HondaHeus |
18-11-2006 17:23 |
Posts: 1489 |
Je moet wel afstellen als ie warm is...
|
|
|
|
Jurriaan |
18-11-2006 17:42 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaHeus
Je moet wel afstellen als ie warm is...
ja heb ik gedaan srry was vergeten bij te zegge
|
|
|
|
Blijhoofd |
18-11-2006 18:47 |
Posts: 7378 |
Weet je zeker dat die cilinder nog goed is.
Ik had toen een ovale cilinder je zag er bijna niks aan maar toen ook heel lang mee zitten kloten, nieuwe cilinder maakte toen de uitkomst...
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Jurriaan |
18-11-2006 18:53 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
Weet je zeker dat die cilinder nog goed is.
Ik had toen een ovale cilinder je zag er bijna niks aan maar toen ook heel lang mee zitten kloten, nieuwe cilinder maakte toen de uitkomst...
in de cilinder zitten geen krassen dus denk dat ie nog goed is
|
|
|
|
Blijhoofd |
18-11-2006 18:59 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
[...]
in de cilinder zitten geen krassen dus denk dat ie nog goed is
Dat hoeft niks te zeggen. Je moet er een losse zuigerveer in doen en hem dan in het ligt houden de uiteinden moeten elkaar dan aanraken, en er mag geen licht tussen de cilinder en zuigerveer komen
probeer het eens zonder luchtfilter dan wou die ER van mij toen het vaak ook wat beter doen. Ben er toen zelf ook veel mee aan het kloten geweest
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Jurriaan |
18-11-2006 19:06 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]
Dat hoeft niks te zeggen. Je moet er een losse zuigerveer in doen en hem dan in het ligt houden de uiteinden moeten elkaar dan aanraken, en er mag geen licht tussen de cilinder en zuigerveer komen
probeer het eens zonder luchtfilter dan wou die ER van mij toen het vaak ook wat beter doen. Ben er toen zelf ook veel mee aan het kloten geweest
als ik me luchtfilter eraf haal slaat ie af en doet ie het allleen maar slechter
|
|
|
|
Henk-88 |
18-11-2006 19:06 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
als ik m aanloop (kickstarter is kapot ) moet ik volgas geven en keijhard duwen in zijn 1 en dan pas loopt ie na een stukje gereden te hebben zet ik m stil met 6000 toeren en probeer m af te stellen met de luchtschroef maar het helpt haast niet en als ik het gas los laat dan slaat ie af .
Dit is geen gewoon afstelwerk meer, hij zou nu beter moeten lopen.
Sproeiermaat lijkt ongeveer goed dus als de carb schoon is dan is er iets anders aan de hand.
Misschien carb stuk, of cilinder/zuiger of uitlaat of ontsteking niet in orde.
Heeft de ER gereden met deze carb en deze cilinder?
Allebei de zuigerveren gemonteerd?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jurriaan |
18-11-2006 19:08 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Dit is geen gewoon afstelwerk meer, hij zou nu beter moeten lopen.
Sproeiermaat lijkt ongeveer goed dus als de carb schoon is dan is er iets anders aan de hand.
Misschien carb stuk, of cilinder/zuiger of uitlaat of ontsteking niet in orde.
Heeft de ER gereden met deze carb en deze cilinder?
Allebei de zuigerveren gemonteerd?
ja hierme heb ik gereden en allebij de zuigerveren gemonteerd en het pijltje op de zuiger staat naar de uitlaat poort
|
|
|
|
Henk-88 |
18-11-2006 19:12 |
Posts: 26703 |
dus de uitlaat, carb, luchtfilter en cilinder zijn dezelfde als waarmee je eerder hebt gereden in diezelfde combinatie?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
18-11-2006 19:16 |
Posts: 1025 |
kwa sproeier moet je denk ik rond de 80 á 85 zitten, als je deodorant of ander brandbaar spul op de aansluiting van carb en cilinder/spruitstuk spuit als 'ie loopt mag er niks aan het toerental veranderen
als 'ie dan sneller of langzamer gaat lopen heb je last van valse lucht, check dat eens
( wat voor uitlaat heb je ? )
edit
zet je luchtschroef op 1 en een kwart slag eruit en laat 'm daarop staan tot je de juiste sproeier hebt gevonden waarmee je een mooie donkerbruine bougie krijgt
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-11-2006 om 19:18 uur.
|
|
een BF teller is sneller |
|
Jurriaan |
18-11-2006 19:26 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
dus de uitlaat, carb, luchtfilter en cilinder zijn dezelfde als waarmee je eerder hebt gereden in diezelfde combinatie?
jep precies hetzelfde
maar toen ie nog liep had ik de benizne filter verkeerd erop gemonteerd en toen was ie verstopt en na het schoonmaken deed ie het niet meer
|
|
|
|
Jurriaan |
18-11-2006 19:27 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
kwa sproeier moet je denk ik rond de 80 á 85 zitten, als je deodorant of ander brandbaar spul op de aansluiting van carb en cilinder/spruitstuk spuit als 'ie loopt mag er niks aan het toerental veranderen
als 'ie dan sneller of langzamer gaat lopen heb je last van valse lucht, check dat eens
( wat voor uitlaat heb je ? )
edit
zet je luchtschroef op 1 en een kwart slag eruit en laat 'm daarop staan tot je de juiste sproeier hebt gevonden waarmee je een mooie donkerbruine bougie krijgt
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-11-2006 om 19:18 uur.
ik probbeer t wel effe met t deoderant enne dit is gewoon de standaard uitlaat er staat op suzuki ts50xp en dat staat ook op me motorblok maar andere zeggen dan het frame een suzuki ts 50 er is
|
|
|
|
Henk-88 |
18-11-2006 19:30 |
Posts: 26703 |
Ik d8 dat je van alles had vervangen (zuiger en pakkingen enzo) en dat je het blok uitelkaar had gehaald en dat 'ie het daarna niet meer goed deed.
Begrijp ik nu dat het ding gewoon lekker reed en dat je toen je benzinefilter er verkeerd op deed en dat daarna de klachten begonnen?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jurriaan |
18-11-2006 19:35 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik d8 dat je van alles had vervangen (zuiger en pakkingen enzo) en dat je het blok uitelkaar had gehaald en dat 'ie het daarna niet meer goed deed.
Begrijp ik nu dat het ding gewoon lekker reed en dat je toen je benzinefilter er verkeerd op deed en dat daarna de klachten begonnen?
jep daarna was het geflikker begonne
|
|
|
|
Blijhoofd |
18-11-2006 20:00 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
[...]
jep daarna was het geflikker begonne
zou ik toch zeggen dat het vuil in de carberateur is, leen eens van iemand een carberatuer en probeer die
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|