertanding al veel harder gaat
dit is echt een kwestie van verkeerde tandwielverhouding alleen als hij toch nog 4km/h versneld zou ik niet ene hele tand voor minder doen maar juist achter 2 of 3 erbij
dus je zegt of je nou voor een tanwiel kleiner doet,.. of achter paar tandjes erbij (groter dus)...das het zelfde, de vertanding word in beide gevallen korter..dus heeft hij niks aan
|
|
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien |
|
tsxj oran |
19-11-2006 11:14 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
[...]
dus je zegt of je nou voor een tanwiel kleiner doet,.. of achter paar tandjes erbij (groter dus)...das het zelfde, de vertanding word in beide gevallen korter..dus heeft hij niks aan
hoeso heeft hij daar niks aan??
hij trekt het niet in zijn 6 dus moet je hem lichter vertanden, duidelijk lijkt mij?
|
|
oud |
|
b e r t |
19-11-2006 11:18 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
[...]
dus je zegt of je nou voor een tanwiel kleiner doet,.. of achter paar tandjes erbij (groter dus)...das het zelfde, de vertanding word in beide gevallen korter..dus heeft hij niks aan
1 voorwieltandje korter is in dit geval ongeveer 5 tandjes achter.
dus als je 2 of 3 tanden groter neemt achter. Dan heb je zeg maar een "half" tandje voor.
|
|
|
|
tsxj oran |
19-11-2006 11:19 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
1 voorwieltandje korter is in dit geval ongeveer 5 tandjes achter.
dus als je 2 of 3 tanden groter neemt achter. Dan heb je zeg maar een "half" tandje voor.
precies
|
|
oud |
|