SCHOENENPOETSERSMURF |
15-11-2006 22:31 |
|
Bruuns |
15-11-2006 22:32 |
Posts: 2213 |
staat er op als het goed is.
als je langzamer wil, advizeer ikje om eerst is een kleine prop in je uitlaat te doen.
en dan je tandwielen daarbij ook wat lichter te vertanden.
alleen lihcter vertanden leid tot overtoeren.
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-11-2006 22:32 |
Posts: 17929 |
tandwiel eraf pakke en de tandjes tellen?
en dan een groter achtertandwiel of kleiner voortandwiel pakken
|
|
|
|
Moped Macho |
15-11-2006 22:32 |
Posts: 2037 |
Jezus...
Tel de tandwielen die er nu opzitten. Douw er dan een kleiner tandwiel voor op, en kijk hoe het loopt. Die krengen kosten ook iets van 4 euro p/s ofzo
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Ice-fs1 |
15-11-2006 22:39 |
Posts: 17 |
owkee, als ik nou voor verander moet ik dan net als bij een mountainbike ook meteen de ketting + achter vervangen
Dit bericht is gewijzigd door Ice-fs1 op 15-11-2006 om 22:41 uur.
|
|
|
|
Dtje |
15-11-2006 22:56 |
Posts: 1107 |
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?
|
|
je mama |
|
S1lv3r |
15-11-2006 23:14 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?
Het gaat om de topsnelheid, niet om hoe snel je eraan zit. Als jij je brommer zo vertand dat ie 45 loopt, krijg je geen boete, simpel
|
|
|
|
Uncle BLAM |
16-11-2006 0:31 |
|
spinechiller |
16-11-2006 10:04 |
Posts: 509 |
uhm, als je je tandwielverhouding veranderd dan blijf je eventueel kilowattage houden, dus moet je m motorish begrenzen en niet met tandwielen.
is algemeen bekend dat je kilowattage hetzelfde blijft.
groet, Mike
|
|
honda cr project... |
|
-Tom- |
16-11-2006 10:25 |
Posts: 4151 |
nou het is algemeen bekend dat op een politierollerbank je kW's dan afnemen als je een lichtere tandwielverhouding neemt.
|
|
FTS Member |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-11-2006 12:18 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice-fs1
owkee, als ik nou voor verander moet ik dan net als bij een mountainbike ook meteen de ketting + achter vervangen
Dit bericht is gewijzigd door Ice-fs1 op 15-11-2006 om 22:41 uur.
ja
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Timmetje1990 |
16-11-2006 12:45 |
Posts: 801 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
nou het is algemeen bekend dat op een politierollerbank je kW's dan afnemen als je een lichtere tandwielverhouding neemt.
het is ook algemeen bekend dat de politierollerbank ook geen kW's meet, alshoewel ze dan nog steeds wel denken en dat op de teller staat.
|
|
Tim heeft gesproken :'D |
|
Uncle BLAM |
16-11-2006 15:25 |
Posts: 1025 |
Het is algemeen bekend dat als je brommer harder loopt dan 50 á 55 km/h je een boete kan krijgen op de rollerbank
je kunt :
- lichter vertanden, 1 tandje kleiner voor of 3 tandjes groter achter
- om overtoeren te voorkomen kun je het beste je vermogen laten afnemen door een prop in de uitlaat, kleinere carb, luchtfilter doorlaat beperken
verder ff navragen bij hoeveel toeren je brommer nog lekker loopt en bij welke snelheid dat is
|
|
een BF teller is sneller |
|
Streetmaniac |
17-11-2006 18:28 |
Posts: 351 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?
Kw's is kracht op achterwiel je kan beter hard rijden en zacht trekken dan heb je kans dat je niet gepakt wordt terwijl je iets van 70 rijd..
kijk naar minibike --> rijd 45 (sommige) maar heeft 2,5 kw zeer lichte vertanding dus als je zwaar vertand (groot van voor kleiner van achter) dan ister nix loos ... paar mensen hier zeggen het presies verkeerd om
Dit bericht is gewijzigd door Streetmaniac op 17-11-2006 om 18:31 uur.
|
|
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<< |
|
BSTS |
17-11-2006 18:47 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice-fs1
sorry dat ik nu beetje dom overkom maar ik had een vraag over tandwiel verhoudingen.
mijn fs1 loopt nu iets van 70 ofzo met snelle cilinder en snelle uitlaat. maar laagtoerig rijd ie voor geen meter.
wat natuurlijk typisch is voor een snelle fs1 cilinder.
en aangezien mijn tandwielen + ketting toch al beetje aan het verslijten zijn dacht ik van ik koop gewoon nieuwe.
maar nu wil ik graag weten hoe ik uit kan vinden welke ik moet hebben? ik wil liever iets langzamer, want de popo's zijn hier best actief. dus 60 en lekker rappie optrekken is wel leuk.
en hoe kan ik weten wat er nu onder zit?
Thanks,
Ice
altublieft zeg.
dit is in 2 week tijd het 4e topic over tandwiel verhouding volgens mij.
zoek eens,
|
|
sprintjah |
|