Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - balhoofdsmoer MB/MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40003 - balhoofdsmoer MB/MT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-err 16-11-2006 17:10 Print topicpost

Posts: 759
Ik wilde even weten of de balhoofds moer van een honda mb en mt hetzelfde zijn??

heb al gekeken bij de exploded views maar daar heb ik het niet kunnen vinden.

alvast bedankt.
 

stivoman 16-11-2006 17:11 Print reply

Posts: 5353
ik dachtvan wel
 
4 rings rule them all
Sypie_Honda 16-11-2006 17:11 Print reply

Posts: 13830
jep zijn hetzelfde.

alleen zit er bij MT een gat in het midden voor het ontluchtingsslangetje van de tank
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mb-err 16-11-2006 17:12 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stivoman
ik dachtvan wel



ik dacht dat ook maar toen ik de kroonplaat van een mt op mijn mb probeerde te zette paste de mb balhoofdschroef niet meer.

ik weet niet of dit komt omdat ik iets fout heb gedaan of omdat de balhoofdsmoer anders is
 
koekie - Administrator 16-11-2006 17:13 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err
[...]



ik dacht dat ook maar toen ik de kroonplaat van een mt op mijn mb probeerde te zette paste de mb balhoofdschroef niet meer.

ik weet niet of dit komt omdat ik iets fout heb gedaan of omdat de balhoofdsmoer anders is



draad verrot miss?

hoort wel te passen iig
 
Haaks de hoek om!
mb-err 16-11-2006 17:13 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jep zijn hetzelfde.

alleen zit er bij MT een gat in het midden voor het ontluchtingsslangetje van de tank


ik bedoel de moer die onder de eerste kroonplaat zit jij hebt het denk ik over de moer die erop zit.

 
bikkeltje 16-11-2006 17:13 Print reply

Posts: 2380
zijn gewoon hetzelfde. Weet je zkr dat et wel een mt/mb is en niet een ander merk?
 
mb-err 16-11-2006 17:14 Print reply

Posts: 759
die stelschroef die je vast moet slaan.

 
mb-err 16-11-2006 17:14 Print reply

Posts: 759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
zijn gewoon hetzelfde. Weet je zkr dat et wel een mt/mb is en niet een ander merk?


bij de kroonplaat bij m'n mb paste het wel gewoon
 
PRO TUNING 16-11-2006 17:39 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err
[...]


ik bedoel de moer die onder de eerste kroonplaat zit jij hebt het denk ik over de moer die erop zit.



Deze conus moeren zijn niet gelijk, verschil in hoogte /vorm
 
mblover 16-11-2006 17:51 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Deze conus moeren zijn niet gelijk, verschil in hoogte /vorm


Inderdaad.
Wel kan je een mt moer op een mb moer gebruiken, alleen die bolle moer om het stuur mee vast te zetten past dan niet meer diep genoeg. Oplossing: bovenkant eraf dremelen.
 
Almer 16-11-2006 18:17 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-err
die stelschroef die je vast moet slaan.



Moet je niet vastslaan Moet je gewoon aandraaien totdat hij mooi stuurt zonder speling, en niet slaan Dan liggen je lagers der binnen de korste keren uit! Verder moet het gewoon passen dacht ik zo
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mblover 16-11-2006 18:31 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Moet je niet vastslaan Moet je gewoon aandraaien totdat hij mooi stuurt zonder speling, en niet slaan Dan liggen je lagers der binnen de korste keren uit! Verder moet het gewoon passen dacht ik zo


Hij zal wel bedoelen tikken met een drijvertje, op die inkepingen.

Beter zet je er een sokkentang op.
 
PRO TUNING 16-11-2006 20:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Hij zal wel bedoelen tikken met een drijvertje, op die inkepingen.

Beter zet je er een sokkentang op.


Deze moeren draai je vast met een haaksleutel

 
Vuile Beunkoe 16-11-2006 20:04 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Deze moeren draai je vast met een haaksleutel



waterpomptang

en los met hamer + schroevedraaier of wederom waterpomptang
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
maxisport 16-11-2006 20:08 Print reply

Posts: 4206
die moer is bij een mt platter omdat de kroonplaat dikker is
en bij een mb hoger omdat de kroonplaat dunner is,

die van een mb kan niet onder een mt kroonplaat omdat je anders de moer er bovenop niet op kan draaien.
anders om kan wel van mt onder mb kroonplaat met revetten ertussen
 

Dit topic is 799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved