Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TS 50 ER Loopt slecht?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #40034 - Suzuki TS 50 ER Loopt slecht?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jurriaan 18-11-2006 17:09 Print topicpost
Posts: 52
Hey !

ik heb een suzuki ts 50 er

specs
16mm carb
50cc snel
nieuwe keeringen
nieuwe krukaslagers
sproeier 70
goeie vonk ( bougie champion n2c ofzoiets )
goed afgestelde timing
nieuwe zuiger
nieuwe zuigerveren
nieuwe pakkingen


als ik m aanloop (kickstarter is kapot ) moet ik volgas geven en keijhard duwen in zijn 1 en dan pas loopt ie na een stukje gereden te hebben zet ik m stil met 6000 toeren en probeer m af te stellen met de luchtschroef maar het helpt haast niet en als ik het gas los laat dan slaat ie af .


ik heb al verschillende sproeiers geprobeert ondere andere
58 70 98 maar met 70 loopt ie nog het beste

weet iemand wat het probleem is?
Carburateur is trouwens schoongemaakt met ultrasoon machinetje en met compressor doorgeblaast.

z.s.m reageeren

a.u.b help me

groeten Jurriaan!

 

HondaHeus 18-11-2006 17:23 Print reply

Posts: 1489
Je moet wel afstellen als ie warm is...
 
Jurriaan 18-11-2006 17:42 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaHeus
Je moet wel afstellen als ie warm is...



ja heb ik gedaan srry was vergeten bij te zegge
 
Blijhoofd 18-11-2006 18:47 Print reply

Posts: 7378
Weet je zeker dat die cilinder nog goed is.

Ik had toen een ovale cilinder je zag er bijna niks aan maar toen ook heel lang mee zitten kloten, nieuwe cilinder maakte toen de uitkomst...


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Jurriaan 18-11-2006 18:53 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
Weet je zeker dat die cilinder nog goed is.

Ik had toen een ovale cilinder je zag er bijna niks aan maar toen ook heel lang mee zitten kloten, nieuwe cilinder maakte toen de uitkomst...





in de cilinder zitten geen krassen dus denk dat ie nog goed is
 
Blijhoofd 18-11-2006 18:59 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
[...]



in de cilinder zitten geen krassen dus denk dat ie nog goed is


Dat hoeft niks te zeggen. Je moet er een losse zuigerveer in doen en hem dan in het ligt houden de uiteinden moeten elkaar dan aanraken, en er mag geen licht tussen de cilinder en zuigerveer komen

probeer het eens zonder luchtfilter dan wou die ER van mij toen het vaak ook wat beter doen. Ben er toen zelf ook veel mee aan het kloten geweest
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Jurriaan 18-11-2006 19:06 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]


Dat hoeft niks te zeggen. Je moet er een losse zuigerveer in doen en hem dan in het ligt houden de uiteinden moeten elkaar dan aanraken, en er mag geen licht tussen de cilinder en zuigerveer komen

probeer het eens zonder luchtfilter dan wou die ER van mij toen het vaak ook wat beter doen. Ben er toen zelf ook veel mee aan het kloten geweest



als ik me luchtfilter eraf haal slaat ie af en doet ie het allleen maar slechter

 
Henk-88 18-11-2006 19:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan

als ik m aanloop (kickstarter is kapot ) moet ik volgas geven en keijhard duwen in zijn 1 en dan pas loopt ie na een stukje gereden te hebben zet ik m stil met 6000 toeren en probeer m af te stellen met de luchtschroef maar het helpt haast niet en als ik het gas los laat dan slaat ie af .



Dit is geen gewoon afstelwerk meer, hij zou nu beter moeten lopen.
Sproeiermaat lijkt ongeveer goed dus als de carb schoon is dan is er iets anders aan de hand.

Misschien carb stuk, of cilinder/zuiger of uitlaat of ontsteking niet in orde.

Heeft de ER gereden met deze carb en deze cilinder?

Allebei de zuigerveren gemonteerd?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jurriaan 18-11-2006 19:08 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Dit is geen gewoon afstelwerk meer, hij zou nu beter moeten lopen.
Sproeiermaat lijkt ongeveer goed dus als de carb schoon is dan is er iets anders aan de hand.

Misschien carb stuk, of cilinder/zuiger of uitlaat of ontsteking niet in orde.

Heeft de ER gereden met deze carb en deze cilinder?

Allebei de zuigerveren gemonteerd?



ja hierme heb ik gereden en allebij de zuigerveren gemonteerd en het pijltje op de zuiger staat naar de uitlaat poort
 
Henk-88 18-11-2006 19:12 Print reply

Posts: 26703
dus de uitlaat, carb, luchtfilter en cilinder zijn dezelfde als waarmee je eerder hebt gereden in diezelfde combinatie?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 18-11-2006 19:16 Print reply

Posts: 1025
kwa sproeier moet je denk ik rond de 80 á 85 zitten, als je deodorant of ander brandbaar spul op de aansluiting van carb en cilinder/spruitstuk spuit als 'ie loopt mag er niks aan het toerental veranderen
als 'ie dan sneller of langzamer gaat lopen heb je last van valse lucht, check dat eens

( wat voor uitlaat heb je ? )

edit

zet je luchtschroef op 1 en een kwart slag eruit en laat 'm daarop staan tot je de juiste sproeier hebt gevonden waarmee je een mooie donkerbruine bougie krijgt

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-11-2006 om 19:18 uur.
 
een BF teller is sneller
Jurriaan 18-11-2006 19:26 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
dus de uitlaat, carb, luchtfilter en cilinder zijn dezelfde als waarmee je eerder hebt gereden in diezelfde combinatie?



jep precies hetzelfde

maar toen ie nog liep had ik de benizne filter verkeerd erop gemonteerd en toen was ie verstopt en na het schoonmaken deed ie het niet meer
 
Jurriaan 18-11-2006 19:27 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
kwa sproeier moet je denk ik rond de 80 á 85 zitten, als je deodorant of ander brandbaar spul op de aansluiting van carb en cilinder/spruitstuk spuit als 'ie loopt mag er niks aan het toerental veranderen
als 'ie dan sneller of langzamer gaat lopen heb je last van valse lucht, check dat eens

( wat voor uitlaat heb je ? )

edit

zet je luchtschroef op 1 en een kwart slag eruit en laat 'm daarop staan tot je de juiste sproeier hebt gevonden waarmee je een mooie donkerbruine bougie krijgt

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 18-11-2006 om 19:18 uur.



ik probbeer t wel effe met t deoderant enne dit is gewoon de standaard uitlaat er staat op suzuki ts50xp en dat staat ook op me motorblok maar andere zeggen dan het frame een suzuki ts 50 er is
 
Henk-88 18-11-2006 19:30 Print reply

Posts: 26703
Ik d8 dat je van alles had vervangen (zuiger en pakkingen enzo) en dat je het blok uitelkaar had gehaald en dat 'ie het daarna niet meer goed deed.

Begrijp ik nu dat het ding gewoon lekker reed en dat je toen je benzinefilter er verkeerd op deed en dat daarna de klachten begonnen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jurriaan 18-11-2006 19:35 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ik d8 dat je van alles had vervangen (zuiger en pakkingen enzo) en dat je het blok uitelkaar had gehaald en dat 'ie het daarna niet meer goed deed.

Begrijp ik nu dat het ding gewoon lekker reed en dat je toen je benzinefilter er verkeerd op deed en dat daarna de klachten begonnen?



jep daarna was het geflikker begonne
 
Blijhoofd 18-11-2006 20:00 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
[...]



jep daarna was het geflikker begonne



zou ik toch zeggen dat het vuil in de carberateur is, leen eens van iemand een carberatuer en probeer die


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 3982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved