Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Overtoeren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39995 - Overtoeren?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2006 22:05 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Overtoeren is als ie niet terugvalt in toeren bij het schakelen?! Wat een onzin!

Overtoeren is gewoon simpelweg wat het woord betekent: Teveel toeren. Als je vind dat je brommer overtoeren maakt, moet je een zwaardere tandwielverhouding monteren. Probleem opgelost.

Als ie niet terugvalt in toeren bij het schakelen, kan je of niet goed schakelen, of je hebt een slippende koppeling.


heb op brommers gereden waar je door het ontbreken van de kracht onderin , de brommer niet in toeren kunt laten zakken tijdens het schakelen . (wel kunnen , maar dan moet je weer een eeuw wachten voor hij erbovenop is )

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
GroesNap 15-11-2006 22:07 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


heb op brommers gereden waar je door het ontbreken van de kracht onderin , de brommer niet in toeren kunt laten zakken tijdens het schakelen . (wel kunnen , maar dan moet je weer een eeuw wachten voor hij erbovenop is )


Goed gedaan knul!

Maar dat heet dus geen overtoeren. Dat heet een brommer met te weinig koppel onderin.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2006 22:09 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
[...]

Goed gedaan knul!

Maar dat heet dus geen overtoeren. Dat heet een brommer met te weinig koppel onderin.


klopt.

maar je stelling dat als als je brommer niet in toeren zakt tijdens het schakelen je koppeling niet goed is of je niet kunt schakelen klopt dus niet zegmaar .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
GroesNap 15-11-2006 22:12 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


klopt.

maar je stelling dat als als je brommer niet in toeren zakt tijdens het schakelen je koppeling niet goed is of je niet kunt schakelen klopt dus niet zegmaar .

Als je dus een brommer hebt met te weinig koppel onderin, zodat je bij het overschakelen de koppeling moet laten slippen zodat hij niet zo ver terugzakt in toeren, heb je toch ook een slippende koppeling?!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2006 22:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
[...]

Als je dus een brommer hebt met te weinig koppel onderin, zodat je bij het overschakelen de koppeling moet laten slippen zodat hij niet zo ver terugzakt in toeren, heb je toch ook een slippende koppeling?!


ow ok , dan heb ik hem verkeerd opgevat , my bad
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Bruuns 15-11-2006 22:22 Print reply

Posts: 2213
overtoeren betekend simpel weg, dat hij zijn kracht niet kwijt kan in de zwaarste vertraging. en dan gaat hij dus meer toeren draaien.

als jij denkt dat hij bij 10000 zijn kracht nog niet goed kwijt kan, ( bijv je rijd een flinke heuvel op, en hij blijft gewoon normaal doortrekken zonder dat hij iets wegzakt )

dan zou ik wel wat aan de vertanding doen ja, plus dat het rustiger rijd.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..

Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved