Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - motor keuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39999 - motor keuren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrracer 16-11-2006 11:05 Print topicpost

Posts: 8625
hey

mijn XR250 moet dinsdag voor de keuring, nou is mijn vraag wat zijn de eisen, waar de motor aan moet voldoen. ik heb namelijk een paar twijfels over mijn motor:

knipperlichten zitten er niet op
crossbanden, mag ik hem daarmee keuren?
niet 100 % dicht uitlaatsysteem
zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
verlichting doet et. remlicht op de voor + achterrem. dat moest zowieso dacht ik.

kan iemand me vertellen of dit erop moet zitten en of de uitlaat 100 % dicht moet zijn? graag alleen reageren als je het zeker weet.
 

koekie - Administrator 16-11-2006 11:09 Print reply

Posts: 12588
knipperlichten zijn verplicht ja
uitlaat mag best lekken, alt hij maar niet bovern een bepaald aantal dB's komt..
 
Haaks de hoek om!
nsrracer 16-11-2006 11:15 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
knipperlichten zijn verplicht ja
uitlaat mag best lekken, alt hij maar niet bovern een bepaald aantal dB's komt..



volgens mij heeft dat met het bouwjaar van de motor te maken, deze is van 86
 
mtlover 16-11-2006 11:30 Print reply

Posts: 2372
Bel het keurringsstation op?
 
nsrracer 16-11-2006 11:39 Print reply

Posts: 8625
ik heb et al kan weer dicht
 
Baasbas 16-11-2006 11:54 Print reply
Posts: 2176
Misschien is het wel aardig als je het antwoord hier dan ook neerzet. Als iemand dan searcht, vindt hij dit topic, maar staan de antwoorden er ook nog in ook
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
nsrracer 16-11-2006 12:14 Print reply

Posts: 8625
http://www.rdw.nl/NR...FCE4/0/2_B_0822a.pdf

is een pdf bestandje kan je downloaden en staat alles in
 
mtlover 16-11-2006 12:16 Print reply

Posts: 2372
Zie wel, wist dat het ook nog ergens @RDW website stond..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2006 12:22 Print reply

Posts: 10835
uitlaat moet iig gasdicht zijn, dat moet bij apk ook
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
nsrracer 16-11-2006 12:25 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
uitlaat moet iig gasdicht zijn, dat moet bij apk ook


nja ik heb hem laten lassen maar dat materiaal is zo f*ckling dun dat het heel moeilijk is, ik moet er iets gum gum oid omheen doen zodat ie echt helemaal gasdicht is

knipperlichten hoeven niet
voor de zekerheid zet ik er ff spiegels op
lampje voor me kmteller (fietsteller)
ori lampunit met goedkeuring
banden mag ik zo mee rijden, staat niet iets op over straatgebruik

en voor de rest is alles geregeld ik heb me eendagskenteken hier ook al. op de site is het moeilijk te vinden ik heb later met de search iets gevonden @ rdw site
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-11-2006 13:06 Print reply

Posts: 17929
uitlaat last zich best goed, als je een mig lasapperaat hebt


let ook goed dat je niet teveel herrie hebt, geen olie lekkage oid

heeft dat ding helemaal geen kenteken?

zo niet wat kost dat grapje?
 
mr200r 16-11-2006 14:57 Print reply
Posts: 5122
Het geluid word bij 4000 tpm gemeten(in veldhoven/den-bosh)
Zorg dat de remlichten voor en achter het doe en Geen lekkage.
Hij mag een paar %geluid meer maken door zijn leeftijd.

Ventieldopjes erop,reflector achterop kontje (rood).
Zorg dat de motor er goed en verzorgd uitziet.
 
mr200r
nsrracer 16-11-2006 15:08 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Het geluid word bij 4000 tpm gemeten(in veldhoven/den-bosh)
Zorg dat de remlichten voor en achter het doe en Geen lekkage.
Hij mag een paar %geluid meer maken door zijn leeftijd.

Ventieldopjes erop,reflector achterop kontje (rood).
Zorg dat de motor er goed en verzorgd uitziet.


remlicht voor + achter werkt alweer, ventieldopjes had ik nog niet aan gedacht.
reflector? die zit toch gewoon in het achterlicht?
ik heb hem net gewassen dus ziet ie er gewoon netjes uit enzo
olie lekt ie niet.

ik probeer gewoon ff een andere demper te regelen + een nieuwe kickstarter die is niet helemaal mee zuiver. kosten in totaal weet ik zo niet maar zal op rond de 200 euro liggen

edit: typolio

Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 16-11-2006 om 15:08 uur.
 
mr200r 16-11-2006 19:04 Print reply
Posts: 5122
Gewoon een rood reflectortje, is toch alleen voor de
keuring,en ventieldoppjes spiegels,ligt aan bj of je een
rechtse moet, gewoon l/r is het altyd goed.
 
mr200r
Mopar 16-11-2006 19:10 Print reply

Posts: 4772
Je moet er iig een spiegeltje op hebben..

Zorg dat alles glimt, en als de keurmeester vuile handen krijgt word hij zoiezo al afgekeurd..

Tjah, goede remmen, verlichting, geen lekkage's waar dan ook, geen scheuren in de banden, frame recht, goede veerring, geen speling op het stuur/balhoofd.
En overal split pennetjes en ventieltjes om alles te borgen en dat soort bull-shit.

Zorg dat hij er netjes bijstaat...
 
Timmetje1990 16-11-2006 19:19 Print reply

Posts: 801
Hoe duur is zo'n keuring als ik vragen mag?
 
Tim heeft gesproken :'D

Dit topic is 1488 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved