Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwielverhoudingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39997 - Tandwielverhoudingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice-fs1 15-11-2006 22:30 Print topicpost
Posts: 17
sorry dat ik nu beetje dom overkom maar ik had een vraag over tandwiel verhoudingen.

mijn fs1 loopt nu iets van 70 ofzo met snelle cilinder en snelle uitlaat. maar laagtoerig rijd ie voor geen meter.
wat natuurlijk typisch is voor een snelle fs1 cilinder.

en aangezien mijn tandwielen + ketting toch al beetje aan het verslijten zijn dacht ik van ik koop gewoon nieuwe.

maar nu wil ik graag weten hoe ik uit kan vinden welke ik moet hebben? ik wil liever iets langzamer, want de popo's zijn hier best actief. dus 60 en lekker rappie optrekken is wel leuk.

en hoe kan ik weten wat er nu onder zit?


Thanks,
Ice
 

SCHOENENPOETSERSMURF 15-11-2006 22:31 Print reply
Posts: 1226
tellen ??


 
Bruuns 15-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 2213
staat er op als het goed is.

als je langzamer wil, advizeer ikje om eerst is een kleine prop in je uitlaat te doen.

en dan je tandwielen daarbij ook wat lichter te vertanden.

alleen lihcter vertanden leid tot overtoeren.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 17929
tandwiel eraf pakke en de tandjes tellen?

en dan een groter achtertandwiel of kleiner voortandwiel pakken
 
Moped Macho 15-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 2037
Jezus...

Tel de tandwielen die er nu opzitten. Douw er dan een kleiner tandwiel voor op, en kijk hoe het loopt. Die krengen kosten ook iets van 4 euro p/s ofzo
 
Boerenkool om half 10.
Ice-fs1 15-11-2006 22:39 Print reply
Posts: 17
owkee, als ik nou voor verander moet ik dan net als bij een mountainbike ook meteen de ketting + achter vervangen

Dit bericht is gewijzigd door Ice-fs1 op 15-11-2006 om 22:41 uur.
 
Dtje 15-11-2006 22:56 Print reply
Posts: 1107
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?
 
je mama
S1lv3r 15-11-2006 23:14 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?


Het gaat om de topsnelheid, niet om hoe snel je eraan zit. Als jij je brommer zo vertand dat ie 45 loopt, krijg je geen boete, simpel
 
Uncle BLAM 16-11-2006 0:31 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Het gaat om de topsnelheid, niet om hoe snel je eraan zit. Als jij je brommer zo vertand dat ie 45 loopt, krijg je geen boete, simpel


en wederom als je nét 45km/h haalt met 10.000rpm heb je overtoeren en draait je blok in de soep

trekt wél lekker dan

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 16-11-2006 om 0:31 uur.
 
een BF teller is sneller
spinechiller 16-11-2006 10:04 Print reply

Posts: 509
uhm, als je je tandwielverhouding veranderd dan blijf je eventueel kilowattage houden, dus moet je m motorish begrenzen en niet met tandwielen.

is algemeen bekend dat je kilowattage hetzelfde blijft.

groet, Mike
 
honda cr project...
-Tom- 16-11-2006 10:25 Print reply

Posts: 4151
nou het is algemeen bekend dat op een politierollerbank je kW's dan afnemen als je een lichtere tandwielverhouding neemt.


 
FTS Member
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2006 12:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice-fs1
owkee, als ik nou voor verander moet ik dan net als bij een mountainbike ook meteen de ketting + achter vervangen

Dit bericht is gewijzigd door Ice-fs1 op 15-11-2006 om 22:41 uur.


ja
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Timmetje1990 16-11-2006 12:45 Print reply

Posts: 801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
nou het is algemeen bekend dat op een politierollerbank je kW's dan afnemen als je een lichtere tandwielverhouding neemt.




het is ook algemeen bekend dat de politierollerbank ook geen kW's meet, alshoewel ze dan nog steeds wel denken en dat op de teller staat.
 
Tim heeft gesproken :'D
Uncle BLAM 16-11-2006 15:25 Print reply

Posts: 1025
Het is algemeen bekend dat als je brommer harder loopt dan 50 á 55 km/h je een boete kan krijgen op de rollerbank

je kunt :
- lichter vertanden, 1 tandje kleiner voor of 3 tandjes groter achter
- om overtoeren te voorkomen kun je het beste je vermogen laten afnemen door een prop in de uitlaat, kleinere carb, luchtfilter doorlaat beperken

verder ff navragen bij hoeveel toeren je brommer nog lekker loopt en bij welke snelheid dat is
 
een BF teller is sneller
Streetmaniac 17-11-2006 18:28 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Ik wil kleine tandwheel verhouding op met dt50mx doen. Ik had namelijk vorige keer 0.9kw. Zou ik dan nu minder hebben als ik ongeveer voor 1 tandje en 8eter 2tandjes kleiner doe? Of krijg ik dan boete omdat ik te veel trekkracht hebt?




Kw's is kracht op achterwiel je kan beter hard rijden en zacht trekken dan heb je kans dat je niet gepakt wordt terwijl je iets van 70 rijd..


kijk naar minibike --> rijd 45 (sommige) maar heeft 2,5 kw zeer lichte vertanding dus als je zwaar vertand (groot van voor kleiner van achter) dan ister nix loos ... paar mensen hier zeggen het presies verkeerd om

Dit bericht is gewijzigd door Streetmaniac op 17-11-2006 om 18:31 uur.
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
BSTS 17-11-2006 18:47 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice-fs1
sorry dat ik nu beetje dom overkom maar ik had een vraag over tandwiel verhoudingen.

mijn fs1 loopt nu iets van 70 ofzo met snelle cilinder en snelle uitlaat. maar laagtoerig rijd ie voor geen meter.
wat natuurlijk typisch is voor een snelle fs1 cilinder.

en aangezien mijn tandwielen + ketting toch al beetje aan het verslijten zijn dacht ik van ik koop gewoon nieuwe.

maar nu wil ik graag weten hoe ik uit kan vinden welke ik moet hebben? ik wil liever iets langzamer, want de popo's zijn hier best actief. dus 60 en lekker rappie optrekken is wel leuk.

en hoe kan ik weten wat er nu onder zit?


Thanks,
Ice



altublieft zeg.
dit is in 2 week tijd het 4e topic over tandwiel verhouding volgens mij.

zoek eens,
 
sprintjah

Dit topic is 2293 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved