Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Scheur in het carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 797 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #40008 - Scheur in het carter
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 16-11-2006 18:45 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuri26
lassen is de beste optie.

En het meeste werk. Zou gewoon kneedbaar staal proberen, lassen kan altijd nog.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Scarface 16-11-2006 18:45 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuri26
lassen is de beste optie.



maar dat is zeker niet de makkelijkste omdat de carterdelen niet alleen van puur aluminium zijn.

gewoon kneedbaar staal of aluminium is prutsen en klaar is geert
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
yuri26 16-11-2006 18:47 Print reply
Posts: 64
dat laat op den duur los. door de olie heeft het geen hechting

 
Erik 39 16-11-2006 18:48 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuri26
dat laat op den duur los. door de olie heeft het geen hechting


Dan is er nog de DuckTape

Nee.. Ik zou het gewoon proberen. Veel zeggen dat het wel kan, waarom niet proberen? Makkelijke / goedkope oplossing lijkt me..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Scarface 16-11-2006 18:49 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuri26
dat laat op den duur los. door de olie heeft het geen hechting




daarom maakt men over het algemeen ook altijd de carterdelen schoon en vertvrij?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
StefanB 16-11-2006 18:54 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


silicium aluminium als ik me niet vergis zelfs.
maar ik heb wel eens een blokje gezien waar het een en ander aan gelast was. waarschijnlijk zul je het wel met een aluminium tig las apparaat moeten doen


probeer je nou intressant te doen terwijl je er werkelijk geen reet vanaf weet?
 
E24 M30b35@GT3576
Scarface 16-11-2006 18:55 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


probeer je nou intressant te doen terwijl je er werkelijk geen reet vanaf weet?



nou meneer de professor waar is het dan wel van gemaakt?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
honda-mbx 16-11-2006 18:55 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


het is gegoten aluminuim, schijnt lastig te lassen te zijn.

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 16-11-2006 om 18:28 uur.


hangt van de legering af, maar wanneer goed schoon en goed toevoeg materiaal is het gewoon te lassen.

ja heb bewijs, heb 4x een stuk van 9 bij 85 opgelast op een honda carter:P



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


silicium aluminium als ik me niet vergis zelfs.
maar ik heb wel eens een blokje gezien waar het een en ander aan gelast was. waarschijnlijk zul je het wel met een aluminium tig las apparaat moeten doen


moet met een AC DC Tig apparaat gelast worden, het toevoegmateriaal is eigenlijk het lastige omdat het een legering is.
maar zoals k al zei, meestal gewoon te lassen door iemand die goed kan lassen.
 
ik vlam je..
Almer 16-11-2006 18:58 Print reply

Posts: 3325
Hmm die mensen die nu gaan roepen

"LASSEN'....

heb je wel enig verstand van zaken?

Een carter is een spuitgietlegering, dus niet helemaal van aluminum.
Ga je dit smelten wordt het zo vloeibaar dat het meteen gaat druppen als de ziekte, oplossing hiervoor is een koperen blokje eronder leggen. Dan kom je met het toevoegmateriaal: Dit moet exact hetzelfde materiaal zijn als het carter zelf, dus nog een carter zoeken en daar een stuk uit knippen en dat erop smelten, anders kan je rustig vergeten dat het te lassen valt!

En inderdaad zoals Honda-MBX zegt, je hebt een AC DC TIG apparaat nodig, en die vindt je ook niet op elke straathoek.

Mensen die zeggen dat epoxy niet kan:
Kan best, als je maar goed voorbehandelt. Soms is het zo dat de olie in het carter getrokken is. Moet je er dan uitbranden, anders red je et niet op...

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 16-11-2006 om 19:01 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
koekie - Administrator 16-11-2006 18:58 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]



daarom maakt men over het algemeen ook altijd de carterdelen schoon en vertvrij?



als dat het geval is, moet je alles gewooon maximaal uit laten harden, is er nx an de hand
 
Haaks de hoek om!
Scarface 16-11-2006 19:00 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



als dat het geval is, moet je alles gewooon maximaal uit laten harden, is er nx an de hand



idd.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
-simon- 16-11-2006 19:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Hmm die mensen die nu gaan roepen

"LASSEN'....

heb je wel enig verstand van zaken?

Een carter is een spuitgietlegering, dus niet helemaal van aluminum.
Ga je dit smelten wordt het zo vloeibaar dat het meteen gaat druppen als de ziekte, oplossing hiervoor is een koperen blokje eronder leggen. Dan kom je met het toevoegmateriaal: Dit moet exact hetzelfde materiaal zijn als het carter zelf, dus nog een carter zoeken en daar een stuk uit knippen en dat erop smelten, anders kan je rustig vergeten dat het te lassen valt!

En inderdaad zoals Honda-MBX zegt, je hebt een AC DC TIG apparaat nodig, en die vindt je ook niet op elke straathoek.

Mensen die zeggen dat epoxy niet kan:
Kan best, als je maar goed voorbehandelt. Soms is het zo dat de olie in het carter getrokken is. Moet je er dan uitbranden, anders red je et niet op...

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 16-11-2006 om 19:01 uur.


bij tig hoef je toch niet persee een toevoeging te gebruiken.
dus je zou het ook dicht kunnen vloeien. of het moet echt een gat zijn dan niet maar als het een scheur is wel denk ik. en dan iets eronder leggen als het meteen zo vloeibaar wordt dat het weg loopt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Almer 16-11-2006 19:19 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


bij tig hoef je toch niet persee een toevoeging te gebruiken.
dus je zou het ook dicht kunnen vloeien. of het moet echt een gat zijn dan niet maar als het een scheur is wel denk ik. en dan iets eronder leggen als het meteen zo vloeibaar wordt dat het weg loopt.


Ga jij het dichtvloeien dun je het alleen maar uit, en de kans dat er dan alsnog een gat in vloeit is heel groot!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
honda-mbx 16-11-2006 19:19 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


bij tig hoef je toch niet persee een toevoeging te gebruiken.
dus je zou het ook dicht kunnen vloeien. of het moet echt een gat zijn dan niet maar als het een scheur is wel denk ik. en dan iets eronder leggen als het meteen zo vloeibaar wordt dat het weg loopt.


zal je nog vlink tegen vallen zonder toevoeg.

@ almer: een carter is best te lassen, en idd het vloeit anders dan een stukje st51.
maar elk carter is weer anders, maar in het algemeen last het redelijk mits goed toevoeg materiaal.
 
ik vlam je..
Almer 16-11-2006 19:21 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


zal je nog vlink tegen vallen zonder toevoeg.

@ almer: een carter is best te lassen, en idd het vloeit anders dan een stukje st51.
maar elk carter is weer anders, maar in het algemeen last het redelijk mits goed toevoeg materiaal.


Daarom, eigenlijk hetzelfde merk carter een stuk uitknippen als toevoeging, anders wordt het heel moeilijk. Z'n geluk is dat het alleen een scheur is, bij gaten of beugels aanlassen wordt et al moeilijker
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 4400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved